Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Äsch, hur ofta händer olyckor då?
    Jag har varit med om EN olycka, okej kanske två bilrelaterade olyckor under hela mitt liv, rent statistiskt lär det inte hända igen inom den närmsta tiden, så varför slösa pengar på en bilbarnstol som ändå inte kommer till användning?

• lollisen
    Ablan skrev 2009-04-12 01:13:13 följande:
    Jag vill inte heller jobba, orka liksom.Då skulle jag ju missa "vår bästa år"!
  • lollisen
    ummAmira skrev 2009-04-12 01:15:15 följande:
    Men pricipen att ditt barn inte sitter i den mest säkra positionen gör att du får böter.
    Ligger de i bagaget så är de ju inga problem, då syns de ju inte..
  • lollisen
    Pysselgalningen skrev 2009-04-12 01:20:09 följande:
    En hundbur borde väl funka?!Då kan dom ju inte rymma heller...!
    Funkar det för hundar, så borde det vara säkert även för barn?? eller?
  • lollisen
    Ablan skrev 2009-04-12 01:21:55 följande:
    Sant, då kan man i lugn och ro åka förbi polisen "haha du skulle bara veta snutjävel, mohahah" då får man ju inte ens böter.
    HAHAHA
  • lollisen
    ummAmira skrev 2009-04-12 01:25:30 följande:
    Jag ser vart tråden ligger men kan faktiskt inte se der roliga i ert resonemang..anledningen bilbarnstolar finns är att förhindra eller miska dödsfall vi ev krock..att skämta om att inte ha bilstol är bara skittöntigt.Jag ser inte det roliga därför är jag seriös.
    Det roliga är att vi säkerligen inte ens är allvarliga i att vi inte skulle ha bilbarnstolar till barna.. Utan att hela tråden och innehållet är totalt oseriöst och att vi är fullkomligt medvetna om varför man bör använda dem.
  • lollisen
    Pysselgalningen skrev 2009-04-12 01:28:09 följande:
    Ja det är ju det jag tänkte på med
    Grejen är att man då kan slippa en massa saker genom att använda bur. Tex så är det inte lika lätt för ungarna att slänga massa skräp i bilen Yeey!
    Samt, kan man ställa in vattenskål. En sådan som inte är vippbar du vet. kan säkert surra fast den, så inte ungarna kastar vatten i bilen.
    Ja, massa bra saker.
  • lollisen
    ummAmira skrev 2009-04-12 01:35:52 följande:
    Jag menar bara att folk kan ha förlorat sina barn i olyckor pga att dom inte använt stol till barnet och reflekterar man över det så blir er lilla sandlådelek inte så kul längre tycker jag..därför skrattar jag inte med er.
    Fast tänker man alltid så, så finns där inte sååå himla mycket att skämta om eller så..
    Enligt mig ska man kunna skämta om allt, med respekt såklart, samt sunt förnuft...
    Tex, man drar inte värsta skämtet om folk som dött i lungcancer till en som nyligen förlorat en nära anhörig i just detta...
  • lollisen
    BlommyNess12 skrev 2009-04-12 01:37:45 följande:
    Okej, jag har aldrig hört om någon som inte använt bilbarnstol till sitt barn. Rätt oansvarigt va?
    Jag ser folk titt som tätt som kör med barnen lösa i bilen... Framförallt är det en viss kategori, men säger jag nåt högt, så är jag rasist... :-O SÅ jag håller det för mig själv...
  • lollisen
    Pysselgalningen skrev 2009-04-12 01:40:28 följande:
    Ja jo jag har osckså sett att det oftast är vissa "kategorier" som har barnen bälteslösa, eller idiotiska nog att ha dom i knät.
    Mhmmmm!!! Usch å fy fan så oansvarigt...
    De kan inte gärna säga att de inte haft råd heller, då det skulle rimma rätt illa då de ändå kör omkring i en sprillans ny merca eller BMW.... :-S
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!