Idol 2005
The Ark; ytterligare en anledning för Sebastian och bara åla runt och inte riktigt visa nån röst talang. (Om han nu har nån)
Heja Sibel! Kanonlåtval!
The Ark; ytterligare en anledning för Sebastian och bara åla runt och inte riktigt visa nån röst talang. (Om han nu har nån)
Heja Sibel! Kanonlåtval!
Jag blev impad av Jens i fredags, men han kommer aldrig att bli min favorit. Sebastian tyckte jag hade dämpat på det förbaskade ålandet, vilket var bra i sig, men det blev också mer tydligt att han inte har nåt annat än attityd att komma med.
Jag tyckte också att Jonah gjorde bra ifrån sig. Coolt att han tog några danssteg i början. Fast min röst hamnar ändå på Sibel.
?Jag tycker om när saker funkar och blir irriterad när någon 17?åring börjar flamsa. I såna lägen har jag lätt att dumförklara personer, kalla dem ?lilla gumman? och så.
Är det Sibel måntro som han retar sig på? Hon är väl 17?
Visst kunde Jonah sjunga, men har vi sett nån tristare på scen förut? Ett av hans första framträdanden gjorde han iklädd en cardigan!!! Och det i fredags; var det verkligen disco? Så jag är glad att han åkte ut. Fast jag kan hålla med om att det finns andra som borde åkt innan - Jens och Elina tex. Att Aftonbladet skrev som de gjorde dagarna innan spelade mindre roll, jag har aldrig gillat honom ändå. Det räcker inte att bara "kunna sjunga"....
Nån mer än jag som tycker Elina inte verkar "anpassningsbar"? Jag tänkte på det först när de visade plåtningen med Aftonbladet - inga kläder dög minsann och hon stod mest och suckade.... Sen när det var discodans med Alcazar-Andreas stod hon mest still och i intervjun klagade hon..... Nääh, me not like!
Jag kan hålla med om att Sibel är lite barnslig i intervjuerna, men hon är ju ändå bara 17 år. Det jag gillar med henne är först och främst att hon kan ta ton och det med råge!!! Men också sen att hon försöker hela tiden visa vilka potential hon har. Hon ger sig in i de olika teman med bravur! Go Sibel!
Beskyddarkänsla var inte riktigt det jag menade.... många klagar så på Sibel att hon fnittrar i intervjuerna och pillar med håret och jag ville därför poängtera att hon är ju ändå bara 17 år.
Sen är det min personliga åsikt att hon är den som i den här tävlingen som har bäst röstkapacitet och potential att bli en fulländad artist så min röst hamnar hos henne. Det har inget med ålderna att göra.
Hur kan alltomtv veta att det är cocktail som tema? Det står ju inte ens på tv4.se än? Fast det vore ett roligt tema...
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det borde inte vara svenska folket som röstar. In med Juryn igen!
Men vad var det med Jury-Daniel igår? Hade han bråkat med Stina, eller?
Han var ju totalt likgiltig om allt och alla! Sen ger jag juryn smäll på fingrarna idag; jag tycker det är taskigt att i sina utvärderingar jämföra med andra deltagare! Kommentarerna "det här var bättre än Måns blaha blaha" och "lika mycket som Agnes kan det och det så kan du det inte", borde inte yttras! Skäms, juryn!!!
Är inte förvånad att Elina åkte. Visst, sjöng hon bra men det räcker inte. Hela hennes image säger NEJ!
Kan man få reda på nånstans de exakta röstningssiffrorna?
Jag kom att tänka på en helt annan grej - Under fredagens program fick man se hur de blev bjudna på cocktails hos nån kändiskrögare..... men är inte flera av deltagarna under 18 år? (Sibel, Elina och Agnes)