• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (concerta)

jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmh

men det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...

• Licens To Kiss
    Anonym (concerta) skrev 2009-05-03 22:05:27 följande:
    jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmh men det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...
    Varför körde du mot rött?
  • HellviHumle

Anonym (Hej) skrev 2009-05-03 20:15:54 följande:

Undrar finns det någon BRA och DETALJERAD  SVENSK skriven, internet sida om APSBERGER så att min man kan få läsa lite om diagnosen och olika hur man kan missuppfatta lätt hur man tolkar fel olika sorters problem och betende som man kan ha? Kan någon även rekomendera någon/några BRA, Svenska böcker om detta som är mer riktad till anhörig?    
    Tony Attwood, "Om Aspergers syndrom".
    Den ger det mesta om AS. Tämligen lättläst.
    www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Vad_ar_autism/aspergers_syndrom/
    www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Leva_med_autism/styrkor_och_utmaningar/aspie_kriterierna/aspie-originaltext/index.html
  • Fjärilen72

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 19:50:54 följande:

Jaha nej sånt fattar jag inte heller nånting av. Fast jag har turen att ha sån meningslös ekonomi att jag bara behöver skriva på. Förstår hur det känns när saker hopar sig så man blir paralyserad, usch. Men om man lyckas förmå sig till att få klart en pytteliten grej så är det ju kanon, då får man inte glömma att känna sig nöjd med sig själv. Är du i väntan på utredning eller? Är så många här så jag vet inte vem som har vad eller hur det är med alla härinne...Känns lite mesigt sagt men verkar ju inte va nån annan här som känner dig bättre än jag så jag ville bara säja att jag bryr mig. Måste gå o bada ungen nu innan hon river hela databordet, har stått o tjatat ihjäl mej här nu så vet inte riktit va jag skriver ens.
    Jag är diagnostiserad med ADD och Asperger.
    I alla fall inom neuropsykiatrin, tilkommer några diagnoser till på "vanliga" psyk. Äter Ritalin också om det nu kan spela någon roll.

Är just nu vaken mitt i natten för att jag inte lyckades få ordning på min förbannade deklaration och den ska vara inne senast imorgon! Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här riktigt..

Och när jag väl är färdig med det så är det en miljard saker till som ska göras. Och i vilken ände ska jag börja där? Gah!

Tack så mycket för att du bryr dig!
    Det betyder!
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-05-04 02:24:37 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 19:50:54 följande: Jag är diagnostiserad med ADD och Asperger. I alla fall inom neuropsykiatrin, tilkommer några diagnoser till på "vanliga" psyk. Äter Ritalin också om det nu kan spela någon roll. Är just nu vaken mitt i natten för att jag inte lyckades få ordning på min förbannade deklaration och den ska vara inne senast imorgon! Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här riktigt.. Och när jag väl är färdig med det så är det en miljard saker till som ska göras. Och i vilken ände ska jag börja där? Gah! Tack så mycket för att du bryr dig! Det betyder!
    Du kan gå upp på skattekontoret och be om uppskov pga sjukdom eller liknande. Det brukar aldrig vara några problem.
  • Anonym (ADHD?!!)

idag är jag världens minsta lilla hjälplösa mes. saknar nått men vet inte vad. nån som kan ta hand om mig eller stötta mig bara. {#lang_emotions_frown} åker rätt ner i svackor ibland när allt blir för mycket o svämmar över. känns det igen??

• Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 09:28:21 följande:
    idag är jag världens minsta lilla hjälplösa mes. saknar nått men vet inte vad. nån som kan ta hand om mig eller stötta mig bara.  åker rätt ner i svackor ibland när allt blir för mycket o svämmar över. känns det igen??
    Vid såna tillfällen är man liten. Lättstött och känslig.
    Kram!!
  • carita1974

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 09:28:21 följande:

idag är jag världens minsta lilla hjälplösa mes. saknar nått men vet inte vad. nån som kan ta hand om mig eller stötta mig bara.  åker rätt ner i svackor ibland när allt blir för mycket o svämmar över. känns det igen??
    O JAAAAA....här finns en till.....är väldigt känslig och fått mycket skit för det...dom flesta kan kläcka ur sig kommentarer som..låt bli och ta åt dej.Hur lätt är det...kram C
  • Anonym (fia)
    Fjärilen72 skrev 2009-05-04 02:24:37 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 19:50:54 följande:
    Jag är diagnostiserad med ADD och Asperger.I alla fall inom neuropsykiatrin, tilkommer några diagnoser till på "vanliga" psyk. Äter Ritalin också om det nu kan spela någon roll.Är just nu vaken mitt i natten för att jag inte lyckades få ordning på min förbannade deklaration och den ska vara inne senast imorgon! Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här riktigt..Och när jag väl är färdig med det så är det en miljard saker till som ska göras. Och i vilken ände ska jag börja där? Gah!Tack så mycket för att du bryr dig!Det betyder!
    jag tänkte bara vad det var för psyktid som du väntade på.
    Hoppas du mår bättre idag, gör som hellvihomle sa, be om uppskov o ta det i din takt. Du har väl ingen du vill/kan be om hjälp kan jag tro. Men kanske du har det ändå...? Många gggr har jag fått skit o böter o sånt för jag har totalstruntat i jobbigheter o tyckt att jag inte orkat be nån om hjälp (nederlag+ha andra nosandes i ens liv) men det blir ju bara värre i längden. Jaja, hoppas det känns bättre för dig snart, kram
  • Licens To Kiss

Jag har tänkt på en sak. Jag fixar inte om skåpluckor i köket exempelvis står öppet, likaså dörrar i lgh. Tavlor har jag problem med och tavlor med ögon på fixar jag inte alls. Får panik och oftast blir de utbrott.

Svar på tråden vuxna med adhd add as