• Pyris

Snippa o slidkrans

Det nya ordet för mödomshinna: Slidkrans enligt RFSU.

Snippa var bedrövligt men det här är nog steget än värre tycker jag.

Vad tycker ni?
    Skulle ni kunna använda er av detta ord när ni pratar med era barn om oskulden?

Inte jag.

Länk: www.aftonbladet.se/wendela/article5070627.ab

• Svar på tråden Snippa o slidkrans
  • Pormoicheia

Jag som haft problem nog med att ta till mig snippa...

Snippa skapades ju för att det "inte fanns något annat"...mödomshinnan har ju redan ett vedertaget och neutralt namn...

Slidkrans var ju dessutom allt annat än snyggt

Visst, ok, det är väl ett bättre beskrivande ord än mödomshinna så det inte är en hinna  överhuvudtaget. Men det är ju knappast en krans heller och ska vi börja ge nya namn åt alls som inte beskriver vad det är tillräckligt rba kommer i behöva byta namn på en hel del saker.

*ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Pyris
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 08:00:06 följande:
    Jag som haft problem nog med att ta till mig snippa...Snippa skapades ju för att det "inte fanns något annat"...mödomshinnan har ju redan ett vedertaget och neutralt namn...Slidkrans var ju dessutom allt annat än snyggt Visst, ok, det är väl ett bättre beskrivande ord än mödomshinna så det inte är en hinna  överhuvudtaget. Men det är ju knappast en krans heller och ska vi börja ge nya namn åt alls som inte beskriver vad det är tillräckligt rba kommer i behöva byta namn på en hel del saker.
    Håller med!!!
  • Queen70

men det finns ju ingen hinna...

Anonym skrev 2009-05-06 07:52:56 följande:
    Mödomshinna ska det vara.
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 11:08:30 följande:
    men det finns ju ingen hinna...
    det är ingen krans heller i den bemärkelsen. Det är ett större antal veck som sitter som i en krans.

Då borde det väl vara mer korrekt att kalla det mödomsveck...
    *ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Janneman

Varför kan man inte kalla det för vad det heter? Penis, Vagina, Slida, Mödomshinna, Livmoder, Testicklar, Pung, Anus m.m. Då slipper vi alla konstiga "fjollord" samt en massa missförstånd.

Ett exempel är när min grannfru kom över och jag lite halvlyssnande fick meddelandet "att kissen hade ont". Och jag frågade om hon ringt veterinären. Efter en sur blick fick jag klart för mig att det var dottern som fått ont i underlivet av att hon gränslat en bassängkant. Varför sa inte kärringen det med en gån?

• Queen70

Fast å andra sidan har kransen/vecken inte heller nåt att göra med mödomen/oskulden

Fast mödomsveck låter bättra än slidkrans även i mina öron :)

Pormoicheia skrev 2009-05-06 11:16:58 följande:
    det är ingen krans heller i den bemärkelsen. Det är ett större antal veck som sitter som i en krans.Då borde det väl vara mer korrekt att kalla det mödomsveck...
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 11:48:28 följande:
    Fast å andra sidan har kransen/vecken inte heller nåt att göra med mödomen/oskuldenFast mödomsveck låter bättra än slidkrans även i mina öron :)
    Slidveck då?

Eller slidöppnings-slemhinneveck
  • Queen70

slidveck är rätt bral....Eller dörrmatta? haha...

Pormoicheia skrev 2009-05-06 11:52:42 följande:
    Slidveck då?Eller slidöppnings-slemhinneveck
  • Anonym
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 11:16:58 följande:
    det är ingen krans heller i den bemärkelsen. Det är ett större antal veck som sitter som i en krans.Då borde det väl vara mer korrekt att kalla det mödomsveck...
    Haha
Svar på tråden Snippa o slidkrans