Alltså jag undrar lite över detta mer o mer (kramp i vaderna)
Jag är i vecka 35 gravid nu och innan igår på morgonen hade krampen lyckats fastna endast två ggr under min graviditet. Som sagt, jag kunde hantera den innan den helt kom när jag var halvvaken på morgonen (Varning: sträck ej hela kroppen utan stanna halvvägs vid höfterna) Tråkigt men ett måste!
Men nu igår på morgonen, kom den först i vänster vad mitt i ljuva sömn. Vakna med smärta plötsligt fast klarade ändå av att göra mig av med den snabbt! Somnade om, plötsligt vaknar jag av VÄRLDENS mest HEMSKA kramp i HÖGER VAD... oh fyyy vad ont, jag fick panik (min man var på toa o hörde bara tjut) Han kom springande in till mig och tog tag om benet men denna gång hjälpte det inte snabbt, det varade länge... Han lugnade ner mig och la mig till sängs igen samtidigt som han masserade mina ben SÅ KOM KRAMPEN plötsligt IGEN för tredje gången samma morgon! O den varade lääääääääääääääänge o det gjorde sååååååååå ont =((((( att jag fick panik o hela magen knep ihop o där fick jag också plötsligt värk! Tårarna rann o jag kände mig totalt misshandlad i vaderna, speciellt i den högra! Jag kan knappt gå på mitt högra ben idag utan att det värker i vaden!
Imorgon har jag ändå tid hos BM o ska ta upp det med henne!
Jag följer alla tips o råd o får se om det blir bättre!
Kanske ska börja inta magnesium som ett tillskott också så att kalcium binds bättre, ökar kalcium intaget också och vatten så klart... men problemet är att man nu inte bara måste kissa stup i kvarten; det blir "stup i minuten" typ!!!
Ska prova salt-metoden också!