D som i dags att göra ngt skrev 2009-05-11 20:51:32 följande:
HejNy i tråden.Känner igen mycket av det som skrivs eftersom vi själva söker information och hjälp.Kanske ska berätta lite om oss först. Vi har två pojkar, 4 o 6år, och det är minstingen som just nu utreds med misstanke om ngt inom autismspektrat. Vi har uteslutit laktos eftersom han är genetiskt laktosintolerant och försöker så gott vi kan ta bort olika tillsatser och färgämnen. Vi har haft kontakt med scandlab men eftersom vi bor strax utanför GBG så har vi svårt att hitta en läkare som vill remittera dit. Arbete med detta pågår och om det finns ngn som kan rekomendera en läkare så tas detta tacksamt emot. Vi har kommit i kontakt med den norske DAN-läkaren som kommer till stockholm några ggr per år och kommer att besöka honom nu i maj/juni när han kommer. Vi kommer att ta de tester som han tycker är lämpliga och utgå ifrån
detta.Vi sedan nyligen inskrivna i habiliteringen och har prexis påbörjat "mångsidiga, intensiva insatser...". Grabben svarar väldigt bra på detta och all annan träning. Vi har privat, mao vi föräldrar, kört ngt liknande i lite drygt ett år och tänker fortsätta med detta.Sedan 6månader får han eyeq enligt dosering på flaskan samt DMG. Vi tror oss kunna se en förbättring men det är lite svårt att veta vilket av ovan som är "medicinen", kanske allt sammantaget?Läste om att du hade en bra sammanställning på "säkra" livsmedel. Skulle vi kunna ta del av denna?Det är väldigt mycket som man vill säga så man blandar ihop allt!!! Nog bäst att avsluta detta inlägg och fortsätta när vi snsat oss lite.
Eeh vad gjorde min dator nu? :P
Ja det är en omtumlande tid och även om mycket blir lättare med tiden så är det stundtals tungt, mycket tid, jobb och pengar går åt. Särskilt när man väljer att öppna ögonen för det större perspektiv som vi bland annat finner i den biomedicinska världen vad gäller autism.
Vi ska träffa läkaren i slutet av månaden så vi har ingen egentlig erfarenhet mer är svarsbreven (till testsvaren) men det är ju flera familjer som gått före.
Sen har du ju även det danska labbet, där de har både provtagning och DAN!-behandlare under samma tak. Kanske närmare och lättare för er?
translate.google.com/translate&sl=da&u=
www.nordicclinic.dk/&prev=/search%3Fq%3DNordic%2Bclinic%26hl%3Dsv%26rls%3Dcom.microsoft:*:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLJ (här i översatt version ser jag)
Sen får du 20% rabatt på Scandlabs prover (och bra info om biomedicinsk behandling) om du hänvisar till
www.autismdiet.se
Listan skickar jag gärna, maila mig till
urkraftmw@live.se så fixar jag det.
Personligen är jag nu mer inställd på att det är bäst att ta proverna... för att se vad som ska till och tas bort. Jag köpte en multivitamin och tydligen ska Viktor inte ha i sig mer koppar, vilket fanns i produkten. Bara ett exempel...
Men har man inte råd och ork till allt så är det ju absolut viktigt att åtminstone utesluta gluten, mjölk och soja (inget av dessa är bra för barn eller vuxna öht).
Jag kommer att lägga ut mer i bloggen allteftersom, väntar på översättning på svarbreven och sen ska jag försöka återge vad som kommer fram under behandlingsträffen med den norske läkaren.
Måste plugga nu, men fråga på när du smält allt, kaffemamma här i tråden är väldigt kunnig och du kan kika på autismdiet och
blogg.aftonbladet.se/19054/ för mer info och frågor.