• Timba

Järfällaföräldrar 5

Flingan: Du kan inte byta jobb ?Jag menar hur orkar du med dessa människor? Har jobbat på några sådana arbetsplatser och då har jag flytt snabbt,tror tyvärr inte att det går att ändra på vissa människor...

Disan : Prata med psyket i Jakan det är ingen mening med att du ska behöva må så dåligt. dvs ju snabbare du får hjälp ju snabbare kommer du att må bättre. Ring dit imorgon om du inte redan gjort det.

Judith: Vilket kaos, hoppas det snart blir bättre.

• Timba

Misses: Stort grattis lägenheten. Tror att ni gjorde rätt inte så kul med dessa renoveringsobjekt i längden, man hittar alltid små överaskningar i dem som man inte har räknat med...Jättebra pris oxå för en femma.

Flingan: Ja det är ju jobbigt med trotset, Eliott tycker jag blir bara värre och värre. Tycker inte att jag gör annat än säger nej och lyfter bort honom från platser han inte får vara på...

Idag har vi kutat på järva fältet maken och jag och båda barnen i varsin vagn, fatta vilken syn jag tror inte att våra grannar tycker vi är riktigt kloka ...

• Timba
    20082011 skrev 2009-05-10 18:54:58 följande:
    Hej allihopa! Nån som har tips på en bra förskola i Kallhäll?
    Min son går på Ulvsättra och han trivs och stämningen verkar vara god där. Säger så eftersom han inte pratar ännu så allt vet jag ju inte, men personalen är trevlig.

Bor du i kallhäll ? och vart då iså fall ?
  • Timba

Flingan: vi har en quinny freestyle och phil&teds båda går att springa med. Det man ska tänka på är kunna låsa framhjulet relativt enkelt för annars börjar hjulet hoppa när man springer och sen är det bra om man kan vinkla upp handtaget så att du inte behöver springa böjd. Och sen är det ju bra om hjulen är så stora som möjligt, då blir det lättare att få fart. Tja och vagnen ska väl inte vara alltför tung heller.
    Quinnyn tycker jag är bäst att springa med av våra vagnar den är väldigt stabil, dvs bred trehjuling. Vill ju inte att vagnen ska vurpa så stabilitet är viktigt. och den är lätt att ställa in båda handtagetoch framhjulet. Phil & tedsär inte lika stabil och att låsa framhjulet är inte det enklaste.
    Men får se om jag ska investera i en riktig babyjogger så småningom men de är ju rätt dyra även begagnade, så får se

Imorgon har jag tänkt att springa och man kan springa med två grupper några som springer hela vägen och några som springer och går. Och de är jätte snälla så ingen fara om man inte orkar. Jag hade med mig en kompis som inte har sprungit på flera år förra gången och klarade sig galant, man blir ju lite mera peppad oxå när man tränar med folk som man inte känner.
    Så kom du bara, blir bara kul.

• Timba

Man ses vid parkeringen vid säby gård vid 1900. Vi springer lite olika rundor men de som springer springer ca 1mil. Men din grupp tror jag ca 5 km, dv vi brukar vara tillbaks ungefär samtidigt och stretcha. Jag tycker att det är jättekul att springa med andra, jag springer helt klart bättre än när jag lunkar runt på egen hand..

• Timba

Flingan: vet du i regn är det helskönt att springa...Nä men vad kul ska bli skoj att ses.

• Timba
    20082011 skrev 2009-05-10 21:38:16 följande:
    tip: ulvsättra vet jag inte vart det ligger men ska kolla upp japp jag är nyinflyttad till kallhäll, bodde i viksjö i några månader, har hamnat i norra kallhäll nu, nära stäket, så jag ser mig omkring lite mirix: hej mirix haha jasså är det du då?
    Kul med fler i Kallhäll, har saknat det itråden.
    Vi flyttade hit förra sommaren och då valde jag dagis enbart efter närhetsprincipen, orkade inte besöka alla dagisar eftersom jag var gravid, men blev ändå rätt bra.
  • Timba

SagaAlva: Vi bor i Bolinderbyn det ligger inte alls långt ifrån kolängen om det är där ni bor ?
    Cylinderns har jag hört är bra har en granne som har sin tjej där och hon trivs bra.
    Kul med tvillingar förresten är lite avundsjuk, skulle gärna själv velat haft det..men det måste vara en del jobb.

• Timba

Vill oxå träffa folk idag, men har verkligen inte tid. Eliott är äntligen på dagis efter sjukdom och måste verkligen passa på att göra sånt som man inte kan göra med honom. men trist är det.....

• Timba

Flurran: Hänger gärna med till parken. Imorgon och fredag är Eliott hemma, så nån av de dagarna träffas jag gärna i parken?

Varför ska du ha lillgrabben på bolinders ? Tänkte på avståndet ? Är det dagiset speciellt bra ?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5