• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Disan

marina, BT, matglad: man skall ju inte göra små utflykter innan de slutat springa upp eg... Men jag brukar ta små svängar till v-rummet och så, mest för att jag blir så arg annars Hon flyger dock upp igen om hon märker det, skrattandes och jagandes. När hon ser att jsg ser henne blir hon jätteglad och springer in till sängen igen, men stannar inte där om jag inte följer med.

När hon däremot lagt sig till rätta och man ser att hon VILL sova, då lämnar vi henne och sedan somnar hon. Är ju ett framsteg iofs... Men tradigt!

Igår gick det ganska snabbt för henne att komma till ro, 20 min ung. Var länge sedan sist!

Hon är absolut inte rädd för att sova själv, bara ovillig att somna och envis som få.

Vi kan inte återinföra spjälisen eftersom vi inte haft den sedan hon var 10 mån. Hon sprang runt så mkt då att vi inte ville ha kvar den. Rädd för att hon skulle ramla ut... Hon skulle bara få panik om vi tog bort den!

Lillasyster kommer dock att få ha kvar sin läääänge för säkerhets skull...

matglad: Hmm.. Beror lite på vilka tider du pratar om? Jag kan tidigast gå vid nio eftersom Maya skall sova då.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Stora syster

ha, nu har jag o Nilo trotsat gubben regn o putsat hälften av fönstrena. Nilo tyckte det var lite kyligt men jag e helt svettig! nackdelen m stora fönster! men nu ser man ut iaf, bara v-rummet kvar, men ingen höjdare m Nilo på stege kanske, får snällt vänta till tuppluren...

vvad gör ni andra för skoj idag!?

• Marina

Disan sant det ska man ju inte, hoppas det snart vänder för er {#lang_emotions_laughing} ja Ronja visar tydligt att hon har en enormt stark vilja men det innebär bara att ni måste vara extra tuffa mot henne för somna själv utan lek och bus eller bråk ska alla klara frågan är bara hur för som du skrev ni vill ju inte ge upp, men om ni skulle det måste det nog vara för en annan metod och jag tror inte där finns mkt annat än denna och AW för stora barn...Men ni är super duktiga som kämpar på {#lang_emotions_laughing} skönt att det går så bra med Maya att ni kan lägga energi på Ronja!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Glömde det andra jag skulle kommentera

Storasyster du är sååååå flitig, så som du kämpar med barn plugg jobb så borde du inte vila istället för tvätta fönster hihihi

Själv småstädar jag ska ju ha finbesök ikväll {#lang_emotions_laughing} men det går sådär med två små battingar hehe men blir väl klar nångång

Jag skulle nog kunna tänka mig en liten prommis på måndag beroende på var, Liam är ju just nu inne i den roliga ålder där åka vagn inte är lika kul som gå själv gärna åt motsatt håll, minns så väl att André var likadan i just två års åldern sen kommer lata treåringsåldern då man inte vill gå nån stans hahahah aldrig nöjda dessa små liv...Så bestäm ni var så ser jag om jag följer med eller ej!!!!

• Stora syster

Marina, känns inge kul att vila när allt e smutsigt rfuntomkring.. vila får jag göra när barnen flyttat ut..

• Stora syster

funderar på en trip till jakan centrum runt tolv, nån som vill haka? tänkte kolla lite barnkläder...

• Marina
    Stora syster skrev 2009-05-23 07:57:24 följande:
    Marina, känns inge kul att vila när allt e smutsigt rfuntomkring.. vila får jag göra när barnen flyttat ut..
    Det är min teori också, sa senast till Jonny igår att jag ibland önska att jag var lika besluten som många i denna tråd över att få sova då kanske jag hade lagt mer tid på att få det att fungera med sömnen hos mina barn men men sån är jag nöjd med dom timmar jag får siktar in mig på när dom flyr fältet hahaha
  • Disan

Ngn som vill komma hem till moi och städa lite?

Städade i måndags, men det syns banne mig inte...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Stora syster

nej det e ju det som e det största problemet, trots att jag städar jämt syns det inte! Men fönstrena e fina nu iaf, det lär väl hålla nån dag, hoppas....

• Stora syster

när jag för en gångs skull har tid att data lite så e alla andra på skojsigheter..? Vad gör alla???

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5