• Anonym (Fundersam)

Killar!! Är det vanligt att runka med..

Är det vanligt att runka med kondom på? Det påstår min sambo, han säger att det är vanligt att ni killar gör så, öh är det så?
    Ni förstår att nu rätt vad det är efter typ 7 år så påstår han att han "lyxrunkar" kallas det så?
    Han har inte gjort det tidigare, vi använder kondomer pga inget annat prev medel och eftersom jag har lite koll så vet jag att det saknas 3 kondomer sen vi sist hade sex.. Eftersom jag inte tror riktigt på hans historia så må jag ju nu fråga er hur vanligt det är..
    Och vet ni nå mer knepigt?
    Jo vi hade 2 kondomer löst uppepå ett nytt paket, men tro inte att han tagit dem utan han har tagit ur det "oöppnade" paketet precis som om jag inte skulle mårka det.
    Jag tror på nått vis att han har fiskat i nån annans lårvik om man säjer så.

Vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 21:29
    Jag är inte ute efter att kontrollera, jag är ju bara lite fundersam. Och svartsjuk är jag inte..
    Men om något ändras i ens förhållande och han gör knepiga saker helt hux flux så kan man ju få undra utan att vara svartsjuk eller att man ska kontrollera den andra precis överallt. För det är inte det det handlar om för mej. Jag kände mej nog mest ledsen och besviken över hur han hanterade det hela..

• Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..
  • Anonym (Nötter)

Tänk att saker och ting kan spåra ut så jävla fort!
    TS frågade (killarna) om det är vanligt att "lyxrunka".. måste ni andra lägga er i med både råd om hur hon ska snoka samt att trycka ner henne?
    Jag förstår inte att man orkar...

De som svarat på frågan ska ha en applåd, ni andra kan fan logga ut!

• Anonym (man)

Nej. Lyxrunka är inget jag sysslar med. Runka vanligt däremot... ;)
    Men kanske han inte bara runkar vanligt utan stoppar in den i något där det kanske är trevligare och bättre glid om man har en kondom på...

• Anonym (S)

Tycker att det var bra gjort att ta upp det med honom. Jag reagerade också över att så många tyckte att du skulle snoka igenom hans privata saker, det känns väldigt överdrivet. Har man förtroende för sin partner så litar man på vad han/hon säger. Så länge ens partner inte givet en någon anledning att oroa sig, så ska man inte göra det. Då blir man nog bara olycklig. Jag hade blivit det i alla fall... Det tar mycket energi att gå runt att vara misstänksam hela tiden.

Sen om det är vanligt att lyxrunka eller inte har egentligen inte så stor betydelse. Din man gillar det, och även om det skulle vara så att han tillhör en minoritet, så är det inget konstigt med att han runkar med kondomen på. Herregud, det finns väl hur mycket saker som helst som folk gör i sängkammaren och som kanske inte en majoritet sysslar med, men som uppskattas av personerna som utövar det. Och så länge ingen far illa så varför ska folk lägga sig i?

Var glad över att du har en man som du kan lita på istället. Lita på ditt eget omdöme/intuition och lyssna inte på alla paranoida människor som finns på det här forumet.

Anonym (Fundersam) skrev 2009-03-27 11:07:34 följande:

Tack för alla svaren. Jag har visat min sambo tråden och vi har talat om det igår. Han blev nog mest rådlös över att så många blir "hysteriska" och att man ska kolla allt vad den andre gör.Jag fick i allafall som svar att det är den annorlunda känslan som han tycker om. Sen om det är så eller inte det vet jag inte men jag nöjer mej med det. Jag orkar inte bråka.Ha det gott alla som svarat..
  • Morning Star

7 års krisen....jag skulle nog kanske inte köpa historien om lyxrunkning. Har provat nån gång men jag ser inte det "lyxiga" i det om jag säger så.

• Anonym

Min sambo har "lyxrunkat" ibland... Här har det också saknats kondomer och då har han sagt att han "lyxrunkat"... Men till skillnad från dig så litar jag på min sambo till 100% och vet att det han säger är sant..

• Anonym (Fundersam)

Tack..

Anonym (Nötter) skrev 2009-03-27 11:15:14 följande:

Tänk att saker och ting kan spåra ut så jävla fort!TS frågade (killarna) om det är vanligt att "lyxrunka".. måste ni andra lägga er i med både råd om hur hon ska snoka samt att trycka ner henne? Jag förstår inte att man orkar...De som svarat på frågan ska ha en applåd, ni andra kan fan logga ut!
    Åh vilken duktig människa du är som litar på din man... Har du aldrig funderat på saker han gör?
    Det handlar inte om att lita på, för då skulle jag nog ha gjort som de flesta har gett mej råd till och det är att kolla upp allt, men det gör jag inte finns ingen anledning även om jag funderade vad han pysslade med.
    Anonym skrev 2009-03-28 16:16:54 följande:
    Min sambo har "lyxrunkat" ibland... Här har det också saknats kondomer och då har han sagt att han "lyxrunkat"... Men till skillnad från dig så litar jag på min sambo till 100% och vet att det han säger är sant..
  • Anonym (Mannen)

Jag har börjat lyxrunka ibland och då enbart för att slippa kladdet så att säga. Då är det enkelt att fånga upp den i kondomen. 

Ibland brukar jag be min fru trä på en kondom så hon får träna lite och även så hon får känna hur det känns. Hon gillar inte riktigt gummit men hon går igång lite på att det känns nytt, oväntat och möjligen tänker hon att jag är någon annan. 😂

• Ezmeraldah

Men herregud vad ni babblar här!

Att han anvnder kondom under privata stunder är i sig inte konstigt. Men då kunde han tagit de som låg överst? Skulle man i en lång relation skämmas SÅ mycket över att man tillfredställer sig själv? Och i kombination med att han inte tidigare använt kondomer men nu använt flera på kort tid så blir det märkligt.

Skulle man slänga sig med begrepp som "lyxrunka" om man är så fruktansvärt generad över sin onani efter sju år tillsammans?! En man som ogenerat berättar om sitt lyxrunkande hade nog vågat använda de kondomer som låg överst.

• XDX

Tänker att det borde betraktas som normalt att runka med kondom ifall det handlar om att prova ut olika kondomers storlek och passform. Det är det enda jag gjort själv, och då bara en gång per kondommodell. 

Utöver det är det väl antagligen att betrakta som nån slags ganska oskyldig fetisch som man inte nödvändigtvis behöver problematisera så länge den utförs på ett sätt som inte stör sexlivet med partnern. 

• Robert 832

Konceptet finns absolut och jag har hört termen lyxrunk förut. Det är liksom iden att det ska bli lättare att städa upp efter sig.
    Jag fattar dock inte vad som är så lyxigt med att runka i en kondom. Bara provat en gång och det kändes hemskt.

Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..