Järfällaföräldrar 5
o jag vill ha mjukglass!! sitter dock instängd m min hemtenta. det mesta klart, avvaktar dock om sista kapitlet, allt e bara om döden, det e så deprimerande..
o jag vill ha mjukglass!! sitter dock instängd m min hemtenta. det mesta klart, avvaktar dock om sista kapitlet, allt e bara om döden, det e så deprimerande..
God morgon!! Idag måste ni alla hålla tummarna för mig! Första dan som "sjuksköterska"! Nä, inte helt på riktigt, börjar min is stort sett sista praktik på åtta veckor idag! känner klumpen i magen växa! gulp! (det känns ju att man varit hemma o såsat för länge..).
ni lär inte höra av mig så mkt nu, tror att irl -livet kommer ta över... _hur ska man hinna med allt förrersten? Får la kika in här ikväll om jag lever...
apropå semester, vi har inte lagt upp ledighet och fp för sommaren i detalj än! Vi blir nog mest hemma, som sagt, pengar när man pluggar..O så har vi en stor tomt! Snart m många leksaker! Ev blir det en tripp till Nerja utanför Malaga om inte svärisarna hinner sälja huset innan dess, vill helst åka dit när värmen lagt sig...
Annars finns ju sjöar o skärgård här, o en pool(även den tillhörande mina kära svärisar, i Väsby!)SEn e det rätt mkt fix på huset... Lär ha full upp!
So long!
Ok, e ju först här igen, undar om det e min nya vana?!
Men jag hann ju läsa ikapp, vad har hänt girls!!
Alla gamlingar överlevde min vård igår, doch kan jag säga att jag var ngt ofräcsh när jag kom hem, verkligen fått stå o svettas, puh! (Jakobsbergsgeriatriken, samma ddär jag fick jobb nyss, Tip!)
Förrresten Matglad, har inte du en granne som jobbade där? (Nyfiken vem...)
Anna, vi får väl ringas när vi inte har skrikande bebisar, var ju ett tag sen nu.. (Förresten, sluta tro att du inte klarar grejer, det e klart det går bra m barnen!!)
Bt, Det kommer bli en pangsommar, så jag tänkte ligga i hängmattan o sippa rose´, du e välkommen hit! (får väl förflytta mig från hängmattan, annars blir det trångt..)
Förresten, vi snackade ju om att sticka till nån typ 4H-gård o ha lite picnicmys snart! Nån som har tips på vart? Gärna där det finna grill? Nån som vill föja? (ett av få utflyktsmål som kan passa oavsett ålder...)
Nä, nu måste jag mot bussen (för lat att gå...) xoxo
Flurran, man blir ju lite orolig när du säger så där! (även om jag fattar vad du menar, har också haft ett par såna de sista dagarna, de suger!)
Överlevde btw denna dag med, plågades bara LITE mer...nä, väldigt trevligt ställe faktiskt! kan nog tänka mig att jobba där sen!
Anna, nu hann vi ju inte prata klart, hoppas du e ok o vi snart kan bestämma tid för 4H, el JKLMNOP...
Insåg att jag måste deklarera snart, har ju en lgh försäljning o div aktier att deklareerea, hate it! Men måste göra, annars kan jag inte söka uppskov, vilket gör att jag ska punga ut m nån hundrtusen...så jag har kniven mot strupen! Still hate it!!
Sanna, du verkar må bättre, skönt!! varje dag som går får dig närmare mot din bebbe!! glöm inte det!
Nä, måste duscha, har stekt kött i ugn, luktar matos!!
Elin, mekaniker verkar ofta vara av ett eget släkte...
o jag tror att barnen klarade sig även utan mössa idag, du e en bra mamma, det sitter INTE i kläderna ;)
ok, Flurran, hoppas du känner dig bättre imorgon! (klart vi bryr oss, that´s what we´re here for!!) Kram på re!
ja, ska se om schemat tillåter nån social verksamhet nästa vecka..
Ah Mirjam, missed jo!! Det låter som en dålig kombo m sömnbrist o hormonomställning! Tror inte det e så ovanl att man blir lite nedstämd av att sluta amma heller...Skönt att du inte dissat fl helt!! Men sover hon inte lillfisen? Här e det mesta uppochnervänt sen jag sa upp mig från mamma-general-jobbet...suck...
ser ut som en tvättbjörn light, orkade inte sminka av mig igår, måste nog åtgärda det nu...
hoppas det e nå folk här idag, ska se om jag kan fortsätta m hemtentan, kanske smyger över till fl ngr ggr...hihi!
God morgon! hoppas alla sovit bra! Vaknade faktiskt av mig själv idag! (när hände det sist?)
Apropå gårdagen diskussion om barnvakt, jag kan tycka det e hårt att börja 6,45 el sluta 21,45 o jobba helger, men det positiva e ju att jobbar man morgon hinner man hämta kl fyra, jobbar man kväll slipper man kvällar m barn som ändå snart ska sova, o så har man lediga förmiddagar då man kan städa o fixa sånt man annars måste slösa helgtid till. Sen jobbar man ju nästan aldrig mer än fyra dar i sträck, så man får ju tid m familjen, och sitt liv. Plus att många arbetsplatser har önskeschema, så man får bestämma själv hur man jobbar, passar mig perfekt!
Men det e klart, fördelar o nackdelar med allt, men jag har inget behov av barnvakt om jag inte ska göra nåt som inte barnen kan va m på. Tror knappast barnen mår dåligt av att va m nån annan då o då?!
hade jag haft mkt pengar hade vi haft nanny till barnen, men det lär väl inte hända ....
Jaha du M, antar att du e mitt uppe i ditt pysslande? (kan man inte få sova mitt i allt "buffande", vet ju inte mkt om hur man gör eg...)
Igår var det bästa dan på länge! Hann rensa en rosrabatt, alla sjumiljoner smultron- o jordgubbsplantor, kratta lite, klippa ner en massa dött o sen mecka ihopa grillen! Hann m en trip till ikea också, med hungrig karl= VARNING!! (ska behandlas precis som hungriga barn på ikea, direkt upp till resataurangen o få ett lass köttbullar!)
Jag hade glömt hur nice det e att göra fint ute! (tur vi e olika Elin!!) Sen blev det hamburgare på grillen! Mums! (får göra nåt mer avancerat ikväll...
Denna påskafton spenderas på sjukhuset, säkert utan godis, har redan ätit mig mätt på sånt, blä!!
Ska snöra på mig jympaskorna o gå ner, går inga bussar..
Så; GLAD PÅSK NU ALLIHOPA!!! (förät er ej)