• Anna Paulita

Varför kallar folk knulla för mysa?

Jag får utslag av ordet mysa, om det innebär att man knullar/har sex. Vadå mysa? Mysa gör man väl i soffan framför en film med popcorn och inte när man knullar/har sex?

Eller har jag missat något?

Ett annat ord jag kräks av är "myspinne"! *hulkar*

• Svar på tråden Varför kallar folk knulla för mysa?
  • Anna Paulita
    Anonym skrev 2009-03-18 15:15:49 följande:
    Används inte mysa som lite förtäckt ord i kontaktannonser. Man skriver till exempel "gillar att mysa" eftersom man inte skulle kunna skriva "gillar att knulla"
    Gör det? Ingen aning. Varför kan man inte skriva som det är?
  • Anonym
    Anna Paulita skrev 2009-03-18 15:17:01 följande:
    Gör det? Ingen aning. Varför kan man inte skriva som det är?
    Tror inte många dagstidningar skulle trycka annonser med direkt sexanspelning
  • Anna Paulita
    Tror inte många dagstidningar skulle trycka annonser med direkt sexanspelning
    nej, det är kanske inte helt okej.... :/
  • ompa
    Anonym skrev 2009-03-18 15:15:49 följande:
    Används inte mysa som lite förtäckt ord i kontaktannonser. Man skriver till exempel "gillar att mysa" eftersom man inte skulle kunna skriva "gillar att knulla"
    Jag är nog allt lite korkad jag. För om det står mysa i en kontaktannons så associerar jag inte till sex. Å andra sidan om jag blir hembjuden på te en sen kväll så förväntar jag mig faktiskt en kopp te...och inget annat.
  • mianf

Nä, inte jag iheller det tolkar jag som att man tycker om att ligga hemma och just mysa

ompa skrev 2009-03-18 15:20:46 följande:
    Jag är nog allt lite korkad jag. För om det står mysa i en kontaktannons så associerar jag inte till sex.
  • Anonym

Det finns ju en massa kodord i en massa olika sammanhang. Står det till exempel i ditt jobbetyg att du utfört ditt arbete till belåtenhet så betyder det att du e kass och att de varit missnöjda med dig.

• puttekula
    Anna Paulita skrev 2009-03-18 14:40:42 följande:
    Jag får utslag av ordet mysa, om det innebär att man knullar/har sex. Vadå mysa? Mysa gör man väl i soffan framför en film med popcorn och inte när man knullar/har sex? Eller har jag missat något? Ett annat ord jag kräks av är "myspinne"! *hulkar*
    Vadå, myspinne är ju ett sjukt bra ord!?!?
  • Anonym

Pinne? fattar inte hur killar vill kalla sin kuk för pinne. Hade en kille som gjorde det och jag tänkte hela tiden på en liten kvist liksom... ha ha

Tacka vet jag stock i så fall

• Einstein

Nu ska jag gå och prata och mysa lite med min man som just kom hem...

...tolka det som ni vill!

• Anonym (Busig)

I många sammanhang finns det kodord som betyder något annat. Ett bra exempel är kontaktannonser där "kramgo" betyder tjock och "diskreta träffar" betyder otrohet och "busa" betyder sex...
    beskriver man sig själv som busig eller att man vill träffa något att busa med så vill man ha sex!

• Frk Svår

Jo, men det är ju en sak att skriva i en kontaktannons i en dags-/veckotidning att man gillar att mysa/busa osv och en heeelt annan sak att skriva på FL att "mys lagom ofta och bli gravid" eller "jag och min man har bebisverkstad och idag, ett par dagar efter tant röd var och hälsade på så mös vi och hans myssaft kom rakt in i tjejmagen och inga mysrester kom på lakanet, är vi gravida?"

• Anna Paulita
    Vadå, myspinne är ju ett sjukt bra ord!?!?
    Skulle någon säga...."Nu ska jag knäppa upp byxorna så du kan suga min myspinne" vet jag inte vart jag skulle ta vägen. Det skulle vara den ultimata erotikdödaren! *blä*

Även om jag anar viss ironi i ditt inlägg....
  • Anna Paulita

Frk Svår skrev 2009-03-18 16:56:28 följande:

Jo, men det är ju en sak att skriva i en kontaktannons i en dags-/veckotidning att man gillar att mysa/busa osv och en heeelt annan sak att skriva på FL att "mys lagom ofta och bli gravid" eller "jag och min man har bebisverkstad och idag, ett par dagar efter tant röd var och hälsade på så mös vi och hans myssaft kom rakt in i tjejmagen och inga mysrester kom på lakanet, är vi gravida?"
    *sktattar*
  • Polargirl
    Frk Svår skrev 2009-03-18 16:56:28 följande:
    Myssaft... haha!

Håller med TS, kräks över dessa mys-ord. Okej att de används i kontaktannonser, men inte här på FL, här behöver det inte vara lika rumsrent, det tycker i alla fall inte jag...

Sedan kräks jag också över ordet "tjejmagen". Vi tjejer är väl inga jädra kossor heller! {#lang_emotions_throwup} Säg vad det heter istället... sperma och livmodern!

En del som lider av mensvärk säger att de har "lite ont i tjejmagen"... samma sak där, varför inte säga att man har mensvärk?? Är det så farligt?
    I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures.
  • mrbiig

Bak o fram mys=analsex
    Mysrally=snabbis
    Egomysa=onanera
    Mysluva / Mysmössa=kondom

Älskling har du köpt mysmössor nu så att vi kan ha lite bak o fram mys, annars så får du egomysa!

• Eena

Huhh, ryser oxå av ordet mysa... Eller, egentligen inte om det gäller just att mysa, dvs typ kramas i soffan. Men inte blir jag på humör för sex av det, och myspinne är väl ännu värre! Ser framför mig nåt mjukt och luddigt...

• gullsvans

Mys/mysa det gör man framför TV:n, för mig är det lika med att slappa.
    Nä ordet hör inte hemma å ihop med SEX...
    Men vad menar folk med mys sex? Vad är det?

• qattla

Jadu...det undrar jag med. Har lust att slå alla som gör det.

Har skrivit en lång blogg om det till och med.

Håhåjaja.

Svar på tråden Varför kallar folk knulla för mysa?