• Anonym (Fundersam)

Killar!! Är det vanligt att runka med..

Är det vanligt att runka med kondom på? Det påstår min sambo, han säger att det är vanligt att ni killar gör så, öh är det så?
    Ni förstår att nu rätt vad det är efter typ 7 år så påstår han att han "lyxrunkar" kallas det så?
    Han har inte gjort det tidigare, vi använder kondomer pga inget annat prev medel och eftersom jag har lite koll så vet jag att det saknas 3 kondomer sen vi sist hade sex.. Eftersom jag inte tror riktigt på hans historia så må jag ju nu fråga er hur vanligt det är..
    Och vet ni nå mer knepigt?
    Jo vi hade 2 kondomer löst uppepå ett nytt paket, men tro inte att han tagit dem utan han har tagit ur det "oöppnade" paketet precis som om jag inte skulle mårka det.
    Jag tror på nått vis att han har fiskat i nån annans lårvik om man säjer så.

Vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 21:29
    Jag är inte ute efter att kontrollera, jag är ju bara lite fundersam. Och svartsjuk är jag inte..
    Men om något ändras i ens förhållande och han gör knepiga saker helt hux flux så kan man ju få undra utan att vara svartsjuk eller att man ska kontrollera den andra precis överallt. För det är inte det det handlar om för mej. Jag kände mej nog mest ledsen och besviken över hur han hanterade det hela..

• Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..
  • jenny99

Och svaret på frågan...
    Min man runkar säkerligen,men till vad vet jag inte hi hi.
    Det är hans sexliv.
    Men jag tror inte han använder kondom för han hatar den.

• Lilla Smilla

Om inte din man varit "konstig", varit borta mer än vanligt, fått samtal han inte vill att du ska höra mm så tror jag inte att du behöver vara orolig. Om han inte brukar ljuga för dig, så är det säkert som han säger. Och bara för att han inte "lyxrunkat" tidigare, så betyder det ju inte att han inte börjat med det nu. Han kanske just har förstått tjusningen med det.

Jag och min man har full möjlighet att kolla varandras mail, mobiler och vad det nu kan vara, eftersom vi vet varandras lösen, men vi gör det inte. Jag förstår inte varför jag skulle logga in på hans mail, eller läsa hans sms (om han inte ber mig kolla åt honom). Jag litar på honom och han på mig. Annars hade vi nog inte mått så bra i vårt förhållande.

• en ensam pappa

Runka med kondom provade man i tonåren. Smaken är väl som baken, men det var iaf inget jag fortsatte med.

Ordet "Lyxrunk" har jag aldrig hört förut. Enligt susning.nu/Lyxrunka och google så verkar det vara ett förekommande uttryck.

Antingen litar du på din sambo eller så gör du slut.

• Anonym
    Är väl en jävla skillnad på att svara på ett sms och snoka igenom mobil och mail?Skulle inte bry mig det minsta om tjejen plockade upp min mobil när jag fick ett sms för att se vad det var, händer rätt ofta, men hade hon börjat beställa specifierad räkning för att ha koll på vem jag ringer då hade jag dragit direkt.
    Då har du ju något att dölja? Anser du att du inte döljer något kan du lägga alla kort på bordet! Du kanske är en sån som raderar dina sms och vem du ringt för flickvännen inte ska kunna se de?
  • tinyman
    Anonym skrev 2009-03-27 06:58:55 följande:
    Då har du ju något att dölja? Anser du att du inte döljer något kan du lägga alla kort på bordet! Du kanske är en sån som raderar dina sms och vem du ringt för flickvännen inte ska kunna se de?
    Det är normalt ts, lägg ner misstankarna.
  • Anonym (Saga)

Att kolla sin partners mail, sms, mobilsamtal mm, kan ju tyckas paranoit och vissa skriver att de hade dragit direkt. Må så vara, men den som någon gång varit med om otrohet vet att man vill verkligen veta, och det är ju oftast inget man får veta genom att fråga (jo ibland).
    Min man förnekade in i döden, och jag såg ingen annan utväg, för mina misstankar var så stora. Jag började kolla hans sms och tillslut fick jag bevis.
    Visst det kan vara lågt, tycker jag själv med, men vad skulle jag gjort.
    Jag är helt övertygad om att han aldrig hade erkänt något.
    Att han sen var förbannad och tyckte jag gått för långt och att inte borde läsa andras sms, struntade jag blanka fan i.

• John D
    Anonym skrev 2009-03-27 06:58:55 följande:
    Jag har inte ett skit att dölja, och det vet min flickvän, därför har hon inget behov av att snoka. Har aldrig raderat vare sig ett sms eller en samtalslista för att hon inte skulle få veta.
    Herregud, vilka kontrollfreak det finns. Skaffa en vuxen relation eller gör slut, ni mår ju inte bra.
  • KalleKn

Nått man testar en gång i tonåren och sen inser att det är rätt värdelöst, finns säkert dom tänder på doften av kådis och känslan men vanligt... nej.

• Anonym (Fundersam)

Tack för alla svaren. Jag har visat min sambo tråden och vi har talat om det igår. Han blev nog mest rådlös över att så många blir "hysteriska" och att man ska kolla allt vad den andre gör.
    Jag fick i allafall som svar att det är den annorlunda känslan som han tycker om. Sen om det är så eller inte det vet jag inte men jag nöjer mej med det. Jag orkar inte bråka.

Ha det gott alla som svarat..

• Anonym (dildotest)

En annat användningsområde för kondomer, är att han lånar din dildo för att penetrera sig själv, i samband med onani. Ett kondomöverdrag, underlättar då rengöringen efteråt.
    Att män njuter av att stoppa upp saker därbak, är något som de sällan är villiga att erkänna, och vilket skulle kunna förklara din mans tveksamma förklaring.
    Sniffa på dina leksaker och kolla om inte någon har en kvarvarande doft av gummi.

Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..