Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

Måste bara säga att jag har fått hem mina varor som jag beställde ifrån allergimat.com

Helt otroligt vilka bra produkter Super trevlig personal oxå som är väldigt hjälpsama

Alicia älskar rapsy frutty:n

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-07 06:56:50 följande:
    Här har natten inte varit rolig. Wiking har sovit jätteoroligt och vaknat x antal ggr då vi fått lägga om eksemen för att de vätskar så det blir stora blåsor under plåstrena. Fortsätter det vätska är det bara åka till las. och ta en odling, så får man se om det blir en ny penicillin kur. Finns ju inte så många sorter kvar att välja på.....
    Usch, stackarn. Åh vad jag lider med er {#lang_emotions_frown}
  • Alicia05sMamma
    saffe skrev 2009-05-09 20:18:42 följande:
    Det här kanske inte är rätt ställe att fråga på, men jag gör ett försök! Ni som har små barn med astma, vilka är dom första symtomen och vad kan man göra för tester för att konstatera astma? Min dotter har hostat mycket om nätterna i över en månad. Det är endast när hon sover som hon hostar och hon är inte förkyld. När hon anstränger sig vid lek och blir andfådd så hostar hon oxå,förresten... Jag tycker att det blir bättre om vi har fönstret öppet i sovrummet om nätterna så det blir riktigt svalt. Kanske är nåt krupp-liknande? Vad tror ni? Drar mig för att kontakta läkare då vi inte blev betrodda om hennes allergier, orkar inte bli betraktad som nojjig hönsmamma igen...
    Min loppa har förkylningsutlöst astma. Hostan kommer i många fall just under nätterna. Min brukar dock hosta lika mkt under dagtid.
    För er del tycker jag det låter lite som om hon kan ha ansträngningsutlöst astma.

Tycker absolut att det är ngt ni ska kolla upp om det är så att hon blir andfådd vid lek & börjar hosta mkt.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-11 11:16:07 följande:
    Hej! Här har det varit en jobbig helg och framför allt natt. Har endast sovit i 2 timmar på morgongen mellan 4-6- Wiking har blivit bättre i sina eksem men nu är de sämre igen och han saknar hud på i stort sett alla fingrar på vänster hand. Har i dag fått veta att det är till 95% säkert att det blir Xolair behandling. Det som kan sätta stopp på det hela är att wiking är så liten 4år och behandlingen rekomenderas från 12 år. Men att wiking är så "sjuk" att man ev. sätter in den endå.
    Åh vad jag lider med er {#lang_emotions_frown} Hoppas så att W får bli bra i huden nu och få må bra.
    Många många styrkekramar till er från oss.

Fick idag kallelse till våran nya dietist. Ska dit den 22/5 med loppan, får se vad det besöket resulterar i
  • Alicia05sMamma
    Äntligen.. så idag med posten kom läkarintyget så jag kan skicka in det till fk så de kan behandla klart vår vb ansökan.

Nu blir jag oerhört nervös... Kommer vi bli beviljade tro {#lang_emotions_surprised} Jag hoppas de iaf.

Tog ni kopia på läkarintyget eller skickade ni bara in det ?
  • Alicia05sMamma
    Miralicia skrev 2009-05-13 11:56:13 följande:
    Jag tog ett par kopior på läkarintyget, fast främsta anledningen till det var nog att dagis började bråka om läkarintyg i samma veva och jag orkade inte hålla på att krångla med nya intyg utan jag tog en kopia det som skulle till FK och sen en överstrykningspenna och markerade alla födoämnen som hon inte skulle ha och lämnade till dagis. Fast FK ska ha originalet.
    Aha ok. Ja vi har tack & lov inte haft några som hellst problem med dagis. De är oerhört tillmötesgående och är med på allt kring A.

Men då skickar jag bara in intyget och håller sedan tummarna stenhårt

Ska bara bifog en bilaga till med nytillkomna mediciner.
  • Alicia05sMamma

Så, nu har jag skrivit till en bilaga med lite komplitterings uppgifter så nu ska de sista papprerna med läkarintyget skickas.

Nu är det bara att hålla tummarna för att man blir beviljad

• Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-14 16:05:30 följande:
    Trodde jag skulle få mail från fk i dag men inte då....
    Äsch då. Hoppas såå att ni får svar under morgondagen iaf. Ni har ju fått vänta så sanslöst länge nu.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-05-14 16:18:25 följande:
    Njae det tror inte jag för då jobbar inte min handläggare.... suck
      jobbar hon inte ? När kan hon tänkas vilja jobba då ? Hon har ju inte jobbat värst mkt de senaste månaderna verkar det ju som.
  • Alicia05sMamma
    mady skrev 2009-05-14 18:39:58 följande:
    nu ska jag svära och beklaga mig, är det okej? Om inte sluta läs NU.Piss och fan skit och prutt. jag skulle pricktesta mig igen som sagt och skulle vara utan allergitablett i en vecka, kände ju direkt att det skulle gå åt h-vetet. i helgen dyngjobbigt, vá på danstävling utan tablett JIPPIE. Bihålorna började smärta rejält i söndags, blir så när jag är allergisk slemhinnorna får spel och sväller igen och det rasar vidare. Började försöka vända eländet med kortison 8 tabletter igår 6 idag och jag blir bara sämre och sämre. Nu börjar febern komma Så det blir jouren på öron på lördag, kul jul... Så här sitter jag nu med feber smärta som heter duga i vänster pannbihåla, kindbihåla och en repris av problemen på höger sida samt att det trycker som bara den i höger öra. Allergier är en underbar företelse!!! Men vadå är man allergisk kan man ju ha hund, eller hur vá det nu?När ska läkarna börja fatta och förstå att alla mina jävla bihåle problem kommer från min allergi. tyvärr är det på jobbet allt triggas igång. typ alla min kollegor har pälsdjur hemma
    Usch din stackare. När är det du ska pricktestas ?
Svar på tråden Allergitråden!