• Koloratur

Bilbarnstol - så jävla onödigt!

Jag blir så trött och irriterad på det här med bilbarnstolar. De är ju rätt dyra att köpa så vi har inte skaffat någon till vår son än, trots att vi har bil. Han är bara 2,5 år och jag tycker vi kan skaffa en sen när han kan sitta framåtvänd. Som det är nu brukar jag åka i baksätet med honom och ha honom i mitt knä, han sitter ju i alla fall lite mera fast då än om han sitter helt själv. Han har väl gjort det ett par gånger men han klättrar ju runt och är inte stilla.

Både jag och min man tappar tålamodet ibland och sätter fast honom med bilbältet men eftersom han är så liten hamnar det ju ofta över halsen, så om han börjar hulka eller låta konstigt brukar vi stanna och fixa det om det är en bit kvar att åka.

Alla jag mött har hittills reagerat med att säga "hur kan ni göra så, livsfarligt, ni borde inte ha barn osv" men jag fattar verkligen inte deras åsikter. Alla föräldrar gör väl det de tror är bäst för sina barn?? Jag klagar ju inte på de föräldrar som valt att ha bilbarnstol, även om jag tycker att det är onödigt. Vi har valt att inte skaffa bilbarnstol, risken att krocka blir ju inte ett dugg mindre bara för att vi vaggas in i nån slags falsk trygghet.

Det här med att det är lag på bilbarnstol anser jag nog vara den mest onödiga lag som finns..... Hur bilen är utformad är viktigare tror jag. Med form så menar jag att så länge bilen har fyra däck och tak så duger den åt mig.

Vad tycker ni? Är det oansvarigt att inte ha bilstol? Hur har ni det i bilen?

• Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!
  • BlommyNess12

Japp, men oroa dig inte vi kommer ändå bli anmälda till soc av dompans mamma.

• maria79

jaja, det var kul så länge det varade...

• lollisen
    Ablan skrev 2009-04-12 01:58:57 följande:
    på tal om att trampa folk på tårna, för två år sedan var jag och hälsade på hos mina föräldrar och jag var i lekparken med min lillebror (då 14 år) och några av hans kompisar för att min son skulle leka och så skulle jag vara lite rolig, trodde jag.Jag: vad gör man inte på konsert i thailand?De andra: vet inte?Jag; VÅGEN! ha haha!Min brors kompis: Inte roligt alls, min mormor var där under tsunamikatastrofen.Jag: eller hur?! HaHa HA!Ingen annan skrattade och han försökte inte lura mig utan det var sant, sjuuukt pinsamt....
    HAHAHA!!!
    Fy faaaan vad sånt är PIIINSAMT!!! Men kul att höra om andra som är lika klumpiga som en själv emellanåt.
  • Dompans mamma

oj, vad hettsiga ni blev av anmälan då... Ni verkar visst inte tåla skämt... Kanske bästa att tänka till lite då innan man skämtar på andras bekostnad

• Ablan
    Dompans mamma skrev 2009-04-12 02:03:26 följande:
    oj, vad hettsiga ni blev av anmälan då... Ni verkar visst inte tåla skämt... Kanske bästa att tänka till lite då innan man skämtar på andras bekostnad
    Fast skämtet handlade ju faktiskt inte onm att det var kul med bilolyckor utan skämtet var att man trodde att det INTE skulle ske någon bilolycka.
  • lollisen

Dompans mamma skrev 2009-04-12 02:01:31 följande:

Jaha??

Jag har vänner som kört ihjäl sig. Med bil och med skoter...
    Jag höll själv på att köra ihjäl mig en gång, krockade med en stor jäkla jättestaty på 3 meter gjord i betong, skämtar om det jätteofta.
    Har en farfar som dog i lungcancer, var med vid hans sida då han dog.

Folk dör, kommer alltid att dö. Även i tragiska olyckor.. Men vaffan vore livet utan humor?? Ska man sitta å gråta sig blodig över allt tragiskt varenda dag eller??
  • BlommyNess12

Dompans mamma skrev 2009-04-12 02:03:26 följande:

Haha vadå jag tyckte det var humor! Tyckte bara det var liten pinsamt att någon skulle anmält en till soc. Typ som att kolla på idolutslagningen, man skäms verkligen av att folk faktiskt GÖR det..
Svar på tråden Bilbarnstol - så jävla onödigt!