• Pyris

Snippa o slidkrans

Det nya ordet för mödomshinna: Slidkrans enligt RFSU.

Snippa var bedrövligt men det här är nog steget än värre tycker jag.

Vad tycker ni?
    Skulle ni kunna använda er av detta ord när ni pratar med era barn om oskulden?

Inte jag.

Länk: www.aftonbladet.se/wendela/article5070627.ab

• Svar på tråden Snippa o slidkrans
  • Anonym
    Janneman skrev 2009-05-06 11:45:59 följande:
    Varför kan man inte kalla det för vad det heter? Penis, Vagina, Slida, Mödomshinna, Livmoder, Testicklar, Pung, Anus m.m. Då slipper vi alla konstiga "fjollord" samt en massa missförstånd. Ett exempel är när min grannfru kom över och jag lite halvlyssnande fick meddelandet "att kissen hade ont". Och jag frågade om hon ringt veterinären. Efter en sur blick fick jag klart för mig att det var dottern som fått ont i underlivet av att hon gränslat en bassängkant. Varför sa inte kärringen det med en gån?
    Hoojja, Haha. Finns konstiga grannar.
  • Queen70

Fast slidveck tror jag redan det finns nåt som heter. Mynningsveck?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-06 07:52:56 följande:
    Mödomshinna ska det vara.
    Det är ingen "hinna" så det ordet har varit och är helfel.
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 12:34:16 följande:
    Fast slidveck tror jag redan det finns nåt som heter. Mynningsveck?
    mynning...nja
    då tänker jag mer på åmynning och en å är det ju inte där.

Ja att ordet veck känns bättre än krans är vi ju iaf överens om verkar det som

Veck-krans?
    *ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Queen70

välkomstveck?

Pormoicheia skrev 2009-05-06 12:45:11 följande:
    mynning...njadå tänker jag mer på åmynning och en å är det ju inte där.Ja att ordet veck känns bättre än krans är vi ju iaf överens om verkar det som Veck-krans?
  • Queen70

Eller kanske man tänker på gevärsmynning?

Mynning betyder ju en ingång till nåt, så jag tycker mynningsveck e rätt bra...Ska nog föreslå det till RFSL.

Pormoicheia skrev 2009-05-06 12:45:11 följande:
    mynning...njadå tänker jag mer på åmynning och en å är det ju inte där.Ja att ordet veck känns bättre än krans är vi ju iaf överens om verkar det som Veck-krans?
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 12:49:09 följande:
    Eller kanske man tänker på gevärsmynning?Mynning betyder ju en ingång till nåt, så jag tycker mynningsveck e rätt bra...Ska nog föreslå det till RFSL.
    ja vad som helst skulle nog ärligt talat vara bättre än slidkrans...Det låter som nåt man sätter upp på dörren...
    *ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Dävvil

Hahaha jag tänker på frisyrer, ni vet skepparkrans? Ett sånt där sjömansskägg. Då blir ju slidkrans ett sånt fast på muttan.

• AForsström
    Dävvil skrev 2009-05-06 15:10:15 följande:
    Hahaha jag tänker på frisyrer, ni vet skepparkrans? Ett sånt där sjömansskägg. Då blir ju slidkrans ett sånt fast på muttan.
    Queen70 skrev 2009-05-06 12:49:09 följande:
    Eller kanske man tänker på gevärsmynning?Mynning betyder ju en ingång till nåt, så jag tycker mynningsveck e rätt bra...Ska nog föreslå det till RFSL.
    låter bra tycker jag!
    Stolt mamma till Nhea 11 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • Pormoicheia
    Dävvil skrev 2009-05-06 15:10:15 följande:
    ja man kan ju kalla det skäggbiff också
Svar på tråden Snippa o slidkrans