Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

Järfällaföräldrar 5

Precis Mirjam, som med barnen! (verkar va få skillnader i att leva m tjej el kille...?)

• Stora syster

Men mirjam, snnart får ni kura dig oxo så du får lära dig sova!! Nä, allvarligt, skönt att det verkar bli framsteg!!

• Stora syster

Ok, nu måste jag skälla på er att ni skriver så mkt när man inte hhar enb suck att va inne!! ;)

Tänkte kommentera en massa, men tiden rinner ifrån mig, måste sätta på mig ansiktet o korva ihop håret o DRA!!!

JO, en sak, det e ett utbrott av calici (vinterkräksjukan) , vi har haft avdelningen stängtd hela påsken, verkar va nåt lokalt... Ni som har det, tips, skrubba med tvål o vatten, de gillar inte det... man behöver absolut inte smittas om man e försiktig o håller hygien (jo, svårt m småbarn...hm), då skulle det ju va trist att jobba när sånt här går!!
    Hoppas ni klarar er nu!

Kram alla!

• Stora syster

vad skönt m en ledig dag, ska iofs spendera den m att gå på apoteket, men ändå! har inte hunnit m mkt här hemma sista tiden, ska försöka komma ikapp!

nilo var jättehostig i natt o snorade som attans, var livrädd för krupp igen! så jag öppnade fönstret mera, o lindade in honom i filtar o min morgonrock o så fick han ligga i min säng! då fattar man hur förkyld han var, hatar ju barn i sängen... han verkar va pigg iaf, så nu e allt lugnt!

mirjam , långt ifrån alla sjuksköterskor pipar! ganska få faktiskt, inget man får lära sig direkt...har inte gjort det på mina, här kör vi nog bara massage på magen o sånt där...

• Stora syster

Nä,, nu blir det dagis för Loke, ses sen då!

• Stora syster

Nja, kunde väl sova relativt bra, med ena ögat öppet...

Nu jagar jag nån som vet nåt om bostadsrätten jag sålde e äkta el oäkta, fan för deklarationstider! Den ena blanketten går inte ens att fixa över nätet, jävla u-land! (sorry svordomarna)

Elin, du e så mkt bättre än puckona på jobbet, tänk på det! KARMA elin, KARMA!!

• Stora syster

Ha! Nu fick jag äntl tag på en vettig människa som kunde berätta för mig att jag hade rätt! Kan alltså deklarera via nätet, såååå skönt, särskilt eftersom jag inte hade den andra blanketten, o mamma kommer i helgen o ska hjälpa mig, annars hade jag fått deklarera själv, fattar ju knappt vart man ska fylla i... (mamma har dock övat ett par år...)

• Stora syster

här e ju dött, går väl o städar badrummet istället då...

• Stora syster

Nu e det städat i badrum o nybäddat, iaf i vår säng...

mirjam, dregglar Mira lika mkt nu? Nilo e hemsk, har tom fått eksem runt halsen för att han dregglar igenom allt.. orkar inte...(tack Åsa för dregglisarna...) nilo verkar förresten bli mer sjuk nu, har nog feber nu stackarn... Hoppas bara han e frisk till vaccinationen påmån (som pappa ska gå påp, första ggn, hoppas inte det blir sista..)

Elin, mjukost e ju smaskens!

• Stora syster

Tip, vad blir det i höst då?

Misses, bra med blodgivare! en eloge till dig! men ta det lugnt m träning när du lämnat blod nu bara!!

ok Mirjam, ska va tyst om det nu! Men vad gillar Mira för smaker då? Alexandra gillade inte burkmat så värst, o hon började inte äta mat förräns hon var sju månader, så ingen stress! Nilo e ju matvrak, så han älskar allt, äter en portion gröt ( på 1 1/2 dl vatten) o en portion mat (ca 1/2 - 1 burk mat om dan, annars ersättning. Men det känns som att det e lättare för honom att svälja om det e tjockare konsistens tror jag...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5