• Ysta

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-03-18 23:36:58 följande:
    Var glad att han är ute ur ditt liv när han står med båda fötterna utanför dörrn. Du kommer ha ett helvete tror jag att acceptera de han utsatt dig för, du kommer troligtvis få skuldkänslor och vilja ställa allt till rätta men du kommer över de.
    Men han är inte ute ur mitt liv... Vi är fortfarande tillsammans och jag älskar honom ju. Men att lära sig leva ensam och att leva med vad han har gjort är fan inte lätt. Han har haft kontakt med flera tjejer på mail och sagt att han är kär i en av dem, att han aldrig känt så för någon annan (han har fortf kontakt med henne) och en att han vill ha sex med henne (henne har han träffat men säger att de bara har sett film).

Tyvärr så tar jag på mig skulden för allt det och ber om ursäkt för att jag gjort si och så och för att jag inte är nog bra åt honom. trots allt han gjort mot mig så vill jag fortfarande ha honom och kan inte tänka mig ett liv utan honom... Dessutom så har vi en hund tillsammans och nu helt plötsligt så är jag ensam med allt ansvar och omskötning, jag som knappt klarar av mig själv

Sorry att jag skriver av mig i den här tråden men jag klarar snart inte av alla tankar som snurrar i mitt huvud, det är aldrig tyst och stilla därinne och jag är så förbanat rastlös hela tiden och kan verkligen inte varva ner. Det känns som att jag är speedad hela tiden.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-19 07:50:23 följande:
    Adhn`n blir "sämre" när du utsätts för yttre stress. Fan du är bättre än att ha ett förhållande med ett pucko. Han är en idiot. Bygg upp självkänslan och kasta ut fanskapet med huvet före.
    Jag vet ju innerst inne att jag är värd bättre men jag kan inte släppa honom för jag älskar honom.. Vi har varit tillsammans i snart åtta år och bott ihop så gott som hela tiden. Att vara ensam är det jag är mest rädd för då kommer alla konstiga tankar.. Han verkar tycka det är svammel med diagnosutredning och liknande, jag har ingen diagnos jag är bara dum i huvudet typ. Dessutom har jag extremt kontrollbehov och behov av att planera saker och klarar inte av förändringar vilket han har noll förståelse för. Jag tror jag har kommit till nån slags tillstånd där jag är halvt apatisk och bara accepterar allt han gör och ljuger om, bara jag inte förlorar honom helt så accepterar jag allt. Och jag vet ju att det är fel av mig men jag orkar inte göra annat...
  • Ysta

Är ledsen att jag inte svarat er idag men jag orkar inte just nu. Har väl i princip sprungit med full fart in i en vägg, det är så det känns... Jag äter Atarax men de hjälper ingenting och hela jag är ett stort ångestmoln just nu. Har dessutom ingen att prata med så det är katastrof på g för mig. Men jag orkar inte bry mig längre, jag orkar verkligen inte mer.

• Ysta

Kliver in och konstaterar att jag har haft en riktigt bra helg trots hur det kändes för ett par dagar sedan. Har kommit fram till mycket nyttiga saker om mig själv och även min (nu fd) sambo och hur vi ska ha det mellan oss.. Han börjar nog också förstå att jag inte är "jobbig" för att det är roligt eller med flit utan att jag faktiskt har ett problem, så det är skönt att han börjar förstå mer. Jag kommer säkert må skit ikväll vilket jag alltid gör när han har åkt. En annan bra sak är att i fredags så fick jag brev från psykiatrin där det stod att jag kommer att kallas för samtalsutredning. Men det står ingenting om hur länge det kommer att ta eller nånting men nu vet jag iaf att det är på g, om det sen tar 3 månader eller 10 månader spelar mindre roll.. Jag vet att det händer något iaf.

• Ysta

Jag har under senaste veckan, med hjälp av min fd sambo och min bästa kompis sammanställt en lista över mina "problem" och symptom och hur jag reagerar i vissa situationer. Denna lista ska jag ha med mig till arbetspsykologen på torsdag och visa upp tänkte jag.. Är det nån som har lust att hjälpa mig lite med den? Vill inte lägga ut hela listan här i tråden för det känns lite väl... Men jag skulle behöva någon "kunnigs" synpunkter på det hela
    Hoppas ni förstår fast det låter jättesvammligt det jag skriver nu.

• Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 22:34:14 följande:
    Lägg den i forumet vårat om du vill.
    Ja det kan jag göra, tänkte inte ens på det *trött*.
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 23:09:56 följande:
    Jag tror att inga obehöriga ska kunna komma in. Har inte kommit underfund med riktigt hur de funkar.
    Jag skrev hur man gör fast du kanske missade det eller så var jag otydlig?
  • Ysta
    Himmelkropp skrev 2009-03-22 23:24:30 följande:
    Kan jag låsa forumet på nåt sätt?
    Det här skrev jag på forumet, hoppas att du förstår

Så här gör du så att det bara är vi som är inloggade som kan se vad som skrivs :

1. Logga in som admin, gå till administrationspanelen.
    2. Välj Rättigheter under Forumadmin i den vänstra menyn.
    3. Där får du upp en lista på de olika forumkategorierna som finns.
    4. Klicka på den kategori/det forum som du vill editera.
    5. Där får du upp en lista där du kan välja tex publik, registrerad, moderatorer.
    6. Där väljer du Registrerad [dold].
    7. Klicka på skicka och du är klar.
  • Ysta

Anonym (Hej) skrev 2009-03-22 23:16:40 följande:

känns som mycket i den texten var "kopierad" från min lista jag la in här för någon vecka sen rätt lika med många punkter
    Jaha? Jag har inte kopierat någons lista utan det där handlar om MIG däremot så fick jag idén att göra så och ta med till min arbetspsykolog efter att du skrev en lista.
  • Ysta
    Kaxelina skrev 2009-03-23 09:26:19 följande:
    Tänkte göra mig en lista och samla information som jag tänkte ta med men när jag ringde och frågade så sa min läkare att det inte behövdes och att man skall komma som man är osv.
    Aha okej, jag har ju träffat läkare bara för att få remiss till utredning hos psykolog och då förklarade jag bara varför jag ville ha en utredning. Den listan som jag skrivit var mer för den arbetspsykolog som ska hjälpa mig att utreda vad jag kan ha för form av praktik/arbetsträning från Arbetsförmedlingen. Får ju göra en massa tester hos henne för att se vad jag ära bra/dålig på och vad som jag inte klarar av och så.. så det kan ju vara bra att visa vad jag har för problem och svårigheter utöver de tester som jag får göra hos henne (och det höll hon med om när jag pratade med henne nyss)
Svar på tråden vuxna med adhd add as