• Sanna67

Min 16-åring är gravid....

Igår frågade jag min dotter om hon hade börjat med p-pillren som hon fått... Nej jag har inte fått mens än svarade hon då... När skulle du ha haft den då? Den 12/8 svarade hon. Inhandlade ett test och javiss var hon gravid... Killen är 21. Har haft/har drogproblem. Har inget jobb, alkoholiserade föräldrar, fotboja... Ja listan kan göras lång.... Jag är så ledsen. Det har varit så många diskussioner om det här förhållandet. Att han inte är bra för henne och att hon riskerar att bli indragen i hans skit... Nu är hon gravid... Han tyckte att de kan behålla barnet. Det ordnar sig om jag får jobb säger han.... Jag vill bara gråta. Hon förstår inte att hela hennes framtid står på spel. Skolan, ungdomstiden ja allt blir ju helt åt helsike... Hjälp mig nån, vad ska jag säga, vad ska jag göra... Vill inte att hon ska börja sitt vuxenliv än. Hon är så naiv och barnslig än, är ju bara barnet själv för sjutton... Hjälp mig så jag kan få lite hopp om framtiden....

• Svar på tråden Min 16-åring är gravid....
  • Mickis74

Oj, ingen lätt situation.....

Jag tror att det bästa du kan göra är att hela tiden finnas där för henne....oavsett vad hon bestämmer sig för.

Lycka till!!! Hoppas allt ordnar sig för dom/er.

Kram Mickis

• Chino

Oh shit...vet inte om jag kan hjälpa och vill ju inte förespråka abort heller men vad säger hon då? Vill hon behålla?? låt hon läsa lite länkar härifrån om föräldrars problem som dyker upp i samband med barn så kanske hon väljer sen vad hon vill... jag vet inte...gud så svårt...lycka till i alla fall...

• EST

Lider med dig. Men vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig. Hoppas någon annan har någon bra lösning/hjälp.

• Bebis

Vad vill hon själv? Se till att hon får nån o prata med. O stötta henne som sagt i vad hon än beslutar sig för-

• såsen

Ojdå, jag vet inte om jag är till någon hjälp men de jag kan säga stötta henne vad hon än tar för beslut..... vill hon prata låt hon göra de ....

Ha de så bra och kram dottern från mig...

• kardemumma

Ingen lätt situation som ni hamnat i.
    Jag håller med Mickis 74.
    Hon måste själv fatta sitt beslut över om hon vill behålla barnet eller inte.
    Du kan hjälpa henne genom att finnas där och stötta oavsett vad hon väljer.

/Elin

• FruPuffen

Min spontana reaktion är: Stötta och hjälp henne, krama henne, säg att du ska finnas där för henne oavsett hur hon gör- abort eller behåller barnet. Försök inte att påverka henne åt något håll, beslutet är ändå hennes även om det känns hemskt. Kram och lycka till.

• Sanna67

Javisst ska jag stötta henne hur hon än väljer, absolut. Det har jag redan bestämt mig för. Hon ska till ungdomsmottagningen på fredag, där finns det ju folk som kan prata. Men jag är så rädd för att hennes framtid är helt väck om hon väljer att behålla barnet. Om det var med nån annan än den här killen så skulle jag inte må fullt så dåligt... han får vredesutbrott, har kallat henne för både det ena (hora, dum i huvet, omogen osv osv) och det andra. Han har hotat vår familj när jag fick reda på att han höll på med droger och tog henne därifrån. Han har gjort inbrott och tvingat henne att hålla vakt. Han är barra så jäkla fel! Hon vet inte om hon vill behålla. Hon hade inte tänkt på det sa hon. Hon fick ju veta idag... Hon sa att det kändes helt svart i huvet... Stackars liten...

• Sanna67

Jag som planerade att skaffa barn själv.... Känns som om det inte är läge för det nu.

• en vanlig jävla muffins

Oj.. Jag är själv 17 och fick min son på snart 9 månader när jag var 16..
    För oss går det suveränt..
    Självklart kan hon mogna in i mammarollen och vuxenrollen som dom flesta av oss gör,
    MEN när jag läser det du skriver om att droger är med i bilden så lyser det en varningslampa i mitt huvud.
    Jag har själv mist en familjemedlem av överdos och har ännu en som mirakulöst klarar sig..
    Jag har sett vad droger kan göra med dom lugnaste och snällaste personer under psykoser och det är inget liv jag önskar din dotter och det som kanske är hennes blivande barn..
    Avgiftning, visst, men det tar många år, kanske t.o.m hela livet att bli fri detta helvetes beroende..
    Ville bara dela med mig av mina tankar och faktiskt önska att hon väljer abort, att hon inser detta själv..

Tusen kramar till din dotter och dig!

Svar på tråden Min 16-åring är gravid....