Anonym (fia) skrev 2009-03-23 18:22:11 följande:
Jaha. Vad bra av dig att du krävde din rättighet. Hoppas att det lyckas bättre för dig nu. Känns hon ok den där psykologen då? Har du en diagnos osf vilken då? Tack för du informerade om detta, känns lite som man kanske ska fråga om det kan gälla mig med. Har vart arbetslös/mammaledig sen jag fick min minsta unge för 3 år sen, sa upp mej från ett jobb som var föräldrafientligt, men det har ju blivit lite väl länge hemma nu, o fått börja på socialbidrag o så kan man ju inte ha det hela livet. Hade en kontaktperson på af som pratade om arbetspsykologen men sen blev det aldrig av. Sen kom jag in på utredning om mig o har vart "sjukskriven" ett tag, men har nu börjat på concerta vilket verkar funka så jag kan tänka mej att försöka nåt jobb igen. Men sen är det väl en del annat som förresten ska funka först kom jag på nu. Men nu vet jag ju att det finns i allafall. Om jag nu kvalificerar till det vill säja. Jaja, lycka till o hoppas på det bästa för dig kram
Ja min arbetspsykolog är toppentrevlig och bra måste jag säga! Alla arbetssökande har rätt att kräva och att få träffa arbetspsykolog för utredning har jag fått veta. Däremot så kan det vara väldigt lång kötid för att få komma till en.. Jag har i dagsläget ingen diagnos och arbetspsykologen jobbar inte med sådant men man misstänkte ADHD på mig redan när jag var barn men det reddes aldrig ut. Har varit hos läkare på VC som skickade remiss till vuxenpsykiatrin så att jag ska få göra en diagnosutredning så nu är det bara att vänta.
Jag tycker absolut att du ska kräva att få träffa arbetspsykolog hos din Arbetsförmedling. För mig skulle det aldrig fungera att gå ut på en praktik eller arbetsträning igen eftersom jag alltid hamnar på väldigt intensiva ställen där de har noll förståelse för mina problem och hur jag fungerar. Att stå upp för mig själv och kräva saker är något jag har extremt svårt för, sitter hellre i ett hörn och ber om ursäkt för att jag finns, så det känns som en oerhörd framgång att ställa krav och få som jag vill (att göra de här testerna).