• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Nosce Te Ipsum
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 11:26
    Behandlingslista 7:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 22:39
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger (forts.):

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10
  • EMND

Hm det verkar inte vara lätt att tolka din "handstil" heller Bettan . Men all ära till dig att du startade en ny tråd, Gud vad jag kände mig ensam igår.

A80, aaaaahhhhh, tänk som tiden går, det käns inte alls så länge sedan som du vågade handla en liten pyjamas till ert tyckande härtat. Så modigt. Och snart är det dags att sätta lilla pyjamas på en liten baby. Jag beundrar att du orkar städa med stor mage.

BP grattis för dina 200 dagar. Nu när jag tänker på senaste månaderna det käns inte alls så länge sedan sm du var orolig för sprutorna....

Oh mama, så dumt med bihålerna. Själv sitter jag här hemma med jätte ont. Det räckte ju med bara en vårdag och en promenad utan mössan så kom det onda tillbaka. Jag har klarat mig i många månader utan skiten (ursäkta franskan!) men nu är den tillbaka. Hoppas jag klarar mig utan antibiotika.
    Sory det blev ego, det här, jag tänkte faktsikt trösta dig. Grattis för lyckade hjärtljud. Ljuvmusk---drömmer....

• EMND

Spirit, jag har testat fram och tillbaka i 6 månader men senaste 2 månader har jag tagit 1T så snart mensen var över, prednisolon 10 mg utan avbrott, och progesteron ca 5 dagar efter positiv ÄL sticka.

Jag pratade med dr B idag och det verkar att min TNF-alfa har gått upp drån 4,5 til 8,7. Jag vet att den kan skifta men jag lämande provet under all behanding. Hur som han rekommenderade att jag forsätter med samma behandling. Min man fick antibiotika från honom. Synd att det dröjde mer än 1 månad att någon insåg att det inte är dumt att även han behandlas preventivt.

• BettanB

DND: hahaha.. Nej, det verkar ligga en förbannelse över just de proverna... Vill sig ju inte alls.
    Fy vad jobbigt med dumma bihålor. Din stackare.

Nosce Te Ipsum
  • Idun 78

Oj inser att jag också missat vilket datum vi egentligen pratar om, fick precis som Lycka för mig att den 24 är en lördag. Inte för att det spelar mig ngn roll eg, kan ju närsomhelst (om jag inte föder barn förstås )-

Vad sägs om att göra en lista över helgen den 25-26 april och se vilka som kan vilka dagar och tider:

Lör 25 april:
    Idun - kan hela dagen

Sön 26 april:
    Idun - kan hela dagen

Finesssan, klart vi ska träffas innan den 25e, jag skriver i din GB.

a80, shit vad energiskt du är! Själv är jag nöjd om jag jobbat fyra timmar, sedan är det en eftermiddagslur i soffan som gäller.

LillaD, jag hade falsk ischias i början av graviditeten men den gick över ngn gg runt v.25. Nu börjar det värka lite överallt men det beror nog bara på att jag gått upp så mkt. Har börjat gå på gravidmassage och det är riktigt skönt!

Puss på er alla!

• Irma

Hej alla! *vinkar*

Även jag har hittat hit. Har varit borta på tjänsteresa men är nu tillbaka.

Ni har skrivit en massa!

Bettan: trist att du inte lyckades klämma ur MM de prover du ville ha. Eller hur var han svår att prata med? När han skulle göra detdär ultraljudet med koksalt så backade han in i en tråd som hängde från en lampa, en såndär man tänder lampan med. Och han hoppade till som om han blev rädd på riktigt! mkt skum man. Jag och sambon höll på och börja gapskratta, vi visste inte riktigt var vi skulle ta vägen!

vet inte varför dom tror att IVF är lösingen på allt? barnmorskan babblade om det också. försökte få henne att svara på varför. men hon hade inget bra svar. att det fungerar och som inte vet varför? hmm..

• fruZ

DND; nu är den pyjamasen nerpackad i BB-väska.
    Vad trist att du mår dåligt igen, hoppas det blir bättre snart!

Idun; jag är nog lite för energisk för mitt eget bästa... Har haft rätt mycket sammandragningar ikväll och är rätt trött (kom på att det är nog dumt att vara uttröttad när det väl sätter igång) så jag ska nog försöka ta det lite lugnare...

• BettanB

irma: *asg* ser det framför mig. Sambon berättade just att jag tydligen skrämde slag på barnmorskan som var med. Jag har för vana att ligga och nynna på någon rolig låt om jag blir stressad (som vid gyn.undersökningar, blodprover etc). Hon trodde visst att jag höll på att bli psykotisk eller något och började babbla på för att avleda mig. Ytterst irriterande.

Till oss sa de inget om IVF iaf, tur det annars hade jag fått frispel. Tyvärr får man väl förbereda sig på att det kommer såna kommentarer längre fram. Ingen hade någon som helst koll på något som hade med missfall att göra. Jo, läkaren hade lite koll... i rättvisans namn.
    Som sagt han var lite skum, men samtidigt lite bortkommet gullig. Satt och mumlade för sig själv så vi var tvungna att be honom upprepa hela tiden. haha...

Nosce Te Ipsum
  • Cia o krabaten

a80: Ja det är ett hett tips...

E kom nästan 1v tidigt och jag räknade med 2v över tiden.
    Jag hade inga förkänningar alls utan var i full gång och hade hållit på i stallet hela dagen och uppe länge och helt slut!
    Så gick vattnet när jag nästan skulle gå och lägga mig
    Inte den bästa uppladdningen inför en förlossning...

• BettanB

Cia: Oh jisses, blir ju alldeles matt bara av att läsa om det. En heldag i stallet och sen förlossning på det. Härligt att känna sig pigg och utvilad inför en sån utmaning.

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10