• Mymlan

Första kyssen?

En liten undersökning:

När och var kysstes ni första gången med era nuvarande partner?

För oss var det väldigt romantiskt...på obs parkeringen en fredag eftermiddag! Men oh så lycklig man var då!

• Svar på tråden Första kyssen?
  • Pyff

På jobbets julfest - i rökrummet...........fruktansvärt oromantiskt!!! Det gör saken ännu värre att vi båda var kanonfulla!! Konstigt hur något som började så tragiskt kunde bli så underbart bra till slut........

• Despinetta

Vi kysstes, eller rättare sagt våra rollfigurer kysstes, under en repetition av Don Giovanni. Vi höll på att ställa scenen och fick göra det om och om igen... ...elektriciteten mellan oss var enorm och hade byggts upp under flera veckors repetitioner. Blir alldeles matt när jag tänker på det...

I verkligheten, som rollfigurerna i riktiga livet, kysstes vi för första gången i Åkeshovsparken...innan jag var tvungen att åka hem till min man...

• Liria

I en trappuppgång en sommarnatt när jag just hade insett att livet var på väg att göra en totalvändning och att det bara var att hänga med och njuuuuuuta!

• Jojo77

På dansgolvet....fulla. Uschså oromantiskt. Men vi träffades inte på krogen.

• Fialisan

Vi träffades för 7 år sedan och jag kommer ihåg första kyssen som om det var igår! Vi hade tillbringat kvällen ihop med gemensamma kompisar (vi var inte tillsammans då) och när det var dax för mig att åka hem så gav han mig en kram och så tittade vi på varandra och så kysstes vi!
    Jag var helt skakig i knäna och satt med ett fånigt leende i taxin hela vägen hem!!!!

• Katja77

Vår första kyss smakade choklad! Vi var på fest hos goda vänner ochde väl fått oss lite under västen om man säger så. Jag hade tidigare under kvällen fått höra av en annan vän att E (min man) var intresserad av mig. jag var chockand minst sagt. Jag hade inte haft en tanke på att det skulle kunna finnas sådana känslor mellan oss. Vi var goda vänner. Redan första gången vi träffades kände jag att han förstod mig på ett sätt ingen annan hade gjort. Jag kände direkt att den här personen vill jag ha i mitt liv och vara riktigt god vän med. Han var olyckligt kär i en annan tjej och jag strulade lite med en gemensam vän vilket ytterligare biddrog till förvåningen. Visste inte om det var sant eller om vännen (som för övrigt var den vän jag stulade med) talade sanning.

Iaf för att komma till saken så satt vi vid köksbordet och åt non stop och jag frågade E om inte han ville ha.
    Han svarade "Bara om jag får äta dom från din mun."
    Jag svarade " Ja, eller hur!" och skrattade.
    Han sa då att jag inte vågade. Jag som aldrig har kunnat låta bli att anta en utmaning om någon säger att jag inte vågade var ju tvungen! *s*
    Vi kysstes. Vi fortsatte att kyssas hela kvällen och somnade i varandras armar. Nästa dag var jag lycklig men förvirrad. Det kändes som att jag hade hamnat i en bergoch dalbana utan säkerhetsbygel. En massa känslor jag inte hade haft en aning om bara bubblade i mig. Detta var på lördagen (festen var på fredagen).

På kvällen hade jag en date, bestämd sedan länge som jag inte hade hjärta att avboka. Jag släpade med mig en vän eftersom min date hade en vän med sig och hela kvällen kädes det som att jag var otrogen.

På måndagen träffades vi och kysstes hela dagen. *s* Jag var fortfarande helt omskakad och bad att få spendera tisdagen för mig själv och reda ut mina känslor. På tisdagkvällen var jag helt säker. Jag var KÄR för första gången i livet! Det var honom jag ville ha! På onsdagen blev vi tillsammans. Efter två veckor flyttade vi ihop, förlovade oss efter tre månader. I sommar har vi varit gifta ett år. Är det inte underligt vilka överraskningar livet kan bjuda på! Jag som aldrig skulle binda mig hittade min själsfrände och blev omvänd! *ler*

Förlåt utsvävningen!

• Stina B

Skäms, men jag kommer faktiskt inte ihåg det... *viskar*

Men jag kommer däremot ihåg min allra första kyss. Var 13 år då och killen kvar konstant snusare... Det var nog första gången jag smakade snus. Ofrivilligt.

• namn

Vi hade varit på första dejten och väntade 20 minuter på min tunnelbana vid fridhemsplan. När den kom in på stationen pussades vi ett tag och jag sprang för att hinna med den men lyckades missa den... fick vänta 30 minuter till själv men pussen var värt det.
    Det här var 7 år sedan.

Svar på tråden Första kyssen?