• Anonym (Fundersam)

Killar!! Är det vanligt att runka med..

Är det vanligt att runka med kondom på? Det påstår min sambo, han säger att det är vanligt att ni killar gör så, öh är det så?
    Ni förstår att nu rätt vad det är efter typ 7 år så påstår han att han "lyxrunkar" kallas det så?
    Han har inte gjort det tidigare, vi använder kondomer pga inget annat prev medel och eftersom jag har lite koll så vet jag att det saknas 3 kondomer sen vi sist hade sex.. Eftersom jag inte tror riktigt på hans historia så må jag ju nu fråga er hur vanligt det är..
    Och vet ni nå mer knepigt?
    Jo vi hade 2 kondomer löst uppepå ett nytt paket, men tro inte att han tagit dem utan han har tagit ur det "oöppnade" paketet precis som om jag inte skulle mårka det.
    Jag tror på nått vis att han har fiskat i nån annans lårvik om man säjer så.

Vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 21:29
    Jag är inte ute efter att kontrollera, jag är ju bara lite fundersam. Och svartsjuk är jag inte..
    Men om något ändras i ens förhållande och han gör knepiga saker helt hux flux så kan man ju få undra utan att vara svartsjuk eller att man ska kontrollera den andra precis överallt. För det är inte det det handlar om för mej. Jag kände mej nog mest ledsen och besviken över hur han hanterade det hela..

• Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..
  • John D
    Anonym skrev 2009-03-26 12:57:26 följande:
    Till John77 vill jag bara säga att ifall du är så paranoid ang din telefon och mail så tycker jag inte att du ska ha ngt förhållande alls. Jag och min kille är helt öppna med mail och telefon och han kan till och med kolla min mail ibland för att jag inte hinner. Det verkar ju som om du har ngt fuffens på gång om du är så rädd för att ngn ska se din mail eller mobil. Det kallar jag inte för ett bra förhållande!
    Är inte det minsta paranoid över vare sig mail eller mobil, frågar tjejen så får hon både pinkod till mobilen och lösen till mailen, har inga som helst hemligheter för henne och det vet hon.
    MEN, skulle hon utan att fråga börja snoka, så innebär det att hon inte litar på mig, och då är förhållandet kört redan. Det handlar om ömsesidig respekt och tillit. Hon vet att jag inte gör något, så hon har ingen anledning att snoka. Hade hon tvivlat så vet jag att hon helt enkelt frågat mig. Det är DET som menas med respekt och tillit.
    Du må ifrågasätta mitt förhållande om du vill, det skiter jag heligt i, jag vet att vare sig jag eller min tjej har någon anledning att göra det, så ingen av oss har något behov av att snoka.

Lever ni verkligen i förhållanden där ni måste ha koll på er partners mail och mobil för att känna er trygga? Stackars jävlar...
  • John D

Anonym (vet) skrev 2009-03-26 14:47:12 följande:

Men att man kollar varandras mobil (säg t ex att det plingar till i min makes mobil när han inte är hemma, då kollar jag, det vet han om och har inga problem med. Det kan ju vara något väldigt viktigt/akut) lite då och då om t ex partnern inte är hemma, det är väl inte hela världen?!
    Är väl en jävla skillnad på att svara på ett sms och snoka igenom mobil och mail?
    Skulle inte bry mig det minsta om tjejen plockade upp min mobil när jag fick ett sms för att se vad det var, händer rätt ofta, men hade hon börjat beställa specifierad räkning för att ha koll på vem jag ringer då hade jag dragit direkt.
  • PetterL

Anonym (vet) skrev 2009-03-26 14:47:12 följande:

Anonym nr 28: jag skulle reagera om min partner har för vana att kolla min mobil och mail var och varannan dag "bara för att". Då hade jag ju misstänkt att han har problem med tilliten och eventuellt känt mig kränkt. Så långt har du rätt. Men att man kollar varandras mobil (säg t ex att det plingar till i min makes mobil när han inte är hemma, då kollar jag, det vet han om och har inga problem med. Det kan ju vara något väldigt viktigt/akut) lite då och då om t ex partnern inte är hemma, det är väl inte hela världen?! Om man har en så stark personlig integritet att man måste ha hemliga kontakter som man umgås med, att man så att säga inte släpper sin partner inpå livet, så är väl frågan om man är redo för ett förhållande ö.h.t.
    -För det första är jag, till skillnad från dig, inte anonym.
    -För det andra, exemplet du ger är att du ibland kollar din makes sms, vilket han inte har några problem med. Just precis, han har inte några problem med det enligt egen utsago. Om du läser en gång till vad jag har skrivit så ifrågasätter jag inte denna typ av beteende. Hade han däremot sagt att han inte vill att du kollar hans sms och du kollar ändå hade det varit en helt annan sak, eller hur?
    -För det tredje, bara för att jag inte vill att min partner läser mina mail innebär det inte att jag har hemliga kontakter med folk. Och bara för att något inte är hemligt innebär det inte att det är okej att hon kontrollerar all min kommunikation. Jag har inga hemliga vänner eller hemliga relationer, men jag vill inte att hon läser mina mail ändå. Det måste väl ändå vara upp till mig att avgöra?!
  • garin
    John D skrev 2009-03-26 14:50:06 följande:
    Är inte det minsta paranoid över vare sig mail eller mobil, frågar tjejen så får hon både pinkod till mobilen och lösen till mailen, har inga som helst hemligheter för henne och det vet hon. MEN, skulle hon utan att fråga börja snoka, så innebär det att hon inte litar på mig, och då är förhållandet kört redan. Det handlar om ömsesidig respekt och tillit. Hon vet att jag inte gör något, så hon har ingen anledning att snoka. Hade hon tvivlat så vet jag att hon helt enkelt frågat mig. Det är DET som menas med respekt och tillit. Du må ifrågasätta mitt förhållande om du vill, det skiter jag heligt i, jag vet att vare sig jag eller min tjej har någon anledning att göra det, så ingen av oss har något behov av att snoka. Lever ni verkligen i förhållanden där ni måste ha koll på er partners mail och mobil för att känna er trygga? Stackars jävlar...
    Håller helt med dig John.
    Jag skulle känna mig kränkt om min kille började snoka runt. Jag har inget att dölja så han kan ju i så fall prata med mig. Jobbigt att veta att han inte litar på mig, skulle göra att jag i min tur tappar tilliten för honom. Om jag däremot hade saker att dölja och han kände på sig det pga att jag ändrat beteende eller dylikt, ja då skulle jag iofs förstå om han fick ett infall.
    Själv skulle jag känna mig som världens bov om jag snokade. Jag vågar knappt hålla i min killes mobiltelefon, så rädd är jag att han ska tro att jag har snokat/tänker snoka.

Däremot, så anar TS lite oråd här. Du känner din kille bättre än vad vi här inne gör. Verkar som du ser på honom att han ljuger? Tycker det verkar konstigt att en vuxen man plötsligt börjar lyxrunka när han aldrig gör det annars.
    Och jag kan inte annat än småle åt kommentarer här som antyder att ingen som är otrogen sparar på mail, sms osv, för så dumma är de ju inte. Är inte det typ de vanligaste sättet att bli påkommen på? Genom att det finns bevis av något slag? Man kan inte tänka på allt, man är ju bara människa.
  • Anghammarad

Anonym (vet) skrev 2009-03-26 11:29:54 följande:

OK: Sherlock Holmes anmäler sig Om du frågar honom om han varit otrogen kommer han med MYCKET stor sannolikhet att svara Nej. Alltså påbörjas operation måste-själv-ta-reda-på-hur-det-ligger-till: Kolla mobil, mail, beställa specificerad telefonräkning (både på det fasta och mobila abbonemanget). Är han så klantig att han tagit kondomer hemma och inte skött det snyggare, så har han säkert lämnat andra spår efter sig också. Har hans sexlust till dig försvagats eller på annat sätt förändrats den senaste tiden?
    Glöm inte bort att installera en keylogger på datorn också.

Eller, skitsamma egentligen. Kör han på porten på en gång. Klart han har varit otrogen, han är ju man.
  • Anghammarad

Min hustru får läsa mina mail och kolla min telefon precis hur mycket hon vill, och jag hennes. Ingen av oss skulle dock komma på den fullkomligt makalöst befängda idén att faktiskt göra det.

• Anonym (vet)

PetterL: du skriver "Min partner behöver inte veta allt om alla kontakter jag har med olika människor. " samt "För det tredje, bara för att jag inte vill att min partner läser mina mail innebär det inte att jag har hemliga kontakter med folk". Ganska motsägelsefulla kommentarer från en och samma person, tycker jag.

För att återgå till TS så är det väl det som är hela grejen, nämligen att hon inte litar på sin kille. Så för att stilla sin oro så får hon väl kolla upp fakta själv. Att sitta passiv och vänta på att han skall "erkänna" (om han nu är skyldig) är väl knappast att rekommendera. Typ "oj, älskling, jag glömde berätta att jag var otrogen i förrgår!". Tror inte han tar på sig det självmordsuppdraget, om man säger så...
    Det är ju inte heller som så att TS bara har tagit det här ur luften, man behöver väl inte vara speciellt svartsjuk lagd för att misstänka att det ligger en hund begraven i det här fallet.

• Anghammarad

Anonym (vet) skrev 2009-03-26 15:17:22 följande:

Det är ju inte heller som så att TS bara har tagit det här ur luften, man behöver väl inte vara speciellt svartsjuk lagd för att misstänka att det ligger en hund begraven i det här fallet.
    Jo
  • PetterL

Anonym (vet) skrev 2009-03-26 15:17:22 följande:

PetterL: du skriver "Min partner behöver inte veta allt om alla kontakter jag har med olika människor. " samt "För det tredje, bara för att jag inte vill att min partner läser mina mail innebär det inte att jag har hemliga kontakter med folk". Ganska motsägelsefulla kommentarer från en och samma person, tycker jag.
    Inte det minsta motsägelsefullt. Det är inte så att det min partner inte vet om mig är hemligt. Skulle hon fråga så skulle hon få veta. Eller tycker du att man hela tiden måste redovisa allt man gör och tänker, för annars har man hemligheter för varandra?
  • jenny99

Jag har många vänskaps relationer,så mina mail och msn,och lösenord är hemliga.
    Finns inte nedskrivet nånstans.

Min man och jag har vuxna barn ihop,och jätte bra tillsammans.
    Men trots vårt giftermål för många år sen är jag en egen person oxå,och min man med.Jag har aldrig sett hans mail,hans mobil kollar jag aldrig i,hans lösen kan jag aldrig gissa fram ens...

Vi delar så mycket ihop.
    Men jag har,liksom han,vänner ochså.Och syskon.Till mig säger dom mycket i förtroende,massor,och min mans vänner säger säkert en hel del till han med.
    Känns inte ok att prata eller läsa om något så,utan den personens medgivande.

Jag tycker bara det är knäptt att kontrollera allt,och att man är pinsam.

Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..