• ullronj

Hur fick ni tag i er donator?

Ni som har egen donator för korsbefruktning, hur fick ni dem att hjälpa er?

Jag har ingen syster (inte min man heller), mina vänner har fullt upp med separation, vårdnadstvist, barn med speciella behov.... så det känns som om de har fullt upp med sina liv.

Kan man fråga en kollega över en kopp kaffe "jooo förresten har du ett ägg till övers?"

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur fick ni tag i er donator?
  • Carmen Electra
    ullronj skrev 2009-04-06 09:05:34 följande:
    Kommentar till inlägg 63:Vad underbart att du kan tänka dig att donera innan du steriliserar dig!Jag förstår hur du tänker när du vill träffa paret, "tyvärr" så använder sig sjukhusen av korsdonation, alltså att den donator som man har ; om man nu har någon...., ger till det paret som står först i kön medan de paret du , i så fall donerar till, får det ägget det paret skulle ha. Oj hänger du med i min röriga förklaring?Men som vi har diskuterat tidigare här på familjeliv så kanske man kan ha kontakt via mejl med det paret man som donator hjälper, även om de inte får just dina ägg så är de ju dem du hjälper att komma snabbare fram i kön. Jag skulle gärna ha kontakt m "min donator" om jag får fatt i någon, det skulle vara intressant att följa det hela "från den andra sidan", om du förstår hur jag menar?Köera är numera uppåt tre år!!! I stockholm..... det är en otroligt lång "graviditet", frustrerande att bara kunna vänta och vänta och inget kunna göra för att snabba på det hela..... (jag har ingen släkting att be om hjälp).
    Tack, men 3 år.. Att det ska behöva ta sån tid. Jag ringde karolinska igen men bemötandet är hemskt där. Jag får känslan av att dom INTE vill ha oss kvinnor som vill donera ägg. Men man kan ju inte heller sätta ut en annons i tidningen heller ( Ägg bortskänkes ) Jag ska försöka mig på detta igen. Efter sommaren så steriliserar jag mig, blir tyvärr gravid bara jag ser på ett par kalsonger men jag vill hjälpa något annat par först. Hur många ägg får man donera? Max antal?
  • ullronj

Carmen Electra skrev 2009-04-10 10:03:53 följande:

Tack, men 3 år.. Att det ska behöva ta sån tid. Jag ringde karolinska igen men bemötandet är hemskt där. Jag får känslan av att dom INTE vill ha oss kvinnor som vill donera ägg. Men man kan ju inte heller sätta ut en annons i tidningen heller ( Ägg bortskänkes ) Jag ska försöka mig på detta igen. Efter sommaren så steriliserar jag mig, blir tyvärr gravid bara jag ser på ett par kalsonger men jag vill hjälpa något annat par först. Hur många ägg får man donera? Max antal?
    Vad arg jag blir när jag hör att de bemöter en eventuell äggdonator så illa!!!
    De sätter ju krokben för oss som väntar och längtar.... tre år är en fruktansvärd lång tid att vänta, psykiskt otroligt jobbigt!
    Jag skulle dirket svara på en sådan annons i tidningen! Har själv funeeringar på om jag kan annonsera efter ägg i tidningen.... men jag tror knappt att de ens skulle ta in en sådan annons i tidningen. Jag vet tyvärr inget om maxantal ägg.

Var glad att du blir gravid så lätt, det är lättare att skydda ig mot graviditet än att bli gravid om man inga ägg har.....

Jag blir så glad när jag läser att du vill hjälpa någon annan först!
  • Carmen Electra
    ullronj skrev 2009-04-11 15:29:57 följande:
    Carmen Electra skrev 2009-04-10 10:03:53 följande: Vad arg jag blir när jag hör att de bemöter en eventuell äggdonator så illa!!!De sätter ju krokben för oss som väntar och längtar.... tre år är en fruktansvärd lång tid att vänta, psykiskt otroligt jobbigt!Jag skulle dirket svara på en sådan annons i tidningen! Har själv funeeringar på om jag kan annonsera efter ägg i tidningen.... men jag tror knappt att de ens skulle ta in en sådan annons i tidningen. Jag vet tyvärr inget om maxantal ägg.Var glad att du blir gravid så lätt, det är lättare att skydda ig mot graviditet än att bli gravid om man inga ägg har.....Jag blir så glad när jag läser att du vill hjälpa någon annan först!
    Men jag lovar dig, jag lider av det ( Att bli gravid lätt ) Jag är bara 31 år, har 3 barn och har blivit gravid med alla P-medel som finns.  Men jag ska göra ett sista försök, sen vet jag inte vart jag ska ta vägen..  Jag sa sist att jag skulle sterilisera mig efter jag hade gjort min äggdonation men då sa damen i fråga, men lilla gumman, du är bara 31 år och du kommer ångra dig. Min gynekolog ska se vad honkan göra nu, alltär på topp "inne" i mig och hon sa att jag inte ens skulle behöva ha alla dessa sprutor ( Tog det lite på skoj )

Jag åker gärna bort från stockholm och utför detta men jag vet ej vart jag ska vända mig bara
  • Carmen Electra

Usch så dumt det första lät nu när jag läser det igen, Ber om förlåtelse. Mitt problem är ju inget om man ska jämföra. Förlåt åter igen

• Jennie med ie
    Carmen Electra skrev 2009-04-12 09:28:09 följande:
    Jag måste ta bort allt då risken kan finnas att äggledarna "växer" ihop igen. 
    Har läkare gett klartecken för detta? Det är ju en väldigt ovanlig operation om inte äggstockarna är sjuka.
    Undrar om inte i så fall en hysterektomi, alltså att operera bort livmodern, anses som en lindrigare operation eftersom man bl a inte stör hormonbalansen.

Men, lite OT kanske...
  • Carmen Electra
    Jennie med ie skrev 2009-04-12 09:36:47 följande:
    Har läkare gett klartecken för detta? Det är ju en väldigt ovanlig operation om inte äggstockarna är sjuka.Undrar om inte i så fall en hysterektomi, alltså att operera bort livmodern, anses som en lindrigare operation eftersom man bl a inte stör hormonbalansen.Men, lite OT kanske...
    Ja, det har dom. Vi har gått igenom allt. Självklart är jag livrädd men eftersom jag blir gravid med alla skydd som finns så finns det ingen annan utväg. Att bara "klippa" ledarna är inget dom tror på i mitt fall. Min läkare är övertygad om att dom växer ihop.

Men jag vill verkligen donera innan jag gör detta då jag verkligen förstår dom som ej kan bli gravida. Jag kan inte ens ha sex med min kille, så illa det.
  • Jennie med ie
    Carmen Electra skrev 2009-04-12 09:42:07 följande:
    Ja, det har dom. Vi har gått igenom allt. Självklart är jag livrädd men eftersom jag blir gravid med alla skydd som finns så finns det ingen annan utväg. Att bara "klippa" ledarna är inget dom tror på i mitt fall. Min läkare är övertygad om att dom växer ihop.Men jag vill verkligen donera innan jag gör detta då jag verkligen förstår dom som ej kan bli gravida. Jag kan inte ens ha sex med min kille, så illa det.
    Ni har aldrig diskuterat hysterektomi? Att plocka bort äggledarna påverkar ju som sagt kroppen mer konkret ett bra tag framöver p g a hormonerna....

Men oavsett, lycka till! Med både donation och ert framtida "graviditetssäkra" liv
  • spiralling

Carmen Electra: Du verkar vara den perfekta donatorn Med sådana super-ägg ökar du chanserna avsevärt för kvinnan som går igenom behandlingen. Kan förstå att det inte varit lätt för dig att bli gravid så lätt, även om jag själv hade tyckt det var toppen förstås.
    Det är den finaste gåva man kan ge. Jag är själv i situationen att jag behöver ägg. Hade donerat om jag kunde. Men har mer eller mindre tvingat min man att ge bidrag för vår räkning Nu när vi går igenom detta vet han också hur uppskattade och viktiga donatorer är och han kan tänka sig att hjälpa någon med sitt bidrag. När man själv behöver hjälp blir man oerhört tacksam för att det finns vänliga själar och vill själv ge tillbaka

Svar på tråden Hur fick ni tag i er donator?