• Freja77

Kramp i vaderna

Vaknade härom natten och hade sån fruktansvärd kramp i vaderna.
    Mest i den ena. Tog lång tid innan det släppte, dagen efter kunde jag knappt gå, så fick gå hem från jobbet.
    Inatt försökte jag sova med benen högt, men fick små kramper iaf.
    Är det någon som har något tips om vad jag kan göra för detta!?
    Värken gör mig galen.....

• Svar på tråden Kramp i vaderna
  • TusseTvå

har själv kramper i högra vaden till och från. Skit störigt! Det kommer när jag sträcker ut mig.
    /tove

• Dezert Roze
    TusseTvå skrev 2009-05-05 10:22:18 följande:
    har själv kramper i högra vaden till och från. Skit störigt! Det kommer när jag sträcker ut mig. /tove
    Ja det är jobbigt... det är min högra vad som också ligger i "riskzonen" mer än den vänstra!

Jaaa... vi får helt enkelt inte sträcka på oss som ju egentligen är så skönt på morgonen! =) Bara tålamod... det är ju tillfälligt trots allt!
  • Suzzie

Drabbas också av återkommande vadkramp i just högern under nätterna. Tänkte inatt på att det är den värsta smärta jag någonsin känt. Någon som redan fött ut en bebis och kan göra en jämförelse mellan de 2 smärtorna? Tänker mig att det ska kännas lite liknande... Vore skoj att höra!

• tinee

hade jag med hela graviteten med min förra och de har smått börjat nu igen riktig pina

• Miraklet09

ja ha med kramper mellanåt i höger vad

E
  • Sessilou

Jag har oxå börjat få det.....det kommer när jag sträcker mig på morgonen när jag vaknar....jag får illa kvickt avbryta min utsträckning så krampen inte kommer fullt ut. störigt värre=)

Less is more=)
  • nomana
    Sessilou skrev 2009-05-10 23:04:00 följande:
    Jag har oxå börjat få det.....det kommer när jag sträcker mig på morgonen när jag vaknar....jag får illa kvickt avbryta min utsträckning så krampen inte kommer fullt ut. störigt värre=)
    Jepp, det är ju så skönt att sträcka på sig på morgonen i vanliga fall! Jag har upptäckt att jag ofta börjar sträcka på mig innan jag är helt vaken, men numera vaknar jag ganska snabbt och avbryter det hela.
  • cruz

Jag hade onda kramper i vaderna när jag väntade mina tvillingar och nu häromnatten vaknade jag av en kramp i vaden som gjorde helt outhärdligt ont (är gravid med tredje barnet). Den smärtan var helt klart värre än smärtan vid förlossning och jag fick nästan panik. I det läget kunde jag absolut inte stretcha vaden, det är som om den låste sig helt. Jag masserade lite försiktigt och smärtan/krampen släppte efter ett tag. Men riktigt obehagligt var det.

• Dezert Roze
    nomana skrev 2009-05-11 00:43:56 följande:
    Jepp, det är ju så skönt att sträcka på sig på morgonen i vanliga fall! Jag har upptäckt att jag ofta börjar sträcka på mig innan jag är helt vaken, men numera vaknar jag ganska snabbt och avbryter det hela.
    =) samma här, måste också avbryta det hela hastigt innan det är för sent!
  • Suzzie

Zelia, vad härligt att höra att det kan vara värre än förlossningen för det är verkligen så gott som outhärdligt när det kommer!

Svar på tråden Kramp i vaderna