Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Hej tjejer!

Är nu tillbaka efter en heldag i Uppsala. Passade på att träffa syrran och fika lite. ET gick över förväntan så jag är så otroligt lättat. Fick tydligen ut 14 ägg i torsdags varav 10 var mogna. Av dessa befruktades 8 och idag fick jag tillbaka 1 toppembryo och fick 2 till frysen. Helt otroligt, jag som helt hade gett upp att någonsin få så bra kvalité att de kunde frysas. Hoppas, hoppas bara att det tar sig den här gången.

Förresten ni som använt crinone och progesteron, vilket är att föredra?

Ha en bra helg allihop. Kramar från Turbo

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Nej har absolut inte kännt nånting någon av gångerna. Det enda man märker är när dom stoppar in spekulum (grejen dom använder för att hålla isär med), men det känns ju bara som en vanlig gyn.undersökning.

Kram

• Turbomamma

Emmaelsa: Har dålig koll den här gången men jag har för mig att man har testdag 2 veckor efter återförandet. Vid tidigare försök har jag inte testat utan fått min mens öre testdag så man får väl hoppas att mensen håller sig borta den här gången.

Har fått rätt många ägg men få befruktade och de har varit av rätt dålig kvalitét tidigare. Den här gången fick jag ut sammanlagt 14 ägg varav 10 var mogna jämfört med 8 förra gången. ICSI gjordes nu på samtliga ägg och jag tror att det var det som gjorde att det funkade bättre. Har ätit Lárgigin också men det var bara under några veckor och jag glömde typ lika ofta som jag kom ihåg. Så troligen var det ICSI:n och mycket tur.  

• Turbomamma

Petra74: stort grattis till ett litet tickande hjärta. Måste kännas helt otroligt. Hoppas att jag fortsätter följa dig vad gäller resultat framöver också. Men tack för tumhållningen känns som om det kommer att behövas.

EmmaElsa: Beklagar återigen ditt minus. Är så tungt och jobbigt. Har ni provat ICSI? Nu sista gången gjordes ICSI på alla och det verkar ju som om det gav bäst resultat för mig iaf. Om du vill så kan du ringa CVL direkt. Det gjorde jag när jag fick mens på Rd10. Fick telefontid med doktorn typ en vecka senare och det var rätt skönt att kunna gå vidare direkt.

Sth67: Kramar i massor till dig också!

Kramar från Turbo

• Turbomamma

Hej tjejer!

Hoppas att ni alla mår bra.

Själv är det lite sisådär. Är lite halvt överstimulerad tror jag. Gick en långpromenad igår och hade absolut ingen ork. Vi skulle gå 7 km men fick avbryta redan efter 2 km. Tog helt slut i uppförsbackarna bara av att gå!!! Magen är uppsvälld som en ballong och jag ser supergravid ut (vilket jag är helt övertygad om att jag inte är för jag har abslolut gett upp hoppet om att lyckas ), mår illa och kissar hela tiden. Vägde mig igår hos en kompis och då hade jag gått upp 2 kg på 2 dagar! Pratade med kliniken idag och blir det inte bättre måste jag åka dit, suck! 

Kramar från Turbo

• Turbomamma

Tack vännen! Förlåt att jag är negativ och ego. Du har rätt, jag är en kämpe... lite iaf. Mår bara så illa hela tiden, har ont i magen och känner mig så tjock! Samtidigt hoppas man ju på att bli ännu tjockare.

Hur går det med örterna? Du är väl försiktig, jag är lite skeptisk tilll sånt där. Du minns väl vad Holte sa till mig ang. akupunktur. Å andra sidan käkade ju jag såna där äckliga largigin-piller. Vill väl varken avråda eller tipsa men det gick ju klart bättre för mig den här gången. Mest troligt var väl att det berodde på ICSI:n.

Tack för din uppmuntran och ha en bra dag. Kram Turbo

• Turbomamma

Petra74: tack vad gullig du är. Tyvärr är det nog alldelles för tidigt att se dessa symtom som något postivit är bara på rd4

Emmaelsa: Skönt att du snart är på g igen. Känns alltid bättre när man har något att se fokusera på.

Sth67: Du har rätt gumman, det är bra att du gör allt. Håller tummarna för dig.

Kramar till alla, från Turbo!

• Turbomamma

Emmaelsa: Har för mig att de stängde typ början av juli och fram till typ 10:e augusti förra året. Brukar stå på deras hemsida. Kram

• Turbomamma
    Fick min mens i morse, rd 9! Så uppgiven, ledsen och arg... Förstår inte hur jag ska orka gå vidare.
  • Turbomamma

EmmaElsa: Detta var mitt sista försök i 3-packet så det känns verkligen allt annat än bra. Vet inte om jag orkar ringa, blir så verkligt då och sen kommer jag säkert att börja grina. Dessutom måste jag väl ha nåt läkarsamtal och det vill jag inte heller...

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....