• Timba

Järfällaföräldrar 5

hej på er
    Elina är mycket bättre nu och vi är hemma igen. Säger bara om ni ser att fontanellen buktar ut och bebisen har feber, åk in direkt ring inte till sjukvårdsupplysningen, för de har ingen aning om vad de snackar om har jag fått lära mig...
    Idag har jag fått blommor, tårta och meandi tunikan som jag själv beställt, så jag är nöjd med uppvaktningen.

Misses:Grattis.Alltid trevligt med lite vinst.

Nån som vill åka till kallhäll imorgon em och leka lite i parken ? vill gärna ha lite sällskap.

• Timba

Disan: Funkar jättebra typ vid 1430-1500, då hinner Eliott både sova och äta mellis innan, kul om ni följer med.
    Det verkar som Elina mår rätt bra nu, som tur var det inte bakterielt utan ett virus som hon fått och av det ska man inte få några men.
    Ja jobbigt var det, Elina som aldrig brukar skrika, skrek som en stucken gris direkt hon såg sjukhuskläder...

Marina: Min mamma är hemma hos mig nu iveckan så jag får se om jag kan komma loss på tisdag.

• Timba

Förresten tjejer tack för allt stöd från er det värmer.

Flingan: Kul att du är motiverad. Såg förresten att friskis kommer att ha gympa även i kallhäll på tisdagar. Helt suveränt. Nu håller jag på och hårdtränar, har sprungit tremornar i rad, känns underbart att känna sig stark igen, dvs jag är ju lite träningsnarkoman och mår absolut inte bra av att inte träna.
    Tänkte oxå försöka hänga med på tisdags löpningen, men då kommer jag nog att springa från kallhäll dit så att jag får en lite längre sträcka.

Flurran: Eliott har haft tredagarsfeber i vintras, dvs han hade feber i fyradagar runt 39 grader och sen fick han prickar över hela kroppen. Har du gett killen ipren? Det brukat ta udden av febern så att de mår lite bättre och kan dricka. Har testat att ge vätskeersättning? Jag brukar ge det med sked , för då brukar de kunna dricka annat oxå om man bara har fått i lite sånt först, tar bort lite av illamåendet. Bra även mot bakfylla.....

• Timba

Mirix: Jag tror att det är lite olika med barn, dvs en del kladdar mindre och andra mer...dvs Eliott kladdar extremt mycket hjälper inte fast jag har matat honom länge och torkar honom såsom Marina beskriver, det är bara att han älskar att kladda vare sig det är vatten eller mat dvs han kan aldrig låta bli att plaska lite direkt han ser minska lilla utspillda fläck. Tror att när det gäller honom har jag haft fel strategi, dvs borde låtit honom kladda av sig ordentligt när han var mindre och struntat i hur kladdigt det än blev. För nu älskar han att kika på min min när han äter dvs hanär en lite kille som gärna vill ha en reaktion. Så jag tror att man ska nonchalera kladdet, låtsas att man inte ser det, då blir det inte så roligt att kleta.
    Sen är det helt tvärtom med Elina, hon visar inga som helst tecken på att vilja kladda och dricker redan fint ur sin kopp...
    Fast jag vet det är inte kul med kletet....

Sanna: Grattis !!!!!!

Åsa:trist med sjukdomar.

Misses och Åsa: Vilka sköna killar ni har.

Är det någon som har köpt badskor till era barn ? Isåfall vart och om de är bra...

• Timba

Stora Syster: Lycka till.

Marina: Det finns ju rot avdrag, dvs man får ju dra av hälftern för hushållsnära tjänster. Fast det är ju rätt dyrt i allafall.
    Vi har fakatist tänkt att annonsera efter lite hjälp, typ sätta upp en lapp i tvättstugan, det skulle vara prima att hitta någon pensinär eller studerande som bor inärheten.

• Timba

Scruffy: Välkommen. Jag går hos folktandvården i jakan, kännere mig nöjd med dem och framför allt så hittar de inte massa extra fel som privat tandläkare kan göra...

Disan: Vad skoj med fest, se till att parta loss ordentligtnu.

• Timba

BT:Härligt att du fått sova, se till att du får göra det i fortsättningen oxå, du ska inte behöva ta allt.

Välkommen Shopahollic. Jag bor oxå i kallhäll.Vart bor du ?

• Timba
    Scruffy skrev 2009-06-04 12:39:33 följande:
    Tip - tänk vad olika det kan vara. Jag gick sista gången hos folktandvården då jag hade fyllt 20 och fick betala själv. Helt plötsligt så började dem göra massa extra undersökningar och annat som dem inte hade gjort dem tidigare åren.Jag upplevde det helt klart som att nu kan vi ta betalt av dig så då gör vi allt vi kan för att få betalt så mycket som möjligt.Efter det har jag alltid gått privat.
    Min mamma råkade ut för en privat tandis som ville över fakturera henne, så efter det har jag valt folktandvården. dvs hon begärde kostnadsförslag både hos en privat och foktandvården, det skillde sig rejält.. Fast det verkar konstigt att folktandvården skulle göra för mycket eftersom de som jobbar där har månadslön och inte går på provision.
  • Timba

Marina: De ger inte spruta till barnen om de är minsta lilla sjuka. dvs jag har fått vänta ett halt år att vaccinera Eliott då han har varit sjuk jämt.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5