• Pyris

Snippa o slidkrans

Det nya ordet för mödomshinna: Slidkrans enligt RFSU.

Snippa var bedrövligt men det här är nog steget än värre tycker jag.

Vad tycker ni?
    Skulle ni kunna använda er av detta ord när ni pratar med era barn om oskulden?

Inte jag.

Länk: www.aftonbladet.se/wendela/article5070627.ab

• Svar på tråden Snippa o slidkrans
  • Queen70

Man vänjer sig vid allt. Jag reagerade också när jag såg ordet och tänkte att "men här går väl gränsen" Men sen funderade jag på det och tycker det är rätt bra att man försöker hitta ett bättre ord för det totalt missvisande mödomshinnan, som ju inte alls är en hinna utan mer ett veck. Men eftersom vi är så vana vid mödomshinna som ord så kanske man hade kunnat döpa det till mödomsvecket istället. Då är det lättare att vänja sig vid och inte så grovt missvisande längre. Även om vecket inte har så mycket att göra med när man förlorar oskulden dock.

• Queen70

Nåt annat man skulle byta namn på är förövrigt "OSKULDEN" så enormt knäpp benämning på en som inte har haft sex, och med sex menar man då oftast vaginalt samlag mellan man och kvinna. Att ungarna sen suger av varandra, har analsex eller visar upp sig på camen räknas inte. Man är fortfarande oskuld om man inte haft snopp i snippa liksom. Skumt. Vad är man när man inte är oskuld längre då? Skuld?? Hoppas det blir nästa namnbyte :)

• Pyris

Njo.. håller med dig, men varför dessa fjamsiga, tramsiga ord?
    Om jag hör ordet slidkrans är inte mödomshinna det första jag kommer och tänka på iallafall och absolut inte snippa heller. Och båda orden är bedrövliga tycker jag.
    Så om man nu ska byta ord, vilket jag egentligen inte är emot om det finns ett vettigt skäl bakom, så måste det väl ändå finnas bra mycket bättre ord än det kommit på hittills.

• Queen70

Jag skulle inte själv ha valt snippa om jag fått välja fritt, men å andra sidan går det nog inte att hitta ett ord som alla är nöjda med, så med tanke på det högre syftet så betraktar jag ordet som good enough, och slidkrans vänjer jag mig nog också vid så småning om även om jag just nu får en bild av en midsommarkrans översållad med små minislidor i huvudet...haha.

Men om RSFU ska nå framgång med orden, ska de nog vänta lite med att introducera nya ord ett tag, tills folk har vant sig, annars kan det nog få motsatt effekt är jag rädd och det vore ju synd.

• Anonym

Snippa är ganska bra tycker jag. Snippa och snoppa, ganska jämlikt. Det finns de som säger "kissen" när de pratar med barn (flickor) ang deras kön. Snacka om förvirrande! "Kissmaskin" hörde jag min brordotter säga en gång Slidkrans däremot... Eeeehm *tillåt mig att småle*

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-05 21:58:57 följande:
    Snippa är ganska bra tycker jag. Snippa och snoppa, ganska jämlikt. Det finns de som säger "kissen" när de pratar med barn (flickor) ang deras kön. Snacka om förvirrande! "Kissmaskin" hörde jag min brordotter säga en gång Slidkrans däremot... Eeeehm *tillåt mig att småle*
    SNOPP - inte snoppa
  • kristinah

men jag förstår inte varför man ska hitta ett nytt namn på något som inte ens finns?

menar då slidkrans inte snippa

Snippa regerar!

• mrbiig
    Anonym skrev 2009-05-05 21:58:57 följande:
    Hemma hos oss så heter det musen
  • Anonym (E)

Jag brukar tänka på hudflikarna som mödomsvecket. Kan vi inte starta en kampanj för det ordet och mot slidkrans?

Svar på tråden Snippa o slidkrans