Zophia skrev 2009-04-22 14:45:40 följande:
Kristus har aldrig sagt: ?Gud min Gud vad har jag gjort för att förtjäna detta?. Utan han sa, Fader varför har du lämnat mig. Fadern i den stunden lämnade Sonen helt för sig själv för att Sonen ensam kunde slutföra försoningsoffret och få den eviga äran av att ha besegrat synden och dödens makt. Allt för många människor är stendöva vad gäller Kristus andliga liv. T.ex. varför han behövde komma till jorden och lida för människor. Därför är det ingen ide att vidare diskutera sådana ämne.Däremot kan jag svara på din fråga när du säger:?Men min fråga är fortfarande inte besvarad..vad är skillnaden mellan Profeten Muhammed och Profeten Jesus??Skillnaden mellan Kristus och Muhammad är att när Muhammad såg att hans folk var hungriga, rånade karavaner och gav sitt folk mat. Kristus däremot när han såg att människor var hungriga, vände sig till Fadern, välsignade sju bröd och några småfiskar och mättade över fyra tusen människor. Detta är den stora skillnaden mellan Kristus och Muhammad.
Intressanta påstående Zophia. Var har du läst det någonstans, dvs vilken är källan till påståenden om profeten Muhammad (fvmh)?
Det finns inte stora skillnader dem emellan, förutom att Jesus (fvm) sändes till Israels barn, medan Muhammad (fvmh) sändes till hela mänskligheten. De anses som bröder i tron, de var båda utsända av Allah (swt) för att förmedla Hans budskap, och de gjorde det på det sätt som de fick tillåtelse att göra det. Även Jesus (fvmh) lär ha sagt, 'av mig själv kan jag intet göra'. Nej exakt, profeter och budbärarna har agerat utifrån den möjlighet och utifrån de påbud de har fått av Allah (swt). De har varit lika underkastade Hans vilja som alla vi ändra varit och är.