rasajj skrev 2009-04-24 13:42:58 följande:
Du har fortfarande inte besvarat min fraga. varfor skapade Gud oss? For att ha nagot att gora? dvs testa oss? Ar Gud sa uttrakad att han inte kan hitta pa nagot att gora utan att satta upp sma lekar for manniskor? Vad har det for syfte for GUD att vi finns? Pa vilket satt fanns det ett behov for Gud att skapa oss? Vad har Han for plan med manskligheten? Sedan igen, jag vill inte veta vad bonen kan ha for syfte for dig, det ar inte intressant i diskussionen. Och jag ar lite undrande over dina antaganden om att jag ber/inte ber och hur ofta du anser dig veta nar jag ber/inte ber..
Nu hinner jag med att svara dig innan jag åker så nu går det fort..sorry om jag felstavar då oc då..
Gud skapade oss inte för dessa ynka år vi får på den här jorden..Nej Gud skapade oss inte för att dö,utan för att få evigt liv..och detta kan vi få genom våra goda handlingar som bedöms på domedagen. Människan är Guds främsta och viktigaste skapelse.Den mest lyckade och intelligenta så livet vi lever nu på jorden är endast ett test för oss för att kunna få tillgång till evigt liv då Gud är den gode och vill ge oss lycka och härlighet,därför skapades vi.
Nej jag har inte skrivit vad bönen har för syfte för mig,utan för vad den har för syfte för Gud..genom att se om vi gör våra böner kan Han se om vi är tillräckligt troende för att avgöra vart vi ska få komma efter döden..bönen är den viktigaste handlingen enligt Gud,så för Gud har bönen stor roll.
Du frågade mig varför jag ber 5ggr/dagen,jag tycker det var en konstig fråga då bön är viktigt inom kristendomen också..därför frågar jag om du ens ber..annars fattar du väl varför man ber.