• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • flingansnö

Disan: Nej det var jag som blödde, gör det närjag blir stressad.... inte kul. Gustav har förstorade halsmandlar och förstorad polyp, så han har svårt att äta vissa saker, sätter ofta i halsen och så. Dessutom, vilket väl egentligen är det akuta problemet snarkar han jättemycket och har andningsuppehåll på nätterna. Vi har honom i vårt rum nu, för att kunna puffa på honom när han slutar andas. Annars vaknar han i panik och bara skriker och skriker. Vilket är helt förståeligt.

• Marina

Usch va jobbigt det låter för Gustav hoppas ni får löst det snart...

Disan hoppas du hittar många bra fynd...

Bt tråkigt att man inte kan hänga på en prommenad, är ju hemma med en unge som har lite feber men märks inte ett dugg, han är sannslös när han väl blir sjuk..Antingen blir han aldrig sjuk och när han väl blir det så märks det inte förräns han går över 40 grader, lika pigg som vanligt...PÅ nått sätt tycker man att sjuka barn ska bäddas ner i soffan eller nåt, inte leka på som vanligt...

Bt Såg du att jag har dina spännen!!!!

Åsa hoppas Johannes kalas var en hit, och att ni alla klara er från kräksjukan som du oroa över...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Flurran

halloj tjejer!

har haft fullt upp på sistondeoch kommer ha det en tid framöver.

Flingan: kommer du fortfarande ikväll? tid?

• Timba

Stora syster: Det verkar som din tjej håller på att bli tonåring, har lite minnen av att jag gjort en liknande sak i den åldern...men mamma åkte och hämtade mig.
    Ja det är nu det är viktigt att visa vem som bestämmer, hon är inte myndig än och det är du som bär ansvaret.
    Men vilken jäkla idiot den där kompisens mamma !!! Tror att hon kan ha dåligt inflytande på din dotter, så du bör nog göra allt för att hon inte ska umgås med den familjen. Går kompisen i samma klass som henne ? Då kanske du kan ringa och fråga läraren lite, det kan ju vara nåt fel på mamman ? psykiskt sjuk ?

• Timba

flingan: Hoppas ni får en operation snart, så han kan sova bättre.

• Åsa med 3

Hej tjejer!

Det där var det värsta jag har hört Storasyster! Jag hade blivit heeelt skogstokig! Vilken jävla mamma, HUR tänkte hon? Har det löst sig nu eller? Kom hon hem tillslut? Hade Mathilda gjort en sån grej & sen dessutom var hos en väldigt märklig familj...Jag vet inte vad jag hade gjort. Hade nog blivit både arg och orolig. Gud vad upprörd jag blev nu. Men det låter ju som din dotter har ngn slags tonårs revolt. Hoppas det löser sig! Kram!

Marina: Jo, kalaset blev jättebra! Magsjukan är borta, dock fick Anton feber igår bara helt plötsligt, så han är hemma från skolan idag. Idag är han precis som vanligt. Jag undrar verkligen vad han åkte på igår...Skönt det gick över så fort iaf...Tror inte jag fixar en "ta hand om sjukling" vecka till {#lang_emotions_embarassed}. Pinsamt men sant. Jag är sååå stresspåverkad nu efter sjukveckan med Mathilda och Peter, planering av kalas, handling, genomförande av kalas...*suck*. En sak till nu så tror jag att jag rasar ihop.

Hoppas ni alla andra har det bra ute i vårsolen! Hinner tyvärr inte läsa igenom alla sidor nu för Flurran kommer vilken sekund som helst! Ha det gott allihopa!

Kram Å!

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Åsa med 3

Grrr, det där blev ju inget snyggt...Jag HADE gjort styckesindelning för att det inte skulle bli så grötigt... Nya FL tycker jag muppar sig ibland... Irriterande!

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Marina

Åsa André har också åkt på feber bara sådär inget annat, skumt...Ta det nu lugnt så du inte stressar ihjäl dig, inte bra att ha för många bollar i luften....Varva ner nu {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz

Karro: Jag gjorde sådär ett par gånger när jag var runt 13-15år och det var verkligen ett skrik på hjälp från min sida. Jag kände mig kraftigt åsidosatt och ville kolla om någon i överhuvudtaget reagerade på att jag "försvann".
    Vad jag allra mest önskade var att mamma eller pappa skulle bli ledsna, krama mig och visa hur mkt de tyckte om mig och att vi skulle lösa de bråk vi just då hade med kompomisser och inte bara ett "nu gör du som jag säger". Ingen lyssnade på mina känslor...
    Det svaret jag fick var oftast "nu kommer du hem eller så behöver du inte komma hem alls något mer" (från min pappa). Mamma blev mest förbannad och slätade sedan över det utan att ta reda på källan till det hela.

Sedan överreagerade jag säkerligen rätt mkt så som onåringar gör, allt dras upp till enorma växlar, men det är sååå viktigt bara att någon lyssnar och iaf försöker förstå i familjen. Om någon lyssnar så brukar man också lära sig att lyssa tillbaka och att man respekterar varandra.

Jag tror inte det handlar om några stora problem hemma, hon är nog bara rejält sur/ sårad och vill nog mest bara kolla hur ni reagerar och hur maktbalansen ser ut mellan er... Så det är jätteviktigt att reagera korrekt denna första gång så det inte blir fler gånger.

Som tidigare sagt, försök hålla henne borta från denna kompis och hennes familj! Förklara varför du vill göra det.

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5