• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Love is everything

Sagn:
    Jag är på dag 13 idag (fredag) och väntar alltså på ÄL i nästa vecka! Ska på VUL på tisdag, hoppas, hoppas, hoppas denna gången!!

(Väntar med Rosenrot tror jag... Vill inte riskera något när jag äter Pergo, kanske testar det om vi gör uppehåll nån gång.)

• Mini78
    Toppenloppan skrev 2009-03-27 19:15:37 följande:
    Mini78: Tror att de flesta får mer "standardiserad" cykel med Pergo. Jag fick Äl alla tre kurerna exakt på cd 14, mens på dag 30. de som har kort cykel brukar få längre, de med ång kortare!
    Tack för svaret! Det låter lovande! {#lang_emotions_smile}
  • Macpau

hej allihopa!

Förlåt om jag tränger mig på, men ni verkar sitta inne med en massa kunskap om pergotime, och det skulle betyda mycket för mig om någon kunde svara på min fråga; har precis gjort en titthålsoperation och ska börja med Pergotime, fick recept för 6 kurer (månader)?. Till saken hör att jag har egen ägglossning. Läste precis att man inte ska äta det då...någon som har fått liknande ordination?

Tack så mycket för hjälpen:):)

• xxJessikaxx

Mini78, jag har ungefär 34-36 dagars cykel utan pergo och ca 28 med!

Är glad åt min mens som kom med besked igår, nu är kroppen på banan igen, nästan exakt fem veckor efter skrapningen så med tanke på att jag brukar ha så långa cykler så har den ju verkligen kommit klockrent när den ska!
    om 3 mensperioder har jag fått klart att tuta och köra igen, i juli alltså. Av ngn anledning känns det som om det kommer att gå överkomligt fort!

• T e s s
    Macpau skrev 2009-03-29 21:23:07 följande:
    hej allihopa!Förlåt om jag tränger mig på, men ni verkar sitta inne med en massa kunskap om pergotime, och det skulle betyda mycket för mig om någon kunde svara på min fråga; har precis gjort en titthålsoperation och ska börja med Pergotime, fick recept för 6 kurer (månader)?. Till saken hör att jag har egen ägglossning. Läste precis att man inte ska äta det då...någon som har fått liknande ordination?Tack så mycket för hjälpen:):)
    Jag har egen ägglossning men fick pergo då jag har så lång cykel, fick oxå 6kurer.
    Är på min 3e o dom 2första så var cykeln 34 o 35dagar, kortare än de vart innan iallafall!
    Så underligt att alla får så olika information om läkemedel, vem kan man igentligen lita på!
    Lycka till tjejen!
  • Love is everything

Vad roligt xxjessikaxx!!!!!! Det är precis som du säger... 3 månader kommer bara svischa förbi!: D Själv har jag tänkt att jag ska vara gravid senast till sommaren, alltså gravid under sommaren! Det är en sporre man behöver, tror jag! Sen om det blir som man själv vill, det är ju en annan sak...

Hoppas det blir 3:e gången gillt med dubbel pergotime denna gången!!

Sov gott pinglor små!

• icka76

Jessika: Vi kan ta varandra i handen då. Har gett upp hoppet för denna månaden, tempen gjorde en rejäl störtdykning i morse. Är uppsatt på operation av min axel med dubbel förtur så jag kan räkna med op i slutet av april, början på maj. Vi kommer att göra ett uppehåll i bebisverkstaden tills efter den nu. Men jag har ju beställt en vårbebis så det blir nog ganska lagom

• xxJessikaxx

Love is... hoppas på dundertur denna sista gången med pergo då. Annars har ni väl inseminationen att "se fram emot".

Icka, ok, trist kanske, har ju aldrig tempat själv men förstått att man kan dra väldigt exakta slutsatser av den. Hoppas det blir bra med axeln och en vårbebis är ju kanon, då har man en skön sommar framför sig.

• timmisen

Ja, vad härligt för dig xxJessikaxx och nu går väl tiden lite fortare när våren äntligen tar stora steg framåt. Men du, eller nå´n annan, jag fick ingen stegring på cl digitala äl-test, men min temp. har stigit efter "förmodad" äl. Fattar ingenting, tempen ska ju inte stiga om äl uteblir vad jag förståt? Bim om 1 v.

• icka76

Timmisen: Jag fick inte heller något utslag denna månaden med äl-test. Men enligt både tempkurvan och prog.värde på 106, så har jag haft äl. Jag tror inte att man ska lite för mycket på äl-testerna.

Svar på tråden Pergopinglorna del 17