Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Pyris

Snippa o slidkrans

Det nya ordet för mödomshinna: Slidkrans enligt RFSU.

Snippa var bedrövligt men det här är nog steget än värre tycker jag.

Vad tycker ni?
    Skulle ni kunna använda er av detta ord när ni pratar med era barn om oskulden?

Inte jag.

Länk: www.aftonbladet.se/wendela/article5070627.ab

• Svar på tråden Snippa o slidkrans
  • Dävvil
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 15:38:39 följande:
    ja man kan ju kalla det skäggbiff också
    *garv* Ja jag undrar om kanske det inte kan vara så att "slidkrans" är en modernare variant av just "skäggbiff". Ett försök att få in muttfrillan i finrummet så att säga?
  • Pyris
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 13:08:58 följande:
    ja vad som helst skulle nog ärligt talat vara bättre än slidkrans...Det låter som nåt man sätter upp på dörren...
    Välkommen in!!!
  • Dävvil
    Pyris skrev 2009-05-06 16:28:38 följande:
    Välkommen in!!!
  • Hägris

Hahahahaaaa, men jag torr att jag kör på storken så behöver dom inte ha sex, inte få sjukdomar, inte bli gravida vid 14... *lurar mig själv mest*

Har beta anorexia?
  • Dävvil
    Hägris skrev 2009-05-06 16:51:06 följande:
    Hahahahaaaa, men jag torr att jag kör på storken så behöver dom inte ha sex, inte få sjukdomar, inte bli gravida vid 14... *lurar mig själv mest*
    Storchen! (Sällskapsresan)
  • Pormoicheia
    Pyris skrev 2009-05-06 16:28:38 följande:
    Välkommen in!!!
    *hehe*

"Att kyssas under en mistel vid juletid var för länge sedan ett sätt att skydda sig mot att leva ett helt liv som ogift."
    (http://www.kungsbackatradgardsvanner.se/arkiv/tips/2005/2005_12_03_misteltips.htm)

Att använda sig av en slidkrans skulle väl isåfall vara att skydda sig emot att leva ett helt liv som oskuld
    *ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Fanndis

Enligt mig är slidkrans lika missvisande som mödomshinna. Det är nämligen så att hos vissa tjejer så är den där grejen kransformad, hos andra liknar den en hinna, och sen finns det dem som har en som är formad som en bro... så vad ska vi då kallar den grejen? Finns bara ett namn som inte är missvisande, tycker jag, och det är HYMEN.

Så här kan hymen se ut: www.healthystrokes.com/hymengallery.html

Förresten vill jag att ordet "oskuld" avskaffas med en statlig ceremoni (så att ALLA fattar detta)...

• Queen70

I´ll be there...

Fanndis skrev 2009-05-08 11:54:37 följande:
    Enligt mig är slidkrans lika missvisande som mödomshinna. Det är nämligen så att hos vissa tjejer så är den där grejen kransformad, hos andra liknar den en hinna, och sen finns det dem som har en som är formad som en bro... så vad ska vi då kallar den grejen? Finns bara ett namn som inte är missvisande, tycker jag, och det är HYMEN.Så här kan hymen se ut: www.healthystrokes.com/hymengallery.htmlFörresten vill jag att ordet "oskuld" avskaffas med en statlig ceremoni (så att ALLA fattar detta)...
Svar på tråden Snippa o slidkrans