• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Vardagslycka

Tack för era svar :)

Förstår mig inte på min kropp. Hade en fin blåsa på 24-26 mm och en bra slemhinna på 13 mm. Tog ovitrelle spruta i torsdagskväll så borde ha haft ägglossning i Lördags eftermiddag.

Men jag har inte känt någonting! Har inte haft äl ont och mina bröst är ytterst lite ömma. Vid min förra pergo kur gjorde äl ont som tusan - kunde inte sova på hela natten och mina bröst och bröstvårtor var grymt ömma i över två veckor...

Betyder det att ingen ÄL har skett? Åh, vad jag skulle vilja veta!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Vardagslycka skrev 2009-03-22 21:58:07 följande:
    Tack för era svar :) Förstår mig inte på min kropp. Hade en fin blåsa på 24-26 mm och en bra slemhinna på 13 mm. Tog ovitrelle spruta i torsdagskväll så borde ha haft ägglossning i Lördags eftermiddag. Men jag har inte känt någonting! Har inte haft äl ont och mina bröst är ytterst lite ömma. Vid min förra pergo kur gjorde äl ont som tusan - kunde inte sova på hela natten och mina bröst och bröstvårtor var grymt ömma i över två veckor... Betyder det att ingen ÄL har skett? Åh, vad jag skulle vilja veta!
    Får du ta progesteron-prov? Jag ligger en dag före dig med Ovitrelle-sprutan och jag ska ta blodprov på onsdag och fredag för att kolla om jag ägglossat.

Annars är min erfarenhet att symptomen inte nödvändigtvis speglar det som händer inuti kroppen.
  • Vardagslycka

Nej, inget har sagts om varken progesteron prov eller vul för att kolla att jag har ägglossat. Min läkare bad mig bara höra av mig om hur det gick...

Kände du några symptom vid beräknad ägglossning? Har du tidigare tagit ovitrelle spruta? Vad har du förbehandlat med, pergotime?

• Vardagslycka

När har ni fått ömma bröst? Före äl, på äl eller efter äl?

• icka76

Vardagslycka: Brukar få ont i bröstvårtorna runt äl och en vecka fram. När jag var gravid var ett av tecknen att det onda inte gick över.

• Vardagslycka

Tack för ditt svar icka76!
    Jag är lite nyfiken eftersom jag började få ömma bröst idag fast jag borde haft äl i lördags då jag tog ovitrelle spruta i torsdags.

Undrar eftersom jag arbetar på annan ort än hemorten och därför vill veta om jag behöver åka hem till sambon ikväll ;)

Vad tror ni?

• icka76

Vardagslycka: Har du inte allt för långt så kan du ju åka hem och mysa till det

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Vardagslycka skrev 2009-03-23 07:36:51 följande:
    Nej, inget har sagts om varken progesteron prov eller vul för att kolla att jag har ägglossat. Min läkare bad mig bara höra av mig om hur det gick... Kände du några symptom vid beräknad ägglossning? Har du tidigare tagit ovitrelle spruta? Vad har du förbehandlat med, pergotime?
    Jag fattar mig inte på alla läkare som skriver ut allt möjligt utan några kollar som helst.

Jag har alltid symptom vid beräknad ägglossning, även om jag inte ägglossar. Kroppen tror att den ska men det hakar upp sig. De är dock snäppet kraftigare den här gången. Jag har ätit Pergotime innan jag tog Ovitrelle-sprutan. Det är första gången jag fått chansen att ta sprutan. Förra gånge fick vi avbryta för att jag hade en stor cysta men inga äggblåsor. Cystan fick de senare punktera.
  • LuPeRo

Jag har precis som Vardagslycka med läkare. Min läkare kollar inte med varken prog prov eller VUL om jag ägglossat. Tidigare blev jag kollad med VUL innan, men nu får jag recept på Pergotime och ett lycka till. Men däremot blir jag kollad tidigt med VUL vid graviditet.
    Det enda symptomet jag har vid ägglossning är smärtan i äggstockarna. Men om jag sedan ägglossar eller inte kan jag tyvärr ej svara på.

♥ 2 vill bli 3 ♥
Svar på tråden Pergopinglorna del 17