Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Hej!

Tack för allt stöd! Trodde att det  skulle kännas bättre idag, men icke... Förstår inte hur jag ska orka mer nu. Min sambo har hela tiden varit så positiv men är också helt knäckt. Det är väl den enda trösten att han också har börjat ta detta på allvar, fast det är inte kul att behöva göra honom besviken.

Som ett mirakel fick vi ju 2 till frysen och det ingick tydligen frysförsök i 3-packet. Det visste inte jag så där sparade jag ju typ 6000 spänn och det var ju bra. Men just nu känns det som om ingenting kommer att funka (sth67, förlåt att jag är negativ). Sammanlagt har jag ruvat 5 embryon där inget har tagit sig + haft ett spontant missfall så nåt knas måste det ju vara.

KOmmer nog inte att vara så aktiv ett tag men jag tänker på er och hoppas att det kommer att gå bra för er alla. Kramar från Turbo 

• Turbomamma

Hej tjejer!

Måste berätta något jättekonstigt. Började blöda i måndags men har liksom inte blött så mycket, inte som en riktig mens iaf. Nu har det helt slutat....

Skulle börja med Pergotime idag inför FET om några veckor men innan dess ville kliniken att jag skulle göra ett grav.test.... Vaknade vid 11 efter mit nattpass och var kissnödig. Trodde inte mina ögon men jag testade positivt!!! Helt otroligt!!!

Försöker att inte ha för höga förhoppningar och förstår ju att risken  för missfall är stor, kanske redan har haft det. Sätter dock ett visst hopp till att brösten börjat ömma ordentligt sedan typ 2 dagar. Även om det inte går den här gången så vet jag ju iaf att jag kan bli gravid. Hoppas, hoppas hoppas....

• Turbomamma

Maryah: Tack det känns helt otroligt Samtidigt försöker jag att inte hoppas för mycket, haft missfall tidigare och vill verkligen inte gå igenom det igen. Samtidigt känns det bra för ett  positivt resultat innebär ändå att IVF kan fungera även om det inte går hela vägen nu. Nåt annat som känns lovande är att blödningen minskat och samtidigt har jag börjat känna lite symtom som grymt ömma bröst de senaste dagarna.

Vad roligt att du redan är på gång med sprutorna. Då ska jag hålla tummarna för dig. Sprutar du 150 E eller?

Trevlig helg och lycka till!

• Turbomamma

Sth67: Jag förstår själv typ ingenting... Trodde att jag kände min kropp vid det här laget. Har iofs haft någon känsla de senaste dagarna eftersom brösten har ömmat. Det förklarade jag med att jag nog gråtit så mycket så att jag spänt mig och fått ont i musklerna. Vågade liksom inte hoppas på nåt annat. Vågar ännu inte hoppas på nåt inför framtiden utan försöker att ta det timme för timme och får tokångest när jag går på toaletten. Men hur som helst så är det ändå bra för nu har jag fått tillbaka tron på att det kan gå nån gång.

Håller tummarna för att du kommer igång snart och att alla eländiga örter har gjort sitt. Jag käkade ju faktiskt Lárgigin några veckor den här gången och fick ju fram betydligt bättre kvalitet.

Entjej: Tack så mycket! Skönt att UL såg bra ut.

Theorese: Redan v. 11, vad fort det går. Lycka till framöver.

• Turbomamma

Lill30: Tack så mycket och stort grattis till dig!

Sth67: Nej jag åt bara 1 tablett om dagen (dom var ju uräckliga och hade någon konstig eftersmak av hö) och ärligt talat är jag högst tveksam till om det gav någon verklig effekt. Tror egentligen mest på ICSI på samtliga av äggen och stor tur med en bättre skörd den här gången. Men som du påpekade, som sjuksyster är jag ju skeptisk till allt som inte är vetenskapligt Men jag hoppas och håller tummarna för att du snart ska vara igång. Den här gången borde det verkligen vara din tur.

SusyQ: Det är roligt om jag kan ge hopp till någon, samtidigt försöker jag ju själv att inte hoppas alltför mycket.

Emmaelsa: Tack så mycket för dom fina orden. Det värmar verkligen. Ja det är faktiskt ett litet mirakel, särskilt om det skulle gå hela vägen.

Just nu försöker jag mest att ta en dag i taget, eller egentligen en timme i taget. Har hittills varit gravid i 56 timmar och det är bättre än inte alls. Tog ett nytt grav. test idag (mitt 3:e hittills och det blir säkert fler) och det blev ett starkt streck på en gång. Med testen från Cvl blev teststrecket lite svagare men så kan det ju vara utan att det behöver betyda något speciellt. Men det bästa är att jag iaf inte blött nåt mer sen i torsdags.

Kramar till alla, från Turbo

• Turbomamma

Hej Tjejer!

Nu har jag passerat 100 gravid-timmar och har istället övergått till att räkna dagar (ett framsteg). Håller fortfarande andan när jag går på toaletten och blir nojjig för minsta lilla. Känner jag inget i magen är jag orolig för det och när jag får lite mensvärkskänsla så blir jag orolig för det. Men jag klagar absolut inte och är otroligt tacksam över att jag fått en 2:a chans.  

Maryah: Men ca 10 ägg är helt perfekt. Det är det man strävar efter. Får man ut väldigt många är risken stor att många är omogna och inte går att befrukta. Har du nån mer kontroll i veckan?

Tänker på er, kramar till alla!

• Turbomamma

Petra74: Tack så mycket. Det är helt otroligt... Vågar inte hoppas alltför mycket utan försöker ligga lågt tills jag har gjort VUL. Hade ju blödningar i början och haft missfall tidigare.

Alliamelle: Vet inte riktigt om jag tyckte något var annurlunda under den här ruvningen. Först blev jag ju överstimulerad på Rd 4. Blev jätteflåsig, svullen och ökade 2 kg på 2 dagar. Fick ju blödningar Rd 9 som avtog efter några dagar och började känna mig öm i brösten runt Rd 10.

Maryah: Hoppas att det gick bra idag och at du snart är på g med ÄP. Jag sa ju att tiden skulle gå snabbt hit eller hur. Fast för mig går tiden just nu toklångsamt. Förstår inte hur det bara har kunnat gå en vecka sen jag testade positivt.

Kramar till alla och hoppas att ni får en trevlig helg. Själv ska jag ju såklart jobba.

• Turbomamma

alliamelle: Håller tummarna för att det ska gå väga. Väntan är egentligen den allra värsta tiden. För mig fick jag ju pluss efter 4 dagar med mensliknande blödning så det verkar finnas alla möjliga varianter. Oroar mig rätt mycket för blödningar och missfall men det är iaf jätteroligt att ha plussat.!!!

Sth67: Förkyld igen? Du drabbas verkligen hela tiden. Får skicka över lite gravbaciller till dig istället. Tänker på dig ofta och hoppas att allt är okej.

Maryah: Lycka till om du har ÄP imorgon, håll oss uppdaterade.

Kramar till alla! Turbo

• Turbomamma

Maryah: Ok, inte ÄP förrän på torsdag, då får jag vara nervös och tänka på dig några dagar till. Jag som hållit tummarna hela dagen idag. Får önska lycka till på VUL imorgon. Konstigt att det är så  olika med hur många undersökningar som behövs. Vid min första behandling gjorde jag bara ett och på dom andra 2 gånger. Skönt att syrran din mår okej. Alltid jobbigt när det händer saker med nära och kära.

Sth67: Låter klokt att vila tills kroppen är i fas. Ha ha, krama du min mage. Just nu är den bara tjock fast det har nog inte med storleken med embryo utan mer på att jag samlat på mig en massa vätska. Har gått 2 kg och kan inte längre knäppa mina byxor...

Brumelisa: Lycka till imorgon, kram

Har nog fortfarande inte tagit till mig detta. Lite pinsamt men jag var tvungen att ta mitt 5:e gravtest på jobbet ikväll. Fick bara helt plötsligt för mig att det bara var inbillning och det är lätt att missbruka när man har fri tillgång till gravtest. Vill inte klaga eller gnälla alltför mycket hos er men det är inte lätt att våga vara glad. Går lite från dag till dag. Ibland helt säker på missfall och ibland tror jag att det kanske kan fungera. Hoppas att ni inte tycker att jag är otacksam...

• Turbomamma

Djurgårdsrutan: Jag bor också i sthlm och det har varit ett himla pysslande och trixande med jobbet. Jobbar rätt mycket kvällar och då funkar det för att jag hinner fram o tillbaka. Har också för mig att jag haft UL på dag 6 (alltså 6:e sprutdagen), sen en kontroll till runt dag 8-9 och sen ÄP på dag 11 typ. Även om du hade J.H på inskrivningen så är det inte säkert att det är honom du har sen under behandlingen. Man får liksom den doktorn som jobbar den dagen.  Lycka till, kram

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....