• Freja77

Kramp i vaderna

Vaknade härom natten och hade sån fruktansvärd kramp i vaderna.
    Mest i den ena. Tog lång tid innan det släppte, dagen efter kunde jag knappt gå, så fick gå hem från jobbet.
    Inatt försökte jag sova med benen högt, men fick små kramper iaf.
    Är det någon som har något tips om vad jag kan göra för detta!?
    Värken gör mig galen.....

• Svar på tråden Kramp i vaderna
  • Freja77

Har haft ännu en natt med kramper....blir galen!!
    Ska ta kontakt med min BM imorgon så får hon se till att jag får träffa en läkare.
    Vet inte vad de kan göra, men mina dagar efter nätterna med kramper fungerar bara inte.....

• Dezert Roze
    Freja77 skrev 2009-04-05 10:02:31 följande:
    Har haft ännu en natt med kramper....blir galen!!Ska ta kontakt med min BM imorgon så får hon se till att jag får träffa en läkare.Vet inte vad de kan göra, men mina dagar efter nätterna med kramper fungerar bara inte.....
    Krya på dig Freja!
  • Freja77

Har blivit sjukskriven 50% till en månad innan BF.
    Sjukgymnastik och vattengympa stundar närsta vecka.
    Det är inte bara benen som krånglar nu utan även höfter/bäcken.
    Tacksam för att fått träffa rätt läkare som fattar att man behöver vila och rehab.

För kramperna har stödstrumpor och benen i hägt läge hjälpt grymt mycket =)

• Jelli

Har också kramper i vaderna, ibland flera gånger varje natt. Brukar ställa mig upp och sttecha ut vaden så går det över ganska snabbt. Hört att man kan spola benen i varmt vatten för att öka cirkulationen också.

• Kimban

´Tredje natten i rad som ja vaknar med kramp, jag brukar stampa med foten i golvet eller slå på vaden så brukar det släppa rätt fort, men jag måste se galen ut när jag helt plötsligt sätter mig upp och börjar slå mig själv på benen;)

• black dawn raise

krampar oxå på nätterna i vader och fötter... gör så jäkla ont..
    kul om man skulle åka på kramp under krystningarna haha

• Dezert Roze

Idag har det gått exakt 7 månader gravid och jag har "nära-ögat-nästan fått kramp" flera nätter sedan ungefär 1 månad tillbaka... Jag vet inte om någon upplevt det jag har/vad jag gör... Jo, det är nämligen så att när jag vaknar upp (mitt ur min sömn) för att det spänner i vaden och att krampen "vill" fastna omedelbart så gör jag något;... vad jag gör då är att "böja på benen" (att de inte ligger utsträckta)... och på något sätt styr jag krampen så att den inte kommer "helt"! Och hittills, har jag inte fått en endaste fulländad kramp (kramp)... men jag vet att om jag ligger kvar i samma position så kommer den att fastna. Detta kan ske flera gånger per natt...

Men tacksam är jag... =)

Någon mer som kan styra sina kramper?

• Bebs74

Jag var och tränade på friskis och svettis igår kväll - fick sådan hemsk kramp i fötterna och tårna under passet. antar att det har med graviditeten att göra, är i v 24. hade stödstrumpor på mig men det hjälpte inte, det som hjälpte var att få lägga sig ned under styrkepassen.

• mammadonna

Dezert Roze skrev 2009-04-16 14:18:53 följande:

Idag har det gått exakt 7 månader gravid och jag har "nära-ögat-nästan fått kramp" flera nätter sedan ungefär 1 månad tillbaka... Jag vet inte om någon upplevt det jag har/vad jag gör... Jo, det är nämligen så att när jag vaknar upp (mitt ur min sömn) för att det spänner i vaden och att krampen "vill" fastna omedelbart så gör jag något;... vad jag gör då är att "böja på benen" (att de inte ligger utsträckta)... och på något sätt styr jag krampen så att den inte kommer "helt"! Och hittills, har jag inte fått en endaste fulländad kramp (kramp)... men jag vet att om jag ligger kvar i samma position så kommer den att fastna. Detta kan ske flera gånger per natt... Men tacksam är jag... =)Någon mer som kan styra sina kramper?
    Haha, jag vet precis vad du menar, jag kan också styra dem... men det funkar inte alltid helt 100.
  • Dezert Roze
    mammadonna skrev 2009-05-04 21:37:08 följande:
    Dezert Roze skrev 2009-04-16 14:18:53 följande: Haha, jag vet precis vad du menar, jag kan också styra dem... men det funkar inte alltid helt 100.
    Haha... vad kul! Jo det är ju sant, för FÖSTA gng fastna jag förra veckan! Ack då, det gjorde ont... Jag sträckte mig mitt i sömnen så jag vaknade med krampen då jag inte hann kontrollera den pga av min lata sömniga hjärna (lol) =P ... så nu fungerar det inte 100% längre här heller! Men det har gått bra i alla fall om man jämför en miss på 100! =)
Svar på tråden Kramp i vaderna