Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

emmaelsa: Håller både tummar och tår för dina små nu. Hoppas verkligen att klarar sig till imorgon, ja och ännu längre oxå såklart

Sweetiepai: Oj 6 kilo, men det ska väl vara värt det i slutändan får vi hoppas. Trodde att det var ännu en fördel med korta metoden. Men vätska samlar man ju på sig hur eller hur i samband med ÄP. Är du mycket svullen eftersom du gått upp så mycket.

Kramiiis: Turbokram till dig!

tulipanros: hoppas blödningen kommer igång snart så att du kommer igång med sprutandet.

Djurgårdsrutan: Bra med sprutstart redan idag, då borde väl konferensen vara räddad

Kramar till alla!

• Turbomamma

Linalotta: Vad tråkigt med minus. Men testa du imorgon också. Själv har jag alltid fått blödningar innan testdag så jag har aldrig behövt fundera på det där med mens. En del får ju vänta några dagar extra pga Progesteronet men jag tror att det är ovanligt att den inte kommer alls. Trodde ju att jag misslyckades den här gången och jag skulle få börja behandling inför FET direkt på minusmensen. Egentligen ville dom att jag skulle vänta en månad men eftersom min plan var att jag skulle åka till Norge och jobba hela maj så övertalade jag dom att få börja direkt. Tror att det är mest för att man ska återhämta sig psykiskt som dom vill att man väntar en månad.

Masse: Vad tufft med missfall efter så många återförandet. Hoppas på bättre lycka i höst.

Djurgårdsrutan: Lycka till på måndag och hoppas att sprutandet går bra. Brukade inte heller känna nåt direkt i magen förrän på slutet.

Kramar till alla, Turbo!

• Turbomamma

sth67: Minns inte riktigt hur många jag tog. Typ 2 om dagen eller nåt. Glömde och hoppade över rätt ofta. Ärligt talat var dom skitäckliga och smakade gräs. Men det kanske inte går att jämföra med dom där hemska örterna som du häller i dig. Hoppas verkligen att de gör nytta så att dina äggstockar bara sparkar bakut och massproducerar äggblåsor och får J.H att trilla baklänges av förvåning Som tidigare sagt vet jag ju inte om jag tror så mycket på det. Men jag fick ju för första gången fram riktigt bra ägg. Fick påbackning igår på jobbet angående mina toppar så kanske hör av mig och tittar förbi så får du styra upp det. Tänker på dig och hoppas så när du snart ska köra igång men det vet du ju. Är nästan lika nervös för både dig och kramiiis som jag brukade vara för mig själv.

Emmaelsa o sweetiepai: Håller mina tummar för er!

Djurgårdsrutan: Hur går det, VUL idag va?

Kramar till alla!

• Turbomamma

Kramiiis o sth67: Egentligen är jag mer nervös för er vid sprutstart och VUL än för mig själv. Massa kramar!

• Turbomamma

Sth67: Sprutstart idag? Grattis och lycka till, du gör korta metoden igen va?

Djurgårdsrutan: Håller tummarna inför fredagen. Hoppas att blåsorna kommer igång ordentligt.

Långväntan: Tråkigt att det inte gick. Tror tyvärr att det är så att man alltid betalar 2000:- vid FET där embryot inte klarar tiningen. Är väl liksom som en avgift både för frysning, förvaring och tining. Förstår att det känns surt men tyvärr kostar ju allt i detta pengar och det är ju jättebra att du har fått till frysen och sluppit gå igenom hela IVF-processen igen. Var Cvl positiva till att odla vidare tills du kom hem från semestern?

Maryah: Roligt att höra ifrån dig igen. Är det dags för FET snart eller blir det nästa månad. Med mig och småttingar är det nog bara bra (hoppas jag). Känner inte av så mkt mer än trötthet och illamående så det känns fortfarande väldigt overkligt och väldigt avlägset att det faktiskt skulle kunna vara min tur nu.

Kramar till alla!

• Turbomamma

sth67: Ja, nu är det verkligen dags för dig och kramiiis. Kommer bli pirriga dagar för mig i nästa vecka när jag ska vara nervös för er båda
    Massa kramar från Turbo

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Enligt bipacksedeln ska du ta Orgalutran i låret men jag tror att Cvl rekommenderar i magen. Tror inte att det spelar någon roll för det hamnar i underhudsfettet och tas upp på samma sätt. Själv brukade jag variera lite. Du behöver inte sticka in hela nålen men den måste iaf in en bit. Det du kan tänka på att sprutan  kan vara lite trög så ibland känns det som om man måste ta i lite för att spruta in vätskan. Jämfört med Puregon så tyckte jag att Ogalutranet sved lite mer. Oroa dig inte du kommer att klara det galant! Kram och lycka till!

Långväntan: Ha det superskönt på semesternoch lycka till med FET. Det är klart att lilla pyret ska må bra av några extra dagar i värmeskåpet. Många kliniker långtidsodlar ju och det brukar ju funka bra.

Kramiis o Sth67: Håller tummarna och tänker på er.

sweetiepai: Tänker på dig, kram

• Turbomamma

Ang. injektionsteknik så hävdar Cvl att man har bättre upptagning i låret. Samtidigt ska injektionen ges i underhudsfettet och det har man både på lår och mage. Kanske lite lättare att hamna rätt om man ger det i bukfettet. Man kan ju tycka att företaget som tillverkat läkemedlet borde ha viss koll på hur det ska administreras och vad jag kan minnas stod det ingenstans i CVL:s info om att det var fel att spruta i låret.

Sth67: Hur går det med sprutandet? Kontroll på måndag var det va? Tror absolut inte att det kan ha påverkat resultatet förra gången beroende på var du tog sprutorna. Orgalutranets uppgift är ju att se till att du inte ägglossar i förtid och det gjorde du ju inte. Men nu ska vi inte tänka på förra försöket, för den här gången kommer det att gå så mycket bättre. Det har jag bestämt! Du har ju dessutom druckt en massa äckelpäckel och det måste du bara få utdelning för  

• Turbomamma

Djurgårdrutan: Vad roligt att det såg bra ut. 14 blåsor låter ju super. Du kommer att få alla instruktioner av sköterskan i eftermiddag om hur du ska fortsätta med sprutorna men det brukar vara så att om du har ÄP på torsdag så tar du Puregon+orgalutran på måndag och sen bara Ovitrelle på tisdag, sprutfri på onsdag och sen ÄP på torsdag. Men du kommer att få instruktioner. ett tips är att skriva ner dom för man brukar ändå bli förvirrad på slutet och börja fundera.
    Kram

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Vad mysigt med hotellövernattning, då kan ni pyssla om varandra. Visste inte att de gjorde testikelbiopsi på Cvl. Låter lite läskigt... Men vi går ju iufs igenom äggplock efter äggplock utan att gnälla. Men testikelbiopsi låter värre. 
    Blir en spännande vecka med äggplock för dig och kramiis och sth67 som sprutar. Tänker på er alla, nnu ska jag ut i solen en liten stund innan jag ska stänga in mig på akuten igen.
    Kramar till alla, Turbo! 

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....