• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-05-03 10:40:36 följande:
    Känner igen mig i dig! Skulle du vilja inboxa mig? Skulle vilja veta vem du är och snacka privat. Som sagt, känner igen mig i de du beskriver (speciellt när jag jobbade)
    Och jag känner så igen mig i det med :-O
  • Anonym (asbramamma)

En till med matstörning.. :( har dock ingen konstaterad adhd men säkert en massa drag.

Jag gillar inte heller vanlig mat och hade det inte varit för barnen hade jag nog inte ätit mycket lagad mat... ett tag åt jag 1 kilo chips om dagen (gick ej upp i vkt ens av det) och det dövade alla känslor jag hade i kroppen och nu är det choklad som jag älskar att trycka i mig..

Helt sjukt hur man kan ha såna här tankar och skit kring mat... Tack vare mina barn äter jag mat i a f på kvällen och frukost för det mesta..

• Anonym (concerta)

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-03 14:09:42 följande:

Tack Fia & Aquaqueen för svar!Ni som tar Concerta...har ni aptit på mat över huvud taget?Hörde att medicinen går ur kroppen på kvällen och att man då kan äta av aptit.
    jag har ingen aptit blir bara illamående av mat numera :(
  • Fjärilen72

Jag har ångest som sliter sönder hela mig.
    Vet inte var jag ska vända mig/vem jag ska prata med heller.

Känns som om jag bara är i vägen, att alla tycker att jag är jobbig och att jag bli ignorerad.

Jag orkar inte det här..

• Anonym (fia)
    Fjärilen72 skrev 2009-05-03 18:13:34 följande:
    Jag har ångest som sliter sönder hela mig.Vet inte var jag ska vända mig/vem jag ska prata med heller.Känns som om jag bara är i vägen, att alla tycker att jag är jobbig och att jag bli ignorerad.Jag orkar inte det här..
    Finns här
  • Anonym (anhörig)

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 14:52:28 följande:

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-03 14:09:42 följande:
    Var detta den 16 årige pojken som just hade börjat? Han går väl på regelbundna kontroller där han vägs o får rapportera om aptit o sömn osv. Är du mamman? För i så fall får du väl följa med han är ju inte myndig. Prata med läkaren om din oro är mitt råd! Och med pojken ifråga.
    Japp den är 16-åringen och hans mamma.
    Han har fått ta blodtrycket inom 1 vecka och det såg bra ut. Det var skolsköterskan som gjorde det och ringde in dom siffrorna på BUP.
    Jag vet att man går ner i vikt med concertan, jag vet bara inte vad som är normalt.
    Jag skulle vilja veta då ni tappade aptiten, var det från dag 1?
    På kvällen då medicinen gått ur kroppen, kan ni äta då?
    Efter hur lång tid känns kroppen ok när man tar sån medicin?
    Jag har köpt tillskott på apoteket i dryckes form som innehåller 300 kalorier per styck och kan man inte äta alls så ska man dricka 3 st per dag (20 kr st) så man får i sig alla nödvändiga vitaminer och fetter.
    Men min son kan ju äta endel så han tar 1 dryck per dag.
  • Fjärilen72

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 18:24:57 följande:

Finns här
    Tack!

Allting är en enda röra och det är massor av olika saker som spelar in.
    Fast på samma gång så hänger allting ihop så min hjärna rör ihop allting och jag vet inte i vilken ände jag ska börja..
  • Anonym (fia)

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-03 18:32:18 följande:

Anonym (fia) skrev 2009-05-03 14:52:28 följande:
    Japp den är 16-åringen och hans mamma.Han har fått ta blodtrycket inom 1 vecka och det såg bra ut. Det var skolsköterskan som gjorde det och ringde in dom siffrorna på BUP.Jag vet att man går ner i vikt med concertan, jag vet bara inte vad som är normalt.Jag skulle vilja veta då ni tappade aptiten, var det från dag 1?På kvällen då medicinen gått ur kroppen, kan ni äta då?Efter hur lång tid känns kroppen ok när man tar sån medicin?Jag har köpt tillskott på apoteket i dryckes form som innehåller 300 kalorier per styck och kan man inte äta alls så ska man dricka 3 st per dag (20 kr st) så man får i sig alla nödvändiga vitaminer och fetter.Men min son kan ju äta endel så han tar 1 dryck per dag.
    Alla tappar inte aptiten, det är individuellt. Därför är mitt råd att prata med hans läkare om dessa frågorna. Om man tappar aptiten så gör man förmodligen det dag1, och återfår den så fort den går ur. För mig verkar medicinen tvärtom, jag får "aptit" av den, och tar jag den inte så kan jag inte äta. Så ta och prata med läkaren du det skulle jag ha gjort.
  • Anonym (fia)
    Fjärilen72 skrev 2009-05-03 18:40:31 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 18:24:57 följande:
    Tack!Allting är en enda röra och det är massor av olika saker som spelar in.Fast på samma gång så hänger allting ihop så min hjärna rör ihop allting och jag vet inte i vilken ände jag ska börja..
    usch. vad gör du, kan du vila eller nåt? vet inte vad jag ska säja...
  • Fjärilen72

Just för tillfället så är jag så arg på min deklaration att jag bara vill skrika! Byråkrati i mängder, siffror som bara hoppar (kalkylexi) mm och jag förstår ingenting!

Har mängder med saker jag måste ta tag i men men det händer ju aldrig någonting!
    Och så förbannade psyk som inte skickar mig en tid!

ARG! ÅNGEST! GAH!

Svar på tråden vuxna med adhd add as