• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Mumu

Härligt Angelica! Och mycket kloka tankar från rosamoln också! Jag är helt inne på er linje. Jag tycker absolut att man ska få vara offentlig utan att vänta sig hån. Det är en skrämmande attityd som har dykt upp på sistone: "De får skylla sig själv, de har valt att vara i offentlighetens ljus." Okej, alla kan inte gilla samma personer, men att gå från det till att öppet håna på det här sättet är ett långt steg.

Och alec, alla tycker inte att det är okej att BB-Linda och Elita hånas offentligt heller. Själv är jag ingen ängel, jag har ofta fnissat åt de offentliga människor som _jag_ anser vara lustiga på ett eller annat sätt, men jag gör det inte av illvilja och jag gör det inte i en stor taskig kampanj som når hela Sverige. Inte mycket till ursäkt, men lite.

• Angelica

Mumu---> Precis, åsikter om andra får man ha tycker jag med, men att aktivt försöka sänka en annan människa får att vinna något annat, i personens ögon, större är väldigt förnedrande. Dom använder bara Jens som ett avstamp för att komma åt de dom vill.
    Jag mailade lite igår med den här Patrik på kampanjens sida, vill ni läsa så säg till så lägger jag ut det här.

• Smokie

Jag tycker "Rädda Jens"-kuppen är hemsk.. Grabben är ju bara 17 år!!! Hur f-n kan man förnedra någon så? Den som ligger bakom denna idiotiska kuppen är ju bara ute efter att tjäna pengar. Han säljer ju tröjor på sidan!!! Hallå?? Antagligen är det nån tragisk figur som själv drömmer om att bli kändis.
    Jag blir så arg!!!!!

Jag gillar Jens, det har jag gjort från början! Jag hoppas han orkar med detta, själv skulle jag gå under..

• Justess

Alec. För det första är det _aldrig_ ok att mobba någon, offentlig person eller inte. Sedan är det ju så att man som offentlig person får räkna med en del kränkningar, men det gör det ju inte rätt, eller?

Tycker dock att du har en poäng när du jämför med dokusåpa-tjejerna som fått utstå en hel del. Av någon anledning är det ok att trakassera dem . MEN, det är ju en viss skillnad att göra _vad som helst_ för publicitet och att försöka visa upp sin sångtalang.

• Alec

Men samtidigt, det enda Jens vill är väl att vinna? Annars bör han ju inte vara med i Idol. Och om han nu vinner på grund av en så kallad kupp får han ju som han vill! Han får skivkontrakt, han får sjunga, han får fans, han får nå ut. Han kanske är glad, vad vet ni? Han kanske tänker, yes jag har chans att vinna!

• Mumu

Alec, det enda Jens vill kanske inte alls är att vinna. Vad vet DU? Han kanske vill bli upptäckt för sin förmåga och talang, inget annat. Vi kan nog bara spekulera i hur han tycker om det här, men jag kan ju direkt säga att vore det jag skulle jag bara känna mig förnedrad och besviken. Jämför med att ställa upp i en skönhetstävling och vinna bara för att några har startat en kampanj: "Rösta på kossan, hahaha! Så kan vi visa att skönhetstävlingar inte är nåt att ha." Jag tror inte att kossan vill vinna den skönhetstävlingen.

Angelica, jag läser gärna!

• Alec

Så klart vi inte kan veta vad Jens vill. Men klart tusan man kan få spekulera utan att få sarkastiska inlägg tillbaka!

• idiotblondinen

Den som fick idén från början är inte samma som vill sälja tröjorna... Det var en fix idé som en kille fick häromdagen. Jag tycker inte det är hans fel direkt, men det är sjukt att det blev så stort. Det hade han nog aldrig trott.

• Mumu

Alec, läs ditt eget inlägg innan mitt. Där skriver du: Vad vet ni? Mitt: Vad vet DU? var en respons på detta, ett försök att illustrera att ingen av oss vet. Det var inte sarkastiskt alls.