Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

WimsA skrev 2009-05-22 20:25:25 följande:
    Tackar, vad bra! Allt bra med andra som har provat det innan till sina barn! Glassmix, perfekt! På senare har det bara blivit isglass och det är inte så populärt här inte!
    Jag mixade lite frysta bär och blandade i glassmixen, det blev en hit kan jag säga hehe

Provsmakade glassen jag med och den är faktiskt god Gjorde både pinnglass och glass i låda
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Jasusu skrev 2009-05-23 10:33:09 följande:
    Tänkte ha kalas i morgon och jag har ingen aning om vad jag ska bjuda på. Flera allergiska barn kommer...
    När alicia fyllde år så gjorde jag choklad cupcakes, och färgade frostingen i olika färger. Allt var utan mjölk,ägg, soja. Jag har foto på den i mitt galleri om du vill se dom och recept finns i min blogg
  • Alicia05sMamma
    Jasusu skrev 2009-05-23 12:28:58 följande:
    De var jätte fina,men de måste vara vetefria tyvärr.
    Ja men då är det ju bara att byta till sempers fin mix eller vad du nu använder
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-25 08:52:40 följande:
    Säger bara att här har vi haft en piss helg.....
    Usch vad tråkigt Många många kramar ifrån oss

Tänkte precis på er. Håller tummarna för att ni får besked av fk denna vecka nu, så ni får pengarna ngn gång.
  • Alicia05sMamma

Här är det lungt med magen just nu. Men nu är det jobbigt med allt pollen istället. A är tok täppt i näsan & snorig konstant. Blev tillsagd att köpa livostine nässpray till henne som är receptfri, men den funkar inte. Händer inte ett smack

Men vi ska till läkaren på Barn igen på torsdag, så jag ska prata med henne då om vad vi kan ge istället för att underlätta för henne.

• Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-05-26 13:56:54 följande:
    Vi ska göra lapptest i juni i Kungsbacka. Ska bli "intressant" att se om det visar ngt. Vår läkare tror det, inga andra tester ger utslag. Som sagt jag fikar gärna i göteborg någon dag. Jag jobbar natt och är ledig en del på dagtid. Skulle vara kul att ses och utbyta lite erfarenheter.
    Synd att jag bor så långt ifrån er alla, det hade vart jätte skoj att ses över en fika
  • Alicia05sMamma

Jahapp, denna dagen startade inte som jag tänkt mig. Skulle ha jobbat idag 14-21, men fick hämta A dagis då hon var kokhet och hängig.

Tempade när vi kom hem och den visade lite över 40 graders feber {#lang_emotions_undecided} Turligt nog har vi bara ca 50 meter till dagis. Så vi var snabbt hemma igen. Nu har hon fått alvedon och sover.

Ja är det inte det ena så är det då det andra istället.

• Alicia05sMamma

Har suttit på läkarjouren med A 3 timmar ikväll då febern steg till 41 grader, och hon började kräkas. De gav ipren och saft för att försöka få ned febern, & sedan fick vi vara kvar en extra stund så de fick bevaka henne under ett tag.

Febern gick ned till 38,5 och vi fick åka hem. Nu börjar dock febern stiga igen och är nu uppe i 39 grader, så vi får se om vi måste åka in igen med henne igen.
    De hittade dock inget på sänkan och ingen uvi heller, så de vet inte vad som är fel med henne just nu. Så vi får väl se nu om vi ska behöva bli sittandes på sjukhuset inatt eller hur det blir.
    Har iaf tid imorgon ef.m på barn avd. hos A´s läkare.
  • Alicia05sMamma

Jäkla feber som inte vill ge sig. Kl 01 inatt fick vi ge en omgång till med den ipren vi fick med oss hem, för då hade hon 40 grader igen. Sov till kl 05 då jag tempade henne igen och då låg hon på 40,5. Fick 2 panodil suppar och nu har hon kräkts igen pga febern. Ska ringa Hc nu kl 8 när dom öppnar, för vi får inte ner febern ju

• Alicia05sMamma
    SanTan skrev 2009-05-28 07:54:51 följande:
    Alicia05sMamma, vad jobbigt för er! Hoppas lilltjejen blir frisk snart! Håller tummarna för er!
    Tack, ja det är då ständigt nått elände hela tiden {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Allergitråden!