Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Masse: Stort grattis till ditt pluss!!!

Linalotta: Hoppas att ÄP gick bra idag och att du fick lagom med ägg . Håller tummarna för att du ska klara dig från överstimulering och elände den här gången.

Maryah: Den här gången testade jag inte förrän rd 13 och förra behandlingen testade jag inte alls. Hade bestämnt mig för att inte hålla på och testa så länge jag inte trodde att det skulle vara postivt eftersom jag hade tröttnat på alla dessa negativa tester genom åren. Nu sista gången blev jag ju tvingad att testa av kliniken och det var ju rätt bra med facit i hand. Har inte så mycket symtom, skulle egentligen önska att det kändes mer. Mina boobs har typ vuxit en storlek, mina byxor går inte att knäppa, blir illamående och får kväljningar om jag inte äter typ hela tiden och jag vill bara sova så lite symtom har jag allt. Håller tummarna för dig nu när det börjar dra ihop sig för test.

Kramar till alla!

• Turbomamma

pp08: Tack så mycket! Har också lite svårt att ta till mig vändningen. Från att tro att det 3:e försöket var helt kört, till att plussa och oroa mig för missfall till att se 2 pickande hjärtan. Så otroligt häftigt... Fast nu har det gått en vecka sen VUL och man kan ju lugnt säga att jag har börjat nojja igen. Helt otroligt att det bara är 7 veckor kvar. Stort lycka till och massa kramar!

Maryah: Håller fortfarande tummarna!

• Turbomamma

BRANCO: Är tyvärr inte så mycket mer att göra än att avvakta. Det kan tyvärr vara så att det är din mens som startar men det måste inte alls vara det. När min 2:a behandling misslyckades fick jag mens på Rd 10 så det är inte alls säkert att man ruvar ända fram till testdagen. Nu vid min 3:e behandling började jag blöda på Rd 9 och gav upp allt helt. Men tro det eller ej så avstannade blödningen och jag testade positivt på rd 13. Skulle kunna gissa att man också kan få lite bruna flytningar av Progesteronet.

Maryah: Neeeej, vad tråkigt med ditt minus!  Jag som hoppats så mycket, fortsätter att hålla tummarna ett tag till iaf om det skulle vara så att du bara testat för tidigt.

linalotta: Grattis till äggskörd och ruvningen! Skönt att du verkar ha klarat dig bättre med överstimuleringen den här gången. Min ena äggstock var tydligen fortfarande lika stor som en knytnäve, undrar när den blir normal igen. 

Massa kramar till alla! Turbo 

• Turbomamma

entjej: Ja jag vet, det blir ju fortsatt hormonpåslag för äggstockarna. Enligt doktorn kunde man nästan säga att jag var gravid bara av att se på min högra äggstock. Bara funderar på hur länge den kommer att vara förstorad, känner ju liksom av högersidan. Trodde ett tag att jag hade ett x på g men det var ju skönt att iaf kunna stryka det från oroslistan.

Maryah och BRANCO: Precis som entjej säger, tänk på mig. Jag låg hemma och grinade i 3 dagar för att jag aldrig skulle bli mamma. Plussade några dagar senare och upptäckte sen att det var 2 små hjärtan som pickade. Hoppas, hoppas, hoppas att båda vill stanna och fortsätter gro därinne. Är drygt en vecka sen VUL och jag är redan orolig igen.

• Turbomamma

Sweetiepai: Hade Thomas på ÄP i januari och han var jättetrevlig. Tror att han är ny på CVL och inte jobbar lika ofta som dom andra. Då i januari tror jag precis att han hade börjat för då var nån av dom andra läkarna också med på ÄP och kollade.

• Turbomamma

Sweetiepai: Även om han är ny på CVL så tror jag absolut inte att du behöver oroa dig. Han är ju säkert gynekolog sen många år och vet precis vad han pysslar med. Han lyckades faktiskt göra ÄP på mig så det knappt kändes eller blödde nånting. Var t om ute och sprang dagen efter. Vet inte om det var hans förtjänst eller om det var mina äggblåsor som låg bra till. Lyckades i dimmorna förklara för doktorerna att ÄP inte var nånting i jämförelse med brasiliansk vaxning vilket hade roat alla.

Dr O är världens bästa doktor och den jag gillar allra bäst såklart. Har haft mest kontakt med honom under hela tiden. Är egentligen bara Holte som jag har lite svårt för. Han är säkert bra egentligen men han var rätt taskig mot mig pga att jag alltid var där ensam (på den tiden var min sambo inte särskilt delaktig). Var inte så kul att bli påhoppad eftersom det var ett rätt känsligt ämne. Några dagar senasre dömde han ut mina ägg som värdelösa på ett ganska okänsligt sätt så jag har undvikit honom sen dess.

• Turbomamma

Sweetiepai: Gillade din glamour-jämförelse . Tror att det blir bra vilken doktor du än får. Har haft Oddvar, Thomas och Thorbjörn på ÄP och det funkade bra vilket som. Man brukar ju ändå mest bara ha ÄP överstökat och brukar ju vara ganska borta i huvudet... En annan gång höll jag doktorn i handen också... Fast det minns jag bara väldigt diffust, har gjort mycket tokigt under mina ÄP Hoppas verkligen att jag nu slipper ÄP på länge, brukar vara helt hysterisk. En gång fick doktorn hålla mina ben för att dom skakade så mycket.

Lycka till nu på måndag och hoppas på bättre utdelning den här gången. Dom har inte pratat om att prova ICSI. Jag fick mycket bättre befruktning när man gjorde ICSI på samtliga ägg.

• Turbomamma

Sweetiepai: ÄP imorgon? Önskar dig stort lycka till! Du får berätta imorgon om det blev glamour-doktorn, världens bästa doktor eller han som inte pratar så mycket

Maryah: Hur mår du? Hoppas att det börjar kännas lite bättre. Brukar gå lite upp o ner där i början för mig men på något konstigt sätt kommer man igen och börjar se framemot nya försök.

Själv ska jag ut och sitta i solen, många kramar till alla. Turbo!

• Turbomamma

Linköpingsfröken: Tror tyvärr inte att man kan välja doktor för typ ET och ÄP utan man får liksom den doktorn som är i tjänst. Däremot kan man själv välja vilken doktor man vill träffa för uppföljningssamtal. Lycka till nästa gång.

Långväntan: Kan säga att jag hade absolut ingen speciell inställning eller bemötande när jag på ett mycket taskigt sätt fick veta av en av läkarna att mitt förhållande var värdelöst och sen hotade med att avbryta hela behandlingen!

Djurgårdsrutan: Men gud vilken otur med medicinen, inte kan du ha tappat bort den på vägen. Det verkar ju jättekonstigt. Den måste ju vara så att apotekspersonalen knappat in den men inte hämtat den. Stå på dig. Det är klart att du måste få ut en ny. Är det Pregnyl eller Ovitrelle? Har en Ovitrelle liggande kvar i kylen eftersom jag fick medicin av min kompis första svängen.

Linalotta: Det där med symtom är så himla svårt. Egentligen tycker jag att jag hade mest grav. symtom vid min 2 första ruvningaaar (skendräktig). Det enda jag märkte den här gången var att jag fick ömma bröst kring rd 10. Men trötthet låter ju lovande. Själv är jag sjukligt trött och somnar typ vid halv 10 på kvällarna.

Massa kramar till alla!

• Turbomamma

Cicco: Grattis till ruvningen, tvillingstatus till dig också snart kanske Jag har för mig att man började med Progsteronet första kvällen efter instättningen.

Djurgårdsrutan: Ligger en Ovitrelle-spruta och skäpar i kylen, hör av dig om du behöver den.

Theorese: Kul att höra ifrån dig igen. Hoppas allt är bra med dig och snyggingen! Hur många månader har du kvar nu?

Med mig är det bara bra, ny kontroll imorgon på MVC så jag är lite nervös för om det fortfarande är något som växer därinne. Kramar till alla!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....