• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Annapanna79

Grattis Mia!!
    Vad skönt att hon äntligen är här.
    Härlig berättelse utan så mycket smärta en sådan förlossning har jag också beställt

Själv tror ajg att jag kommer att få gå över en så där 3 veckor så i slutet på juli kommer väl vår lill*.

I fredags förra veckan så hade jag en liten vatten avgång man har tydligen flera hinnor och en av dem hade gått men inte båda så det är bara till att fortsätta vänta...

Caroline: Mitt vatten med Hilma gick utan värkar men de satte igång själva efter 6 timmar så det behöver inte betyda att man blir igångsatt bara för att vattnet gått. Men nu var det ju inte så. Men du behöver ju inte vara orolig om det skulle bli så

• Tehus

Grattis Mia! Skönt att det gått bra.

WW: Här händer inte heller mycket på dagarna, jag är glad att jag får i mig mat. Försöker gå en promenad varje dag (vilket inte alltid lyckas). Ibland kör jag en maskin tvätt men all städning och liknande får vänta till Åke är hemma. Det är han som får sköta det mesta städandet och fixandet =). Även om nätterna funkar ganska bra nu tar jag alla chanser jag får att sova lite på soffan och jag är konstant hungrig så det blir hög prio på att få i sig en macka eller så emellanåt. Mycket micromat här! De har god lasagne på Kvantum =). Den här veckan har jag kört frysta pajer av olika slag med någon grönsak till. Nej, jag har inte ätit dem frysta, jag har värmt dem i micron först! Jag har väl också känt att jag kanske borde göra mera men försöker släppa det.

Nu är Wilhelm återigen inne i en "jag vill ha mer mat"-period så jag tycker jag ammat hela dagen och ändå blir han inte nöjd. Tror han har en sån period en gång i veckan och då sover han bara korta stunder på dagen. Nu har han dock somnat några minuter i pappans knä! Wohoo! Mat och internet till mamman!

• WonderfulWord

det är skönt att höra att det inte bara är jag som inte hinner med något och dessutom så vill man gärna vara en egen person också inte bara matmaskin om det går...

• Projekt Lennart

Grattis Mia! Vad härligt att höra att det gick bra och vilket jättefint namn .

Jösses nu är det bara vi kvar Anna och Jenny... Scary.

WW - jag var nog på sätt och vis lite som din syster mot min syster när hon fick barn, men det berodde inte på att jag ville kritisera henne utan mest på att jag saknade henne så innerligt. Vi har alltid haft jättefin kontakt men när hon fick en bebis så tog ju den all hennes tid och uppmärksamhet och det gjorde lite ont ( behöver jag nämna att jag är en bortskämd lillasyster som alltid har fått massor av kärlek av min storasyster?). Det gick över efter ett tag och nu är vi om möjligt ännu närmre varandra. Jag säger inte att hon har rätt att klaga på dig och jag tycker verkligen inte att du ska ta åt dig - bara du vet ju vad du hinner med och orkar, men tänk att hon kanske möjligen känner lite som jag gjorde så kanske du kan ta hennes ord bättre.

Anna: de sa på förlosningen att man inte får läcka fostervatten i mer än 72 timmar sedan sätter de igång en pga av att infektionsrisken är stor när inte hinnorna är intakta.

Swisch - den här veckan har gått fort! Idag lunch på Aludden och sedan kommer min kusin på besök och sedan är det helg igen.

// C - nu i v 39!

• Regina84

Ett stort grattis till Mia, o välkommern Cornelia!! =)

• MiaMitisen

Hejsan igen och tack alla. =)
    Har lyckats få en dundersnäll flicka (än så länge) Lite gnällig runt midnatt. Lite svårt att komma till ro, men man kommer väl över det antar jag. Hon verkar ha ett enormt sugbehov så jag har faktiskt redan tagit till napp... Efter hon har ätit på båda brösten så vill hon fortfarande suga, så in med händerna fort som tusan. Har fått ligga med mitt lillfinger i munnen på henne. Men vi ska fortsätta nappöva så den stannar i munnen. Hon somnade väl vid 01-02 någon gång. Vaknade vid 5 åt, somnade och valnade typ 8.20. Så jag klagar inte. Hon var vaken, åt lite lite.. somnade...vaknade, åt en bra stund och sover nu i vagnen. Har det sååå jobbigt just nu.

Jag själv mår kanon! Känns nästan som jag redan har sovit ikapp mig. Visst är man öm på vissa ställen, men det är inget som hindrar mig från att greja lite faktiskt. När det är så tråkigt väder som idag så får jag lite panik av att bara vara...

WW: jag tycker du gör rätt i att göra det du känner för. Annars blir det bara fel! Efter oscars förlossning gjorde inte jag heller mer än vad jag orkade. Finns ingen mening med det. Strunta i din syster. Du har massa tid i världen sen att städa, om det nu skulle vara så.
    Vi är på din sida.

Nu ska jag fortsätta med tvätten. Tänk att man tvättar små bodys igen. hihi!
    Oscar och Patrik har åkt in till stan en sväng.

Hörs senare!

• Annapanna79

Caroline jag vet men jag menar att värkarna kan komma igång av sig själv tidigare, som det då gjorde för mig..

• MiaMitisen

Allvarligt, hur mycket kan en bebis sova???

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3