• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Nosce Te Ipsum
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 11:26
    Behandlingslista 7:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 22:39
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger (forts.):

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10
  • Bling1975

Här gömmer ni er. Jag hade gärna varit med på trådträff men den helgen ska vi på bröllop. Kanske blir fler tillfällen i vårsolen framöver.

Skönt att det mest är positiva vibbar i tråden, länge sedan vi hade en massa missfall. Hoppas innerligt att det fortsätter så!

Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Hej Bling! Hur har ni det? Vad synd att du inte kan den helgen, men jag hoppas som du att vi ska få till några fler träffar under våren/sommaren.

• Krusbär

Träff i Stockholm

Lör 25 april:
    Idun - kan hela dagen
    Dalia - helst på lunchen
    Krusbär- kan hela dagen

Sön 26 april:
    Idun - kan hela dagen
    Krusbär- kan hela dagen

• StoraD

oj då, jag skrev visst mitt riktiga namn istället för mitt nick! haha, nåväl, jag är inte så hemlig av mig!

• Krusbär
    StoraD skrev 2009-03-25 14:31:20 följande:
    oj då, jag skrev visst mitt riktiga namn istället för mitt nick! haha, nåväl, jag är inte så hemlig av mig!
    Jag trodde du hette Monchichi?
  • Bling1975

Har man ett så tjusigt namn så är det väl härligt att skriva det lillaD!

Idun, det blir bättre och bättre men det går långsamt. Vi väntar på nästa röntgen som blir innan sommaren sedan kanske man kan börja andas ut lite mentalt. Men å andra sidan missade de tumören sist så man känner sig nog aldrig trygg igen.

Hur många är gravida och har vi ingen fin BF lista så vi andra kan heja på er?

Stitch längtar efter Lilo
  • Laban82

Hej mina vänner!
    Det var jätte länge sen jag skrev och ganska länge sen jag var in i tråden och läst. Jag har tagit en brake från allt va missfall heter

Vill passa på och grattulera alla med bebis i magen och skickar en stor lycko spark till alla som vill bli gravida. Kramar om ifall någon återigen drabbats av missfall.

Jag har ju haft 4 missfall. Inga fel har hittats.
    Idag fick vi svar på mannens sperma prov. Allt var bra...bra rörlighet, normalt utseende osv. MEN HAN HADE LÅG IMMUNOLOGISK REAKTION!
    VAD BETYDER DETTA? ÄR VI "ALLERGISKA" MOT VARANDRA???? HUR BEHANDLAR MAN DETTA? GÅR DET ATT BEHANDLA?

Känns på nått sätt skönt att dom hittat nått, men är nu rädd att man inte kommar att kunna hjälpa oss.
    Dom skulle undersöka vad man kan göra och dom kommer att höra av sig när dom har mera kött på benerna. Men jag vill veta NUUUUU!

Har någon kunskap om detta??????????

Sorry ego inlägg

• BettanB

Hej, alla. Tittar in lite snabbt. Inser att det vore kul att bo i Stockholm...

LillaD: Ja, proverna är ju någorlunda ändå.. Och får jag bara innohep/fragmin också så kan jag börja hoppas igen. Hade dock verkligen velat titta på faktor V leiden också.. *muttrar* Proverna tar bara någon vecka, förutom kromosomprovet som tar runt 6 veckor. Måste nog vänta tills dess innan jag hör något alls.

Laban: Vet inte vad det betyder tyvärr. Om man är "allergiska" mot varandra så är det väl LIT som gäller? Fast då får man väl ta sig till Köpenhamn antar jag. {#lang_emotions_undecided}

*vinka-till-alla*

Nosce Te Ipsum
  • mammawannabe
    Spirit skrev 2009-03-24 00:28:16 följande:
    Tack för ny tråd!Ni som har medicinerat i vanlig cykel, när har ni börjat med pred/trombyl/prog?Vid äl?
    Ang pred så har jag inte börjat ännu men har ställt frågan till flera hä på FL och det har varierat lite. Dr B som jag fick det utskrivet av tyckte att det räckte att jag började vid ÄL men flera andra som har fått det ordinerat av Dr C i Köpenhamn har fått ordinerat att börja på cykeldag 1.
  • Idun 78

Laban, oj ingen aning om vad det innebär. Vad sa läkarna om det? Hoppas att det är ngt som går lätt att fixa till.

Bling, så skönt att det går åt rätt håll!!! Hur är det med känslorna? Kan tänka mig att våren varit så omtumlande med all behandling och sjukhusvistelser att det är svårt att ta in allt, och samtidigt våga just pusta ut att det värsta är över? Visst skulle ni fira med en resa till sommaren?

BF-listan borde väl ligga i vår behandlingstråd, men jag tror vi har varit väldigt dåliga på att fylla i den på sistone.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10