Första kyssen?
En liten undersökning:
När och var kysstes ni första gången med era nuvarande partner?
För oss var det väldigt romantiskt...på obs parkeringen en fredag eftermiddag! Men oh så lycklig man var då!
En liten undersökning:
När och var kysstes ni första gången med era nuvarande partner?
För oss var det väldigt romantiskt...på obs parkeringen en fredag eftermiddag! Men oh så lycklig man var då!
På fest! Jag tvingade han nästan!!! han var väldigt svårflirtad!
En tidig afton under en jättelönn i en somrig park... oerhört romantiskt!
Frågade sambon och han påstod att det var utomhus vid vattnet, en romantisk vårsommarnatt när syrenerna blommade
Ja, det lät ju bra så vi kör på den versionen
Vi börjar ju båda bli lite gamla och glömska men det man inte minns får man väl lägga till ...
Hemma hos min man, vid fyra på natten eller nåt..
Han hade bjudit hem mig på middag efter att vi bara träffats en gång på bussen. (Dock lärt känna varandra lite, lite grann innan, genom min lillasyster och internet...)
Efter att ha pratat i timmar om ALLT och inget skulle jag gå hem... Vi kramades, sen kom den, den första underbara kyssen! Hihi!
Jag var helt skakig i benen när jag gick hem... Log heeela vägen!
Två veckor senare friade han, ett halvår senare var vi gifta. Nu, ett och ett halvt år senare har vi en liten flicka på 4 veckor!
/Josephine
Hos min man i hans lägenhet. Jag hade varit på fest hos en kompis och han sms:ade och bad mig komma över till honom efter festen om jag ville.
Jag fick skjuts till honom och först var vi väl lite blyga, men till slut kysstes vi i soffan :) Det var väldigt mysigt :)
Sen dess har det varit vi.
Den 23/8 1997 klockan 22:55 ca dansade jag och min sambo tryckare (inget hade hänt då och jag visste inte vad han kände)
När musiken tystnade så stod vi kvar fånigt med pannorna mot varandra och gungade. Sen kysste han mig och jag höll på att trilla ihop.
Sen tog jag kraft och mod till mig och puttade bort honom... han såg ganska så paff ut...
Jag sade till honom att om det för honom endast var en engångsgrej så ville jag avsluta meddetsamma, för jag hade känslor för honom och ville mer än en engångsgrej. Nej det är ingen engångsgrej svarade han och log... jag frågade då om det innebar att vi var tillsammans, och det gjorde det.... så 23:00 ungefär så var det konstaterat att vi var ett par
Fulla av förhoppning:
Imponerad av minnet!
Och jag som bara TROR att det var i maj månad ...
Fast årtalet minns jag i alla fall *sträcker på mig lite stolt* det var 1987
I snöoväder på vid en äng. Låter ju skumt, men vi hade kört ut med hans bil för att rasta min hund...
Han hade bjudit mig på bio och sedan blev det te och smörgåsar hemma hos mig. När han skulle gå blev det första kyssen efter det att ingen av oss ville släppa kramen...
Aaaaawwh!
Sååå pluttenuttigt gulligt!
Det är dom här ögonblicken man ska tänka på när man står där med sju skrikande ungar och maken kommer hem från jobbet och sätter sig i soffan och undrar när maten är klar!
Vår första kyss var utanför trappuppgången till min syrra, där jag sov över. Vi hade gått runt i stan tillsammans hela natten, och pratat, med min arm runt hans (muskulösa). Sedan hade vi suttit och pratat med varandra utanför i säkert en timme. När det var dags att gå upp stod vi och tittade på varandra och kramades och helt naturligt kysstes vi också. Första gången det kom naturligt för mig att kyssa någon!
Andra kyssen kom när jag bjugit hem honom några dagar senare. Vi åkte buss tillsammans och när vi var halvvägs hemma stannade han mig och vi kysstes länge innan vi fortsatte att gå. Jag kommer ihåg hela den dagen i detalj. Helt underbart att vara nykär!!!!