• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Anilorak82

Grattis Nadja!! Vad roligt! Hoppas på fler plus nu.
    Lycka till allihopa!

P.S Lita inte för mycket på ÄL testerna. Jag fick aldrig utslag med CB ÄL tester men enligt prog. provet hade jag haft ÄL alla gånger.
    Sista kuren blev jag till och med gravid på.

Så mitt tips till er alla är att inte lita på testerna och kör på som att ni har ÄL ändå. För plötsligt händer det!

• timmisen

Ja verkligen grattis Nadja! Och Anilorak82 ja äl-testerna ger ju positiva utslag men ändå blir man inte gravid utan bara stressad över att man vill få stegring på dem. Som du skriver så blir man ju (förhoppningsvis) gravid även utan testen lixom.

• xxJessikaxx

Men så kul, stort grattis till dig Nadja =)

• Vardagslycka

Minimal: Jag började också blöda igår på dag 12 efter att jag tagit Ovitrelle sprutan. Hade ordentlig mensvärk igår men idag är det lungt. Hur ska du göra nu? Jag bad om att få en ny omgång Pergotime och en Ovitrelle spruta och det godkändes så det är bara att ta nya tag på Fredag då jag startar Pergotime kuren.

Stor Kram!

• Vardagslycka

Hej hoppaspåenliten!
    Jag har fått Ovitrelle spruta pga att jag har bett om det. Ovitrelle ger själva ägglossningen en extra skjuts när äggblåsan väl har nått en "mogen" storlek.

Anledningen till att jag bad om det var för att vi såg alltid fina blåsor men eftersom min mens alltid uteblev så har jag troligtvis ingen ägglossning.

(Vi ha aldrig tagit ett Progesteron värde för att kolla.)

• LuPeRo

Hej tjejer!
    Var hos läkaren idag (dag13) för att förnya receptet på Pergotime.
    Efter en rutin-kontroll med VUL så konstaterades det att allt såg bra ut.
    Livmodern i toppskick, tjock och fin slemhinna och 2 stora äggblåsor på 14x12 mm & 20x16 mm.
    Så det blev sex order idag och imorgon då den stora antagligen släpper då.
    Jag fick även ett nytt recept som lär vara i runt 6 månader så nu står man på egna ben igen.

Hoppas allt går bra för er andra!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Vardagslycka skrev 2009-03-31 11:56:58 följande:
    Minimal: Jag började också blöda igår på dag 12 efter att jag tagit Ovitrelle sprutan. Hade ordentlig mensvärk igår men idag är det lungt. Hur ska du göra nu? Jag bad om att få en ny omgång Pergotime och en Ovitrelle spruta och det godkändes så det är bara att ta nya tag på Fredag då jag startar Pergotime kuren. Stor Kram!
    Jag vet inte hur jag ska göra med Pergotime den här perioden. Troligtvis kommer jag inte att få äta det eftersom jag ska in om en vecka och spruta in koksaltlösning för att kolla hur min slemhinna ser ut. Jag stöter ju inte ut den ordentligt utan den blir för tjock. Så jag misstänker att det blir en ofrivillig paus. Jag hoppas att jag får dock, för de pratade om att det var viktigt att jag gjorde det här innan jag fick ägglossning, och nån sån får jag ju inte på egen hand.
  • Love is everything

GRATTIS, GRATTIS Nadja!!!!! Vad roligt! Hoppas lilla fröet stannar kvar hos dig nu!!

Själv var jag på VUL idag (dag 17) och det visade 3 äggblåsor på 27, 28 och 28 mm!!!!!!!! : D Kan knappt tro det är sant... Fanns "bara" de tre, inga små, som det brukar! Chansen att få tvillingar är överhängande stor nu! Hoppas på en åtminstone! : P
    Läkaren sa att Pergon "sparas" lite varje månad och det har man verkligen fått bevisat denna gången! Har inte tagit några ÄL-test eller tempat denna månaden, men tog ett test idag och det visade ingen stegring! Ska ta ett imon med... Fick ingen Pregnyl-spruta idag, vi vill ju inte riskera att alla 3 lossnar(!) Men två får gärna lossna...

Nu känns det banne-mig som att det är våran tur!!! : D : D Hoppas på en riktig julklappsbäbis!!!

Tack å hej!!

Svar på tråden Pergopinglorna del 17