JASS skrev 2009-04-27 21:11:57 följande:
Ja, illamåedet vill jag ju helst slippa... Det kan ju verkligen få en att känna sig totalt slut.Intressant att höra att det kan ha med hormonnivåer att göra. Jag spydde rätt mycket under fem veckor i början av graviditeten och har sedan mått bra. Tills för någon vecka sedan. Nu mår jag illa igen, men spyr inte. (Har funderat på om det har att göra med att det är trångt i magen.) Känner ni igen detta att illamåendet kommer tillbaka?Ja, det är nog bra att vara förberedd på att det KAN hända (och sedan hoppas på att det inte gör det.) Det där om att man kan må illa när barnet passerar "Spinae-piggarna" (osäker på namnet) har jag hört, men att blodtrycket kan påverka var nytt. Vad tror ni- är det bra att testa lustgas- eller dumt att chansa om jag är rädd att må illa och bli yr?
Jag spydde också en del i början på min förra graviditet, och mitt illamående kom tillbaks kring v.30, om än lindrigare än i början. Jag hade iallafall lustgas under förlossningen, och tyckte det fungerade jättebra. Spydde inte under förlossningen. Effekten av lustgasen släpper ju ganska fort när du har slutat andas in den, så om du skulle bli yr är det bara att sluta. Jag älskade lustgasen och hade hellre spytt några gånger pga den än varit utan den