• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Toppenloppan

Ang läkare och Pergotime. Nu har jag ju knaprat Pergo trots egen ÄL, tror (men vet inte säkert) att risken för överstimulering inte är lika stor då. I alla fall har jag en superduktig gynekolog, BRA rekommendationer från andra kunniga gynekologer som jag känner. Han har aldrig kollat mig med VUL under Pergobehandlingen och det känns helt ok för mig. Första kuren jag åt kollade han progesteronprov dag 21 för att se att det var högre än jag hade själv. Fick då 111 jämfört med 33 på egen hand. Sen har jag knaprat på egen hand, ca varannan månad. Han menar att även om man släpper flera ägg är chansen att fler än 2 blir befruktade OCH fäster mycket liten. han har genom sin långa karriär såklart sett många tvillingar pga Pergo men om jag minns rätt bara ett trillingpar! Kollar man med VUL innan ÄL och det finns 2 mogna ägg får man ju ändå inte sexförbud!

Nåja, detta är ju vad som passar mig, förstår såklart att andra gärna vill bli kollade mer ofta. De flesta brukar väl ändå ta Progprov dag 21 för att se att man verkligen haft ÄL men som sagt, jag ägglossar ju ändå så hos mig är det liksom inte nödvändigt!

• Love is everything

Läkaren mailade idag anående insemination. Det blir ingen denna månaden, för de måste ta lite infektionsprover först! Lät vettigt! Men nästa månad blir det en insemination!!!! Jippi!!! : D : D

Ska på VUL på måndag förhoppningsvis (cd 16). Läkaren föreslog på fredag, men då är det bara dag 13. Känns lite tidigt för VUL då jag haft ÄL på dag 18 och 20 tidigare.... Hoppas det blir på måndagen!

Hej svejs!

• icka76

Var hos läkaren idag igen. I fredags såg han fri vätska i buken vilken kan ha att göra med mina smärtor samt en slemhinna på bara 5 mm, en vecka efter äl. Idag var jag där igen, fortfarande lite vätska och det gör lite ont, men slemhinnan var nu 11-13 mm, vilket var helt normalt i den här fasen i cykeln. Prog.provet i fredags visade 105 och det jag tog i går 106! Så det var enligt läkaren jättepositivt. Skönt att kroppen verkar ha fattat galoppen igen.

• Love is everything

Oj, vilka höga siffror!!! Vad roligt! Hoppas, som du säger, att din kropp fattat vad den ska göra nu!!! Lycka till!

• Mini78

Hej! Hoppar in här med huvudet fullt av frågor. {#lang_emotions_smile}

Jag fick Pergotime utskrivet igår så detta är helt nytt för mig.  Jag har en son sen tidigare som vi fick till själva efter 4 mån. Syskonet dröjer och vi har nu försökt själva i ca 11 mån utan resultat. Mina cykler är ganska långa, ca 36 dagar, och ibland även oregelbundna utan äl. Men oftast har jag egen ÄL som jag konstaterat med både äl-stickor och temperaturmetod.

Jag ska ta 1 tablett dagligen, CD 5-9 och sen kolla med VUL dag 14. Blodprov ska även tas för att kolla progesteronhalt efteråt.

Är lite nyfiken på vad Pergo gör med en såpass lång cykel som min? Många skriver att ni fått längre cykler med Pergotime? Jag vill ju ha kortare cykel!

Och hur påverkas man som har egen äl av Pergotime? Någon här skrev att risken för överstimulering är något mindre?

När ni fick Pergotime utskrivet, var det någon som fick mannen testad först? Känns onödigt att börja med Pergo om mannens simmare är för slöa, eller?

• Sagn

icka76: Härligt med bra slemhinna och höga värden! Håller tummarna för dig!

Vardagslycka: Jag är inte helt säker på om jag får ömma bröst på eller efter ÄL, jag känner inte av när jag har ÄL, men eftersom jag tempar så brukar de ömma bröstvårtorna komma när tempen ökar så jag antar att det är efter.

Jag tror att jag kan ha fått spontan ÄL denna månaden, hade ju som sagt inga som helst förhoppningar denna ostimulerade månad och har därför oxå varit dålig på att sexa, trodde för det första att om jag skulle få ÄL så skulle den komma sent så vi hann aldrig komma i gång med sexandet. Men nu fick jag troligtvis ÄL på dag 18, om nu tempen o de ömma bröstvårtorna håller i sig, hann inte börja med ÄL-stickor heller. Men vad tror ni, vi sexade torsdagskväll och söndagskväll och jag fick temphöjning i måndags så troligtvis kommer FF sätta ut ÄL i söndags. Men om jag hade ÄL på lördagen, finns det någon chans att det fanns några tappra spermier kvar då? Och om jag hade det på söndagen på dagen så borde det väl kunna gå vägen med tanke på att vi sexade på kvällen?! Man har alltid så mycket tankar och funderingar som snurrar i huvudet efter ÄL, då är det skönt att kunna ventilera dessa med er pergo-tjejer!

Nu har det varit dåligt med plus på ett tag, så nu håller vi tummarna på en plus-boom denna månaden!

• skytt81

Nu är den fjärde pergokuren officiellt misslyckad för mig... mensen har kommit och progesteronvärdet var på 0,4 även denna gång.

Nu blir det paus i väntan på sprutbehandling.

Ha det gott alla! Jag tittar säkert in ibland för att se hur det går för er.

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Toppenloppan skrev 2009-03-24 09:44:18 följande:
    Ang läkare och Pergotime. Nu har jag ju knaprat Pergo trots egen ÄL, tror (men vet inte säkert) att risken för överstimulering inte är lika stor då. I alla fall har jag en superduktig gynekolog, BRA rekommendationer från andra kunniga gynekologer som jag känner. Han har aldrig kollat mig med VUL under Pergobehandlingen och det känns helt ok för mig. Första kuren jag åt kollade han progesteronprov dag 21 för att se att det var högre än jag hade själv. Fick då 111 jämfört med 33 på egen hand. Sen har jag knaprat på egen hand, ca varannan månad. Han menar att även om man släpper flera ägg är chansen att fler än 2 blir befruktade OCH fäster mycket liten. han har genom sin långa karriär såklart sett många tvillingar pga Pergo men om jag minns rätt bara ett trillingpar! Kollar man med VUL innan ÄL och det finns 2 mogna ägg får man ju ändå inte sexförbud! Nåja, detta är ju vad som passar mig, förstår såklart att andra gärna vill bli kollade mer ofta. De flesta brukar väl ändå ta Progprov dag 21 för att se att man verkligen haft ÄL men som sagt, jag ägglossar ju ändå så hos mig är det liksom inte nödvändigt!
    Men Pergotime kan ju också ge cystor. Jag hade en som satt från i somras och till i januari då de punkterade den eftersom det inte funkat att medicinera bort den. Den blockerade också så att jag inte bildade några andra äggblåsor när den satt där.

Även om risken för fler än tvillingar inte är så stor så tror jag iaf att man bör kontrolleras. Åtminstone någon gång.
  • malinnnnn80
    Toppenloppan skrev 2009-03-24 09:44:18 följande:
    Ang läkare och Pergotime. Nu har jag ju knaprat Pergo trots egen ÄL, tror (men vet inte säkert) att risken för överstimulering inte är lika stor då. I alla fall har jag en superduktig gynekolog, BRA rekommendationer från andra kunniga gynekologer som jag känner. Han har aldrig kollat mig med VUL under Pergobehandlingen och det känns helt ok för mig. Första kuren jag åt kollade han progesteronprov dag 21 för att se att det var högre än jag hade själv. Fick då 111 jämfört med 33 på egen hand. Sen har jag knaprat på egen hand, ca varannan månad. Han menar att även om man släpper flera ägg är chansen att fler än 2 blir befruktade OCH fäster mycket liten. han har genom sin långa karriär såklart sett många tvillingar pga Pergo men om jag minns rätt bara ett trillingpar! Kollar man med VUL innan ÄL och det finns 2 mogna ägg får man ju ändå inte sexförbud! Nåja, detta är ju vad som passar mig, förstår såklart att andra gärna vill bli kollade mer ofta. De flesta brukar väl ändå ta Progprov dag 21 för att se att man verkligen haft ÄL men som sagt, jag ägglossar ju ändå så hos mig är det liksom inte nödvändigt!
    Jag har också en gyn som skrivit ut recept på Pergotime (och primolut-nor) efter ett gynbesök med vul - sen var det bara "lycka till" och "hör av dig". Kändes helt ok till en början. Dock har jag inte fått någon mens än - men heller inget plus. Förra mensen började 8 februari.. men nämnas bör att jag aldrig haft helt regelbunden mens. Pratade med min gyn på telefon idag. Hon skulle skriva ut en ny kur primolut-nor (för att få igång mens igen) och även en dubbeldos pergotime. Hon bad mig dock testa än en gång för att verkligen utesluta graviditet innan jag börjat ta tabletterna.
    Vad tror ni - har ni hört om någon som plussat först flera veckor efter BIM? Är testet negativt tänkte jag vänta några dagar och sedan börja nästa kur.. Känns ändå lite lurigt att "knapra tabletter" utan att gå på undersökning mellan?!

Någon av er som ätit/äter dubbelkur av pergotime här?
  • Nadja Andersson

Hur går det för er alla kämpar.

Jag gjorde en spolning för ett par veckor sedan och allt såg jättefint ut samt min mans sperma prov var bra. Vi har lyckats pricka in ägglossningen perfekt denna månad, att jag ägglossar av mig själv är jättekul, men med 14 kg minus så kanske det har kommit igång igen. Det visar sig även att jag får n cykel på 28 dagar denna gång vilket fr mig är otroligt.

Om det inte blir någt denna gång eller jag får missfall igen blir det en sista pergokur som då blir en dubbel, fungerar inte det skulle den nya gyn skicka remiss till privatklinik för IVF. Jag var säker på att man inte ville göra något mer pga min vikt, så jag är mycket överraskad och glad.

mini78 - Vi har inte testat min man förrän nu och då har jag gått på pergo sedan juni förra året.

Love is Everything - Vad roligt att det blir insemination så snart.

Svar på tråden Pergopinglorna del 17