• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • WonderfulWord

jag har haft världens gnälligaste bäbis nu på mogonen. han har haft massa gaser som inte gör som han vill. han har fortfanade inte somnat men humöret öndrades för 1,5 timmar sedan och han blev glad. nu vill jag bara att han skall somna. borde vara trött eftersom han har varit uppe sen kl 6.

• HannaJohansen

Hej tjejer!

Stort grattis Caroline och välkommen du sista lille trådbebis. Det är 5 månader mellan din lille Lennart och min Alex, mycket nu men omärkbart om några år

Vi har varit på vårt landställe på Tjörn under veckan utan internetuppkoppling och ingen tv de första dagarna...snacka om att man känner sig bortkopplad från världen. Lite skönt också som omväxling.

Det största som hänt Alex denna vecka är att han vände sig för första gången från rygg till mage. Nu gör han det hela tiden så nu gäller det att tänka på var jag lägger honom. Han verkar ganska oberörd av värmen förutom på kvällen då han har svårt att somna ordentligt.

På måndag får vi tillgång till en båt under en veckas tid så då blir jag internetlös igen. Det skall bli intressant att se hur det fungerar med två små barn på en båt...
    Ha en skön helg!

• MiniStumpan

Jag ringde till bvc i morse och skulle beställa tid för 3 månaders kontroll och vaccination. Sagt och gjort så fick vi tid kl 11. Så nu är Max ny vaccinerad i bägge benen. Det gick jättebra. Visst tyckte han att det sved lite efter andra sprutan men annars gick det bra och än så länge verkar han oberörd.
    Kändes nog mer i mammans och pappans hjärta.

• Projekt Lennart

hej igen!

Hoppas att ni har det bra i värmen. Här fint fast smekmånaden verkar redan vara över. Den lille (som nog får heta Valdemar) trappade upp från ett bröst mjölk var tredje timma till två gånger så mycket varannan timma och jag hängde inte riktigt med på det - missnöjd bebis (dock inte skrikig - thank God och hoppas att han inte börjar med sådan dumheter). Men, men, men mysigt är det ju ändå!

Har lagt upp några bilder på facebook om någon är nyfiken.

Kram

• WonderfulWord

var hos fabror dokorn idag. 2 månaders koll. allt var super och läkaren blev imponerad på att Philip utan problem ligger på mage och lyfter huvudet.

Philip har idag sovit kanske två timmar om man slår ihop allt. men han är inte grinig utan bara hungrig(törstig) och ligger och skrattar. nu vill vi dock att han skall sova. han brukar redan ha gått och lagt sig men han ligger och skrattar i sin vagn och tittar på en djurmoil som dinglar ovanför honom.

• MiaMitisen

Hejsan och tack för fikan Jane. =)
    Kan ju säga att jag var allt annat än kall efter att jag gått och hämtat oscar. Hualia va varmt det var!!!
    Nu är vi ute hos mamma och pappa. Underbart! Så nu ska vi (mamma och Oscar) och sen ska vi grilla korv nere på stranden.

Ha en bra helg!

• MiniStumpan

Vad livet är underbart ibland alltså.

Just nu sitter jag och Max på altanen. Jag surfar lite och Max ligger i babysittern och leker med en leksak som han precis har fattat att han kan hålla själv i händerna och dessutom stoppa den i munnen. Så just nu käkar han på en tygfjäril.

Jag skall ge honom kvällsmaten nu och så får han gå och lägga sig sedan men jag blir nog kvar på altanen hela kvällen. Sååå härligt. Kunde ju iof vara kul med lite sällskap men Andreas jobbar...så jag får väl sitta uppkopplad istället. Räkna med fler inlägg från mig alltså. Haha

• Tehus

Helena: Haha, har Max också en tygfjäril att tugga på, tänk att de är så populära! Är de smaksatta tro?

Här är vi supernöjda med att Wilhelm somnade halv åtta. Nu har han ju sovit i två timmar så det verkar gå vägen. Tror jag går och lägger mig jag med snart, är så himla trött! Imorrn ska vi packa, vara med på fest med bostadsrättsföreningen en kortis och sedan åka till Karlstad när W ska sova så det kan ju vara bra om jag är hyfsat utvilad.

Igår blev W livrädd när den sista åskknallen kom som gjorde så strömmen gick här, hade balkongdörren öppen och höll på att natta honom. Han började gallskrika och jag fick trösta honom en lång stund men sedan sov han gott i alla fall.

Caroline: Jobbigt med ökade matkraven, hoppas det rättar till sig snart.

• MiniStumpan
    Tehus skrev 2009-07-03 21:39:38 följande:
    Helena: Haha, har Max också en tygfjäril att tugga på, tänk att de är så populära! Är de smaksatta tro?Här är vi supernöjda med att Wilhelm somnade halv åtta. Nu har han ju sovit i två timmar så det verkar gå vägen. Tror jag går och lägger mig jag med snart, är så himla trött! Imorrn ska vi packa, vara med på fest med bostadsrättsföreningen en kortis och sedan åka till Karlstad när W ska sova så det kan ju vara bra om jag är hyfsat utvilad.Igår blev W livrädd när den sista åskknallen kom som gjorde så strömmen gick här, hade balkongdörren öppen och höll på att natta honom. Han började gallskrika och jag fick trösta honom en lång stund men sedan sov han gott i alla fall.Caroline: Jobbigt med ökade matkraven, hoppas det rättar till sig snart.
    Nu har Max lagt sig för natten. Mätt och torr så förhoppningsvis vaknar han inte förrän runt 7 .

Härligt att Wilhelm kunde somna ikväll då. Det är ju liiite svalare idag iaf. Det passar de små liven perfekt.
    Inte konstigt att han blev rädd om blixten slog ner så att strömmen gick. Då hade tom jag blivit rädd tror jag. Och jag tycker att det är supermysigt när det åskar.
    I detta hemmet har vi som regel att vi aldrig får visa om vi skulle bli rädda för åskan eller att vi ens hör att det dundrar på utsidan. Detta pga av att hunden inte skall bry sig. Det har fungerat jättebra och han lyfter inte ens på öronen när det åskar. Likaså är han inte rädd för raketer eller andra skott. Så det är skönt.

Lycka till med bilresan i morgon. Men det kommer säkert att gå jättebra. Vi åkte till Oslo med Max när han var 6 veckor och det fungerade jättebra med bara en matpaus. Och nu kan man ju altid avleda dem med lite leksaker en bra stund också. "Liberoblomman" är ju som sagt en favorit här.

Hm nu hörde jag nåt knorr från insidan...eller...? Jag får ta mig en sväng in och titta till.
  • Tehus

Helena: Jo, han sov fantastiskt bra inatt! En matning vid två sen sov han till klockan sju. Men nu vill han inte sova på dagen istället =). Hoppas det betyder att han kommer sova bra när vi åker uppåt sedan, annars har ju han också Liberoblomman som han har stirrtävlingar med.

Festen med föreningen är visst klockan sex så vi räknar bara med att vara med en timme. Lite dåligt av dem att lägga den såpass sent tycker jag nu som småbarnsförälder, känns som man borde lägga en sån fest lite tidigare om alla ska kunna vara med några timmar. Men det verkar vara allmänt dålig planering, hoppas det blir bättre nästa gång, vi får väl försöka vara med och påverka.

Nu har vi i alla fall packat det mesta så det känns lugnt. Men vilken packning det blir med en liten skruttis! Tänk att en så liten sak kan behöva så mycket grejer. Fast vagnen är väl det som tar mest plats förstås.

Ha det gott. Jag tar med mig datorn upp så jag lär ju titta in här ibland. =)

• WonderfulWord

idag var jag och Philip på grillpartaj och han var sååå duktig var gosig och skrattade hela tiden. dessutom somnade han i en kompis famn har han inte gjort innan. han sov nästan som han brukade vaknade till två gånger när han flyttades mellan vagn och bil och somnade om sedan. gulle han.

• Tehus

WW: Härligt

W ville inte alls sova i bilen till Karlstad utan skrek större delen av resan. Han sov dock väldigt gott inatt och nu sover han i vagnen. Oj vilket fokus det blir på sömn ibland =). Men nu är jag utvilad och är hos pigga morföräldrar som gärna hjälper till med W. Härligt!

Och äntligen blev det lite kallare!!! =)

• Projekt Lennart

Hej, hej.

Härliga tider, nu hänger även jag med på vad ni snackar om

Sömn - viktigt ja... I natt sov gossen som en tok - fick väcka honom för att amma och sen somnade han igen (och då blir man ju förstås lite orolig över om det är något fel på honom, he, he).

Mjölkproduktionen har ökat och nu är det inga problem att få honom mätt och go och jag känner mig som en glad och yster ko

Idag kommer mina päron och syster på besök, ska bli otroligt spännade att träffa dem nu, längtar massor.

Ha det fint!

• MiaMitisen

Hejsan tjejer!
    Hoppas ni har haften bra helg. Det har jag.. Vi är fortfarande ute hos mamma och pappa och känner lugnet. Oscar är med morfar och mormor i källaren och grejar medans jag sitter här i lugn och ro. Cornelia ligger ute i sin vagn och sover.
    Sen blir det väl en tur ner till havet så oscar får bada lite. Han älskar ju det.

Vi åker väl hem ganska så sent ikväll. Patrik kommer hem i natt plus att våran brunn har sinat, så vi har ju inget vatten hemma. Så jag tackar vädergudarna för det kommande vädret.

Jag gör en ny tråd tänkte jag. Denna stängs väl ser imorgon om jag inte är helt fel ute. Återkommer med detta...

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3