• Anonym (Leos mamma)

Ersättning för ärr?

Snen på 3 år blev biten i ansiktet av vår hund för 18 månader sedan, och nu har han två ärr kvar.
    Ett i pannan och ett vid ögonvrån. De är inte jättestora, men iaf 2 cm långa och syns ganska bra.
    Nån som vet om det går att få ersättning för dem, och hur mycket sonen isåfall kan få?
    Vi har Trygghansas bästa barnförsäkring, och en försäkring via Kommunal i Folksam.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ersättning för ärr?
  • Anonym (Leos mamma)

*puffar lite om det är någon mer som vet*

• norgesessan

Hade du anmält skadan til Trygg Hansa? KOntaktade du Trygg Hansa idag?

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Anonym (blindtarmen)

Hej
    Jag är 23 år och när jag var 6 år gammal var jag tvungen att åka in till sjukan och operera bort min blindtarm. o7 fick vi en son med akutsnitt.
    Tillomed dom läkaran reagerade på hur mitt snitt från blindtarmen såg ut.
    Det är verkligen jättefult. Jag har alltid mått väldigt dåligt av det.
    Kan man få ersättning för det? Hur tar man reda på det och vart vänder man sej?

• Anonym (Leos mamma)
    norgesessan skrev 2009-03-27 21:29:16 följande:
    Hade du anmält skadan til Trygg Hansa? KOntaktade du Trygg Hansa idag?
    Ja, jag ringde TH och anmälde idag, och det verkade som att han skulle kunna få ersättning därifrån.
    Anmälde till Folksam också, men där måste det ha gått minst två år sedan olyckstillfället så där ska vi återkomma i höst.
    Funderar på hur mycket ett ärr är värt?
  • Anonym (maria o lova)

min dotter fick 10.000 kr för ett ärr i pannan efter en vattkoppa, det var genom trygghansa. Det var tvunget att gå 2 år innan dom handläggde ärendet, vi mejlade in bilder på dottern. Behövdes inga läkarintyg eller liknande. Jätte smidigt:)

• Lajkie

hej hå!

orkar inte läsa igenom tråden, men iaf så åkte vår dotter ruschkana in i dörrkarmen för några veckor sedan och fick åka in till akuten.
    Vi blev ombedda att meddela försäkringsbolaget direkt efter och igår fick vi brev hem om att om två år ska vi fotografera dotterns panna och då ska utredning ske utifall hon skall få ersättning för sitt ärr eller ej... då ersättningen grundas på hur mycket ärret syns då.

• minst

Fick ni (maria och lova) 10.000 för ett ärr. Vi fick "bara" 4700 kr för 9 stycken ärr i ansiktet. Vilket år var detta?

• Myslan me Zac

Hej !

Min dotter har ett ganska fult ärr i pannan och vi anmälde inte det men det finns dokumenterat i hennes sjukjournal, får vi ersättning tror Ni ? Detta hände när hon var liten ca 2 år och nu är hon 10 år, är det försent tror Ni ?

• Anonym (maria o lova)

minst: Vi fick 10.000 kr för ett stort ärr och 3 mindre ( dom små är inte så vanprydande)

• Anonym (maria o lova)

minst: året var 2008!

Svar på tråden Ersättning för ärr?