• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • Behemot
    jojjetöza skrev 2009-04-14 13:42:29 följande:
    om ni tycker att detta e något att sitta o skämta om ja då har ni inte mycket till övers..mitt barn kanske har räddas just av en bilstol eller dött av någon som kört rattfyll..vist ska man ha humor men lite kvalitet o omsorg över den kanske..
    Om ditt barn just har räddats av en bilstol så borde du ju hålla med om att de som inte tycker att det behövs kan drivas med.
  • Kaxmaja
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 13:56:06 följande:
    Jag har redan kollat med SOC...de kommar att köra runt med en Minibuss i eftermiddag och plocka upp oss allihop...
    Bra initiativ. De struntar i bilstolarna va?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • lollisen
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 13:56:06 följande:
    Jag har redan kollat med SOC...de kommar att köra runt med en Minibuss i eftermiddag och plocka upp oss allihop...
    Med eller utan bilbarnsstolar? Vill veta om de slösar med ekonomin..
  • fotbollsfru

Självklart!

Och det enda riktiga säte som finns i bilen är förarsätet. Sparar MASSA plats! Kan klämma in hur många passagerare som helst ju....

• CTMT
    fotbollsfru skrev 2009-04-14 13:49:23 följande:
    Ja...för som sagt...detta är en SARKASTISK tråd. Du tror väl inte på ALLVAR att Vi menar ALLVAR???!!!
    Man kan välja vad man skämtar om!
    Om din mor/far/syster/bror/barn hade haft dödlig cancer, hade du skämtat om det då?
    Om ditt barn hade dött i en bilolycka - hade du skämtat om det då?
    Om din mamma hade begått självmord - hade du skämtat om det då?

Använd hjärnan och TÄNK EFTER!
    Det finns MÅNGA som har varit med om mycket här, t.ex. haft ett barn som omkommit i bilolycka.
    Skulle du förlorat ett barn på detta viset så hade du nog inte uppskattat denna tråden, TROTS att den ligger under sandlådan (som dessutom är till för små barn, och inte ens små barn beter sig fullt så illa som ni gör. Skäms på er.)
  • lollisen
    CTMT skrev 2009-04-14 14:05:37 följande:
    Man kan välja vad man skämtar om!Om din mor/far/syster/bror/barn hade haft dödlig cancer, hade du skämtat om det då?Om ditt barn hade dött i en bilolycka - hade du skämtat om det då?Om din mamma hade begått självmord - hade du skämtat om det då?Använd hjärnan och TÄNK EFTER! Det finns MÅNGA som har varit med om mycket här, t.ex. haft ett barn som omkommit i bilolycka. Skulle du förlorat ett barn på detta viset så hade du nog inte uppskattat denna tråden, TROTS att den ligger under sandlådan (som dessutom är till för små barn, och inte ens små barn beter sig fullt så illa som ni gör. Skäms på er.)
    Jag tycker att Jeff Dunham är SKIIIITROLIG! Trots att han skämtar om självmordsbombare som jag inte anser är roliga i verkligheten... Förstår du?
    Jag tycker inte att självmordbombare är roliga i sig, men då Jeff skämtar om dem så gör han det på ett roligt sätt...

Man måste ju inte ta allt på dödligt allvar...
  • Kaxmaja
    CTMT skrev 2009-04-14 14:05:37 följande:
    Man kan välja vad man skämtar om!Om din mor/far/syster/bror/barn hade haft dödlig cancer, hade du skämtat om det då?Om ditt barn hade dött i en bilolycka - hade du skämtat om det då?Om din mamma hade begått självmord - hade du skämtat om det då?Använd hjärnan och TÄNK EFTER! Det finns MÅNGA som har varit med om mycket här, t.ex. haft ett barn som omkommit i bilolycka. Skulle du förlorat ett barn på detta viset så hade du nog inte uppskattat denna tråden, TROTS att den ligger under sandlådan (som dessutom är till för små barn, och inte ens små barn beter sig fullt så illa som ni gör. Skäms på er.)
    Återigen om du inte tycker skämtet är roligt så har du ett val att du faktiskt inte måste läsa tråden!
  • Kaxmaja
    lollisen skrev 2009-04-14 14:07:44 följande:
    Jag tycker att Jeff Dunham är SKIIIITROLIG! Trots att han skämtar om självmordsbombare som jag inte anser är roliga i verkligheten... Förstår du? Jag tycker inte att självmordbombare är roliga i sig, men då Jeff skämtar om dem så gör han det på ett roligt sätt... Man måste ju inte ta allt på dödligt allvar...
    Aschmed
  • norgesessan

mrzaswrrporporeåpoerpeopåöäöddfdDFdffd

Kram från Jonathan...(Eftersom man inte får vara i sandlådan om man inte är liten..)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!