• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • efia

Yes! På onsdag kan jag o Sixten fika. Ska bli superskoj att träffa er igen o se alla nytillskotten. Idag är vi oplanerade, känns underbart att slippa ha koll på klockan hela tiden.

Fasen Mia, men nu blir det nog snart ska de se!

Caroline, håller tummarna för dig också, att han ska komma tidigt o träffa alla sina kompisar.

• Projekt Lennart

Hej hej,

Mia: lider med dig och håller tummarna för att h*n kommer NU.

Regina, gärna en promenad - i mitt nästa liv... Just nu tar jag mig ingenstans på min apostlahästar utan att det gör ont, ont, ont. Huuuuu, det är så trååååkigt (och det är så synd om mig!). Men som sagt när Lennart väl tittat fram och foglossningen släppt går jag gärna många tusen mil

Har läst på om alla tänkbara tecken på att det är på gång och tänka sig att jag har massor utav dessa tecken. Hade t.ex. världens fart på magen i morse (sorry, det kanske ni inte ville veta) och har läst att det är ett tecken på att något hormon som förebereder förlossningen är i omlopp (någon som vet ngt mer om det?). Dessutom ett enormt tryck neråt och sammandragningar/förvärkar (vad är egentligen skillnaden? Har känt olika sorter en som är mer övre delen av magen och en sort som är längre ner och mer molande, som typ mensvärk). But still... Nä, det händer ju ingenting, så förmodligen får jag gå så här och tänka att "DET HÄR är ett tecken" till sisiådär mitten av juli...

Ida: möjligt att jag skulle kunna njuta av att kunna använda mina armar, men det känns som om vad som helst är bättre än detta vakum där jag bara sitter och ligger. Pust.

Har iaf några små syprojekt (ni försår kanske hur illa ställt det är med mig - jag hatar att sy och ändå är det ju bättre än att BARA läsa och surfa hela dagarna. Har redan fyllt två frysar med matlådor och kakor, så det är slut med det roliga nu...). Fick iaf en kamera som vi hade beställt idag. Batteriet är på laddning nu men minneskortet har inte kommit ännu så det blir inte fota av idag, men det ska bli spännade att lusläsa instruktionsboken iaf

Oj, vilket gnällo jag är. Sorry, sorry, sorry. Men egentligen är det konsigt att jag inte är ännu värre - blir alltid knas av att inte kunna träna och nu kan jag ine ens gå på promenad - så det är ett under att jag inte är fastspänd i tvångströja på en psykakut...

Hoj, hoj och var glada att ni slipper mig på fikan på onsdag.

Kram

• MiaMitisen

Caroline: jag vet att när vattnet gick med oscar så fick patrik ringa till förlossningen, för att för första gången på 9 månader fungerade min mage riktigt fint. Så det kan nog stämma. Även nu så är magen i ganska så fin form faktiskt. Intressant samtalsämne. haha!
    Jag har också haft lite molningar och sammandragningar/förvärkar av olika slag. Som sagt, vad skillnaden nu är.. Men mer än såär det verkligen inte..

Jag har på känn att det kanske sker i natt. Har hört att tisdagar är den vanligaste dagen att föda på. Oscar kom en tisdag. Sen är morgondagens datum lätt. 090609

Nu ska jag ta och städa (som vanligt). Men för övanligehetens skull så känner jag för det. Kanske är ett tecken. *hoppas*

Men ni lär få veta när det är dags...

hej så länge!

• MiniStumpan

Caroline: Gå inte och leta efter en massa tecken på att det är på gång. Det kan man bli smått knäpp av. Det blev i alla fall jag.
    Och när det är dags så lovar jag att du märker det. Det går inte att ta miste.
    Men det hade ju varit kul om Lennart ville titta ut nu. Åhh era små bebisar kommer att vara så småttiga nu när en annans bebis väger närmare 7 kilo redan.

Mia: Nu förväntar vi oss att du går in och uppdaterar oss på att det är på gång.
    Detta var min tanke när väl mina värkar drog igång. Och under varje värk tänkte jag att jag mellan värkarna skulle sätta på datorn och gå in på FL och skriva att det var en bebis på gång men mellan värkarna hann jag inte göra någonting utom att hämta andan.

Emma: Kul att ni kommer på onsdag. Ska bli roligt att träffa Sixten.

Nu skall jag laga lite mat tänkte jag. Ha det gott.

• Projekt Lennart

Ha, ha, ha Helena - du ger alltså ett råd som du inte själv kunde följa Jag försöker tänka att han nog iaf inte kommer förrän tidigast den 25:e (BF) men jag hoppas ju hela, hela tiden, fast det är inte utan att jag börjar bli lite uppgiven... Idag ska jag iaf till BM och sedan kommer mamma och håller mig sällskap i ett dygn och på torsdag ska jag in på juristmöte på jobbet och så har jag dessutom en tid för klippning då, så det verkar ju som om den här veckan ska gå att ta sig igenom iaf. Just nu sitter jag ute och har ätit en smaskig frukost och lyssnar på radion, och det är då sannerligen ingen dålig sysselsättning :D

• MiniStumpan

Projekt Lennart skrev 2009-06-09 08:41:18 följande:

Ha, ha, ha Helena - du ger alltså ett råd som du inte själv kunde följa Jag försöker tänka att han nog iaf inte kommer förrän tidigast den 25:e (BF) men jag hoppas ju hela, hela tiden, fast det är inte utan att jag börjar bli lite uppgiven... Idag ska jag iaf till BM och sedan kommer mamma och håller mig sällskap i ett dygn och på torsdag ska jag in på juristmöte på jobbet och så har jag dessutom en tid för klippning då, så det verkar ju som om den här veckan ska gå att ta sig igenom iaf. Just nu sitter jag ute och har ätit en smaskig frukost och lyssnar på radion, och det är då sannerligen ingen dålig sysselsättning :D
    Haha ja. Meningen med denna tråden är ju att vi skall dela med oss av egna erfarenheter och hjälpa varandra.
    Härligt det lät att äta frukost ute men själv är jag så frusen just nu och huset är sviiinkallt då vi inte har någon bra uppvärmning ännu. Tur att det finns filtar säger jag bara. Jag och Max sitter invirade just nu. Sååå mysigt iof.
  • liökel

Ja även "lilla" jag går här och väntar och nu Caroline kan inte jag heller göra så mkt mer än att sitta, ligga och vanka från rum till rum. BF på söndag, men det hade varit sååå skönt om den lille/lilla kunde komma lite tidigare.

Regina: Vi bor inte heller så långt ifrån varandra, jag bor på Åtorps Bokväg, precis bakom Torpskolan!

Ida: Hade varit trevligt att komma på fika hos dig (om du inte redan visste så har ju vi faktiskt både pluggat - på Handels - och jobbat ihop - på Nordea) men jag kan tyvärr inte på onsdag. Hoppas vi ses ngn annan gång.

/Jenny

• MiaMitisen

Här sitter jag med kulan i vädret... Lugnt som tusan.... Idag ska jag inte göra ett skit faktiskt. Ska se om det hjälper.
    Men det tror jag inte. Nu har precis mina fikavänner åkt så snart sa jag åka ner till kvantum och sen hämta Oscar.
    Vid 17 ska vi vara nere på dagis igen, då dom har sommaravslutning.

Som det ser ut nu så kommer jag till dig Ida. Bara jag hittar så. Men med gps så hittar man ju överallt. (sägs det)

Nu ska jag slänga mig i soffan en halvtmme innan det är dags att åka. Idag får man brottas med diverse asfaltsmaskiner på våran lilla väg. Men då får jag i alla fall en jämn och fin väg att åka på när det är dags. Var ju lite orolig att det skulle vara så hemskt som det var innan.

Höres!
    Kram Mia!

• efia

Alltså, hur svårt kan det vara att få till en enkel fika liksom? Näpp, som ni förstår kommer jag trots allt inte imorgon. Skyller på amningshjärna eller helt vanligt hjärnsläpp, var redan uppbokad. Fan.

Nästa vecka ska jag nog lyckas träffa er från föräldragruppen i alla fall, för vi har väl vår "första" träff då?

Jag kände också tryck neråt några dagar innan förlossningen och även här var det en del magaktivitet (så att säga) rätt så nära inpå vad jag minns. Hoppas hoppas!
    Som ni säger, intressant samtalsämne, men vänta bara till efter bebisen är ute. Det är SÅ knäppt hur snabbt man kan ställa om till att tycka att bajs är ett helt naturligt samtalsämne vid middagsbordet.

Och Jenny, det är alltså så nära för dig nu - tjohoo vad spännande! Har gått förbi ditt hus ett par gånger och tänker att jag ska kika om du är hemma, men så tänker jag i samma tanke att du kanske ändå inte uppskattar våldgästning så jag har hoppat det. Hoppas att det är bra med dig i alla fall, trots "omständigheterna".

• MiniStumpan

Vilken tid är föräldragruppen på tisdag? Jag har glömt av vad bvc sa.
    Hoppas jag hinner komma dit då vi även har urnsättning an min morbror den dagen.

Mia: Vi ville ju inte se dig i morgon ju . Fast det blir kul att se magen en sista gång för nästa fika då har du garanterat din bebis i famnen istället.

Skall man prata tecken på närstående förlossning så kändes det dagen innan som att hela underlivet hade trillat ner en bra bit. Slemproppen hade ju visserligen gått då också. Men däremot hade jag ingen aktivitet i magen. Men det är ju sååå olika för alla. Det ser man ju bara på hur många olika miljarder sätt det finns att föda en bebis på.

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3